În Monitorul Oficial nr. 123 din 8 februarie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 76/2018 pentru modificarea și completarea Reglementărilor privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 211/2003.
Art. I.
Reglementările privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 211/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 și 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La secțiunea 2 capitolul II punctul 7, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:
„(41) Pentru vehiculele destinate forțelor armate, forțelor de menținere a ordinii publice (forțele de securitate a statului, de poliție, de jandarmerie sau poliția de frontieră), serviciilor de protecție civilă, serviciilor de luptă împotriva incendiilor (pompieri) și altor servicii de urgență (servicii de ambulanță și medicină, pentru acordarea ajutorului de urgență sau servicii de descarcerare), MT poate acorda derogări de la cerințele prevăzute în tabelul nr. 2 al anexei nr. 2 la prezenta secțiune, pentru elementele constructive specifice utilizării speciale, atunci când respectarea cerințelor tehnice este incompatibilă cu utilizarea respectivă.
În vederea omologării de tip, solicitantul omologării trebuie să pună la dispoziția RAR un document emis de către autoritatea competentă prin care să fie precizate elementele constructive specifice utilizării speciale, care justifică acordarea unor derogări de la cerințele prevăzute la omologarea de tip.
În certificatul de omologare de tip se vor menționa derogările acordate. De asemenea, în CIV se vor menționa sintetic derogările acordate.”
2. La secțiunea 2 anexa nr. 2 tabelul 1, după linia 70 se introduce o nouă linie, linia 71, cu următorul cuprins:
„71. Rezistența cabinei |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 29 |
X |
X |
X” |
3. La secțiunea 2 anexa nr. 2 tabelul 1, nota explicativă (15) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(15) Este obligatorie conformitatea cu Regulamentul (CE) nr. 661/2009; cu toate acestea, nu este prevăzută omologarea de tip unică pentru această cerință, deoarece această cerință include combinațiile cerințelor individuale 3A, 3B, 4A, 5A, 6A, 6B, 7A, 8A, 9A, 9B, 10A, 12A, 13A, 13B, 14A, 15A, 15B, 16A, 17A, 17B, 18A, 19A, 20A, 21A, 22A,’22B, 22C, 23A, 24A, 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 26A, 27A, 28A, 29A, 30A, 31A, 32A, 33A, 34A, 35A, 36A, 37A, 38A, 42A, 43A, 44A, 45A, 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 47A, 48A, 49A, 50A, 50B, 51A, 52A, 52B, 53A, 54A, 56A, 57A și 64-71”
4. La secțiunea 2 anexa nr. 2, tabelul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Tabelul 2 – Omologarea națională de tip a vehiculelor fabricate în serii mici
(Se iau în considerare notele explicative menționate pentru tabelul 1.)
Obiectul omologării |
Act de reglementare |
Categoriile de vehicule la care se aplică |
|||||||||
M1 |
M2 |
M3 |
N1 |
N2 |
N3 |
O1 |
O2 |
O3 |
O4 |
||
1. Nivel sonor |
70/157 |
A |
A |
A |
A H(5) |
A H(5) |
A H(5) |
||||
1A. Nivel sonor |
R (UE) 540/2014 |
A |
A |
A |
A H(5) |
A H(5) |
A H(5) |
||||
2A. Emisii (Euro 5 și 6) – vehicule ușoare, cu excepția întregului set de cerințe privind OBD și a cerințelor privind accesul la informații |
R (CE) 715/2007 |
A |
A+G |
A I(5) |
A I(5) |
||||||
3A. Prevenirea riscului de incendiu (rezervoare cu combustibil lichid) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 34 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
3B. Dispozitivele de protecție antiîmpănare spate și instalarea acestora; protecția antiîmpănare spate |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 58 |
B |
B |
B |
B |
B NA(5) |
B NA(5) |
B |
B |
B NA(5) |
B NA(5) |
4A. Spațiu pentru montarea și fixarea plăcilor de înmatriculare spate |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1003/2010 |
B |
B |
B |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
5A. Echipamentul de direcție |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 79 |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
C |
6A. Accesul în vehicul și manevrabilitatea acestuia |
R (CE) 661/2009 R (UE) 130/2012 |
C |
C |
C |
C NA(5) |
C NA(5) |
C NA(5) |
||||
6B. Broaștele ușilor și elementele de susținere a ușilor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 11 |
C |
C NA(5) |
||||||||
7A. Dispozitivele și semnalele de avertizare sonoră |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 28 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
||||
8A. Dispozitivele de vizibilitate indirectă și instalarea acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 46 |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
||||
9A. Frânarea vehiculelor și a remorcilor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 13 |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
|
9B. Sistemul de frânare al autoturismelor |
R(CE) 661/2009 R CEE-ONU 13-H |
A |
A |
||||||||
10A. Compatibilitatea electromagnetică |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 10 |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
A(1) C(3) |
12A. Echipamentele interioare ale autovehiculelor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 21 |
C |
|||||||||
13A. Protecția autovehiculelor împotriva utilizării neautorizate |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 18 |
A |
A |
A NA(5) |
A NA(5) |
||||||
13B. Protecția autovehiculelor împotriva utilizării neautorizate |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 116 |
A |
A NA(5) |
||||||||
14A. Protecția conducătorului auto împotriva sistemului de direcție în cazul unui impact |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 12 |
C |
C |
||||||||
15A. Scaunele, ancorajele lor și tetierele |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 17 |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
||||
15B. Scaunele vehiculelor de pasageri de capacitate mare |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 80 |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
||||||||
16A. Proeminențele exterioare ale autovehiculelor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 26 |
C |
|||||||||
17A. Accesul în vehicul și manevrabilitatea acestuia |
R (CE) 661/2009 R (UE) 130/2012 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
||||
17B. Vitezometrul, inclusiv instalarea acestuia |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 39 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
||||
18A. Plăcuța producătorului regulamentară și numărul de identificare al vehiculului |
R (CE) 661/2009 R (UE) 19/2011 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
19A. Punctele de ancorare a centurilor de siguranță, sistemele de ancorare ISOFIX și punctele de ancorare superioare ISOFIX |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 14 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
||||
20A. Instalarea dispozitivelor de iluminat și de semnalizare luminoasă pe vehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 48 |
B |
B |
B |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
21 A. Dispozitivele retroreflectorizante pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 3 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
22A. Lămpi de poziție față și spate, lămpi de stop și lămpi de gabarit pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 7 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
22B. Lămpi pentru circulație diurnă pentru autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 87 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
22C. Lămpi de poziție laterale pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 91 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
23A. Lămpi semnalizare direcție pentru autovehicule și pentru remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 6 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
24A. Dispozitivele de iluminare a plăcutei de înmatriculare spate a autovehiculelor și a remorcilor acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 4 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
25A. Faruri etanșe (sealed beam) pentru autovehicule care emit un fascicul de întâlnire asimetric european sau un fascicul de drum sau ambele fascicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 31 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
25B. Lămpi cu incandescență destinate utilizării în blocuri optice omologate pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 37 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
25C. Faruri pentru autovehicule prevăzute cu surse luminoase cu descărcare în gaz |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 98 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
25D. Surse luminoase cu descărcare în gaz destinate utilizării în blocuri optice omologate cu descărcare în gaz pentru autovehicul |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 99 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
25E. Faruri pentru autovehicule care emit o lumină de întâlnire asimetrică sau o lumină de drum sau ambele și care sunt echipate cu lămpi cu incandescență și/sau module LED |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 112 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
25F. Sisteme de iluminare față adaptive (AFS) pentru autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 123 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
26A. Lămpi de ceață față pentru autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 19 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
27A. Dispozitive de remorcare |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1.005/2010 |
c |
c |
c |
c |
c |
c |
||||
28A. Lămpi de ceață spate pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 38 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
29A. Lămpi de mers înapoi pentru autovehicule și remorcile acestora |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 23 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
30A. Lămpi de staționare pentru autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 77 |
X |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
X J(5) |
||||
31A. Centurile de siguranță, sistemele de fixare, sistemele de fixare a scaunelor pentru copii și sistemele ISOFIX de fixare a scaunelor pentru copii |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 16 |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
||||
32A. Câmpul de vizibilitate spre înainte al conducătorului autovehiculului |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 125 |
A |
|||||||||
33A. Amplasarea și identificarea comenzilor manuale, a lămpilor-martor și a indicatoarelor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 121 |
B |
B |
B |
B J(5) |
B J(5) |
B J(5) |
||||
34A. Dispozitive de degivrare și de dezaburire a parbrizului |
R (CE) 661/2009 R (UE) 672/2010 |
C |
|||||||||
35A. Stergătoare/ Spălătoare de parbriz |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1.008/2010 |
C |
|||||||||
36A. Sisteme de încălzire |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 122 |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
A(2) C(4) |
37A. Apărători roți |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1.009/2010 |
B |
|||||||||
38A. Tetiere încorporate sau neîncorporate în scaunele vehiculelor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 25 |
c |
|||||||||
41A. Emisii vehicule grele (Euro VI), cu excepția întregului set de cerințe privind OBD și accesul la informații |
R (CE) 595/2009 |
A N |
A N |
A N |
A K(5) N |
A K(5) N |
A K(5) N |
||||
42A. Protecția laterală a vehiculelor destinate transportului de bunuri |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 73 |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
||||||
43A. Dispozitive antistropire |
R (CE) 661/2009 R (UE) 109/2011 |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
|||
44A. Mase și dimensiuni |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1.230/2012 |
A |
|||||||||
45A. Materiale pentru geamuri din sticlă securizată și instalarea lor pe vehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 43 |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) |
46A. Instalarea pneurilor |
R (CE) 661/2009 R (UE) 458/2011 |
B |
B |
B |
B L(5) |
B L(5) |
B L(5) |
B L(5) |
B L(5) |
B L(5) |
B L(5) |
46B. Pneuri pentru autovehicule și remorcile acestora (clasa C1) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 30 |
X |
X |
X |
X |
||||||
46C. Pneuri pentru vehicule utilitare și remorcile acestora (clasele C2 și C3) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 54 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|||
46D. Emisiile sonore generate de rularea pneurilor, aderența pe suprafețe umede și rezistenta la rulare (clasele C1, C2 și C3) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 117 |
X |
X |
X |
X NA(5) |
X NA(5) |
X NA(5) |
X NA(5) |
X NA(5) |
X NA(5) |
X NA(5) |
46E. Piesă de rezervă pentru utilizare temporară, pneuri/sistem cu posibilitate de rulare pe jantă și sistem de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 64 |
X |
X NA(5) |
||||||||
47A. Limitarea vitezei vehiculelor |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 89 |
A |
A |
X NA(5) |
X NA(5) |
||||||
48A. Mase și dimensiuni |
R (CE) 661/2009 R (UE) 1.230/2012 |
A |
A |
A J(5) |
A J(5) |
A J(5) |
A J(5) |
A J(5) |
A J(5) |
A J(5) |
|
49A. Vehicule utilitare în ceea ce privește proeminențele lor exterioare situate în partea frontală a panoului posterior al cabinei |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 61 |
A NA(5) |
A NA(5) |
A NA(5) |
|||||||
50A. Dispozitive mecanice de cuplare a ansamblurilor de vehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 55 |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
50B. Dispozitivul de cuplare strânsă (CCD); montarea unui tip omologat de CCD |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 102 |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
X(2) A(4) J(5) |
||||||
51 A. Comportarea la foc a materialelor utilizate la amenajarea interioarelor anumitor categorii de autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 118 |
B |
|||||||||
52A. Vehicule din categoriile M2 și M3 |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 107 |
A |
A |
||||||||
52B. Rezistența suprastructurii vehiculelor de pasageri de capacitate mare |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 66 |
A |
A |
||||||||
53A. Protecția pasagerilor în caz de coliziune frontală |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 94 |
NA |
|||||||||
54A. Protecția pasagerilor în caz de coliziune laterală |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 95 |
NA |
NA |
||||||||
56A. Vehicule destinate transportului de mărfuri periculoase |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 105 |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
A |
|||
57A. Dispozitive antiîmpănare față (FUPDs) și instalarea acestora; protecția antiîmpănare fată (FUP) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 93 |
A NA(5) |
A NA(5) |
||||||||
58. Protecția pietonilor |
R (CE) 78/2009 |
NA*) |
NA*) |
||||||||
59. Posibilitatea de reciclare |
2005/64 |
NA |
NA |
||||||||
61. Sisteme de aer condiționat |
2006/40 |
NA |
NA |
||||||||
62. Sistem pe bază de hidrogen |
R (CE) 79/2009 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
||||
63. Siguranță generală |
R (CE) 661/2009 |
(6) |
(6) |
(6) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
(6) M(5) |
64. Indicatori de schimbare a vitezei (GSI) |
R (CE) 661/2009 R (UE) 65/2012 |
X |
|||||||||
65. Sistem avansat de frânare de urgență (AEBS) |
R (CE) 661/2009 R (UE) 347/2012 |
X |
X |
X J(5) |
X J(5) |
||||||
66. Sistem de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor de circulație (LDWS) |
R (CE) 661/2009 R (UE) 351/2012 |
X |
X |
X NA(5) |
X NA(5) |
||||||
67. Componente specifice pentru GPL și instalarea lor pe autovehicule |
R (CE)661/2009 R CEE-ONU 67 |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
||||
68. Sisteme de alarmă ale vehiculelor (VAS) |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 97 |
X(2) B(4) |
X(2) B(4) NA(5) |
||||||||
69. Siguranța din punct de vedere electric |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 100 |
B |
B |
B |
B |
B |
B |
||||
70. Componente specifice pentru gaz natural comprimat (GNC) și instalarea lor pe autovehicule |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 110 |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
X(2) A(4) |
||||
71. Rezistența cabinei |
R (CE) 661/2009 R CEE-ONU 29 |
C |
C |
C |
|||||||
R01. Protecția ocupanților autovehiculelor contra deplasării mărfurilor (încărcăturii)**) |
B NA(5) |
B NA(5) |
B NA(5) |
Note explicative:
*) Orice sistem de protecție frontală furnizat odată cu vehiculul trebuie să respecte prevederile Regulamentului (CE) nr. 78/2009, să fie prevăzut cu un număr de omologare de tip și să fie marcat în consecință.
**) Această cerință se aplică numai la omologarea vehiculelor din categoria N1, N2 sau N3 provenite din modificarea vehiculelor din categoria M1, M2 sau M3.
În principiu, compartimentul (compartimentele) în care se găsesc toate locurile este (sunt) complet separat(e) de suprafața pentru încărcătură. Prin derogare de la această cerință se pot transporta persoane și mărfuri în același compartiment cu condiția ca suprafața pentru încărcătură să fie echipată cu elemente de protecție concepute să protejeze persoanele transportate împotriva deplasării încărcăturii în timpul mersului, inclusiv în caz de frânare bruscă și de viraje.
Elementele de protecție (sistemele despărțitoare) trebuie concepute în conformitate cu dispozițiile din secțiunile 3.2 și 4.1 ale standardului ISO 27956:2009 „Vehicule rutiere – Protecția încărcăturii în autoutilitare – Cerințe și metode de testare”.
(1) Subansamblu electronic
(2) Componentă
(3) Vehicul
(4) Cerințe de instalare
(5) Cerințe pentru vehiculele destinate forțelor armate
(6) Este obligatorie conformitatea cu Regulamentul (CE) nr. 661/2009; cu toate acestea, nu este prevăzută omologarea de tip unică pentru această cerință, deoarece această cerință include combinațiile cerințelor individuale 3A, 3B, 4A, 5A, 6A, 6B, 7A, 8A, 9A, 9B, 10A, 12A, 13A, 13B, 14A, 15A, 15B, 16A, 17A, 17B, 18A, 19A, 20A, 21A, 22A,’22B, 22C, 23A, 24A, 25A, 25B, 25C, 25D, 25E, 25F, 26A, 27A, 28A, 29A, 30A, 31A, 32A, 33A, 34A, 35A, 36A, 37A, 38A, 42A, 43A, 44A, 45A, 46A, 46B, 46C, 46D, 46E, 47A, 48A, 49A, 50A, 50B, 51A, 52A, 52B, 53A, 54A, 56A, 57A și 64-71
X: Trebuie eliberat un certificat de omologare de tip; trebuie asigurată conformitatea producției.
A: Nu sunt permise alte excepții în afara celor menționate în actul de reglementare. Certificatul de omologare de tip și marca de omologare de tip nu sunt necesare. Rapoartele asupra încercărilor trebuie întocmite de un serviciu tehnic notificat.
B: Trebuie îndeplinite cerințele tehnice ale actului de reglementare. Încercările prevăzute de actul de reglementare trebuie efectuate în totalitate; sub rezerva acordului autorității de omologare, acestea pot fi întreprinse chiar de producător; acestuia i se poate permite să emită raportul tehnic; nu este nevoie de emiterea unui certificat de omologare de tip și nu este necesară o omologare de tip.
C: Producătorul trebuie să demonstreze autorității de omologare că cerințele esențiale ale actului de reglementare sunt îndeplinite.
G: Cerințe corespunzătoare cu categoria vehiculului de bază/incomplet (al cărui șasiu a fost utilizat la construcția vehiculului). În cazul vehiculelor incomplete/completate, se acceptă îndeplinirea cerințelor pentru vehiculele categoriei N corespunzătoare (pe baza masei maxime).
H: se efectuează încercările, fără să se aplice valorile-limită la nivelul zgomotului în mers.
I: nivel minim acceptat, Euro 4 (valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 de la anexa I a Directivei 70/220/CEE sau valori-limită precizate la linia B a tabelului de la pct. 5.3.1.4 din Regulamentul CEE-ONU nr. 83.05), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici.
J: îndeplinirea cerințelor tehnice ale actului de reglementare este opțională. Conformitatea cu standardele militare specifice se demonstrează ca alternativă.
K: nivel minim acceptat, EURO IV (valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I a Directivei 88/77/CEE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 6.2.1 al anexei I a Directivei 2005/55/CE sau valori-limită precizate la linia B1 a tabelelor de la pct. 5.2.1 din Regulamentul CEE- ONU nr. 49.04), numai în cazul utilizării de combustibili militari specifici.
L: se aplică doar cerințele referitoare la indicii de sarcină și viteză.
M: îndeplinirea cerințelor tehnice ale actului de reglementare privind ESC este opțională.
N: pentru autovehiculele fabricate în mai multe etape, ce au la bază un autovehicul omologat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007 și a căror masă de referință după completare este mai mare de 2.840 kg, conformitatea se poate demonstra și prin efectuarea de încercări cu sisteme portabile de măsurare a emisiilor, utilizând metoda descrisă în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 582/2011.
NA: Nu se aplică acest act de reglementare (nu există niciun fel de cerințe).”