Începând cu data de 1 ianuarie 2010, firmele din România pot beneficia de rambursarea TVA achitate pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru.
Potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) C.fisc., începând cu data de 1 ianuarie 2010, persoana impozabilă stabilită în România poate beneficia de rambursarea TVA achitate pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru.
Pentru a obţine o rambursare a TVA în statul membru de rambursare, persoana impozabilă stabilita în România adresează o cerere de rambursare pe cale electronică statului membru respectiv pe care o înaintează organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de acesta. Organul fiscal competent din România va transmite electronic autorităţii competente din statul membru de rambursare cererea de rambursare completată corespunzător.
Condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană impozabilă stabilită în România pentru a beneficia de rambursarea TVA în alt stat membru sunt reglementate de pct. 491 din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată„ din Codul fiscal.
Având în vedere aceste reglementări legale, a fost necesară elaborarea unei proceduri de primire a cererilor de rambursare a TVA depuse de persoanele impozabile stabilite în România, pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru.
Sursa: Avocatnet