În Monitorul Oficial nr. 863 din 1 noiembrie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 788/2017 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023.

Art. I.

Hotărârea Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 6 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:

1. La articolul 4, după alineatul (21) se introduce un nou alineat, alineatul (22), cu următorul cuprins:

„(22) În scopul sprijinirii proiectelor de infrastructură de interes naţional, Agenţia Naţională, inclusiv prin oficiile teritoriale, poate contracta, cu finanţare din venituri proprii, în condiţiile legii, lucrări de înregistrare sistematică pentru sectoarele cadastrale aferente terenurilor afectate de aceste proiecte, sectoare ce vor fi aduse la cunoştinţă publică, conform dispoziţiilor art. 11 alin. (1) din Lege. ”

2. La articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:

„(31) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei interministeriale, cu rol consultativ, pentru stabilirea listei unităţilor administrativ-teritoriale din mediul rural în care se vor desfăşura lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii, este prevăzut în anexa nr. 2. ”

3. După anexa nr. 1 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.

Art. II.

Hotărârea Guvernului nr. 294/2015 privind aprobarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 6 mai 2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

ANEXĂ

(Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 294/2015)

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei interministeriale, cu rol consultativ, pentru stabilirea listei unităţilor administrativ-teritoriale din mediul rural în care se vor desfăşura lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii

Art. 1.

Comisia interministerială pentru stabilirea listei unităţilor administrativ-teritoriale din mediul rural în care se vor desfăşura lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii, denumită în continuare Comisia, ca organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, se organizează şi funcţionează în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 din hotărâre, inclusiv ale axei prioritare 11 din cadrul Programului operaţional regional 2014-2020 Extinderea geografică a sistemului de înregistrare a proprietăţilor în cadastru şi cartea funciară, precum şi cu prevederile prezentului regulament.

Art. 2.

Comisia este compusă din 11 membri, respectiv 4 reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, 2 reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, 2 reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi 3 reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, desemnaţi prin decizie a prim-ministrului.

Art. 3.

Atribuţiile principale ale Comisiei, pe care le îndeplineşte în conformitate cu reglementările în vigoare, sunt:

a) stabilirea procedurii de aplicare a principalelor criterii de prioritizare şi implementarea acesteia;

b) stabilirea şi aplicarea criteriilor suplimentare sau complementare pentru selectarea unităţilor administrativ- teritoriale, rezultate din identificarea obiectivelor şi priorităţilor de intervenţie prevăzute în cadrul altor proiecte de interes naţional;

c) stabilirea listei de nominalizare a unităţilor administrativ- teritoriale din mediul rural, în care se vor desfăşura lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, care vor beneficia de finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii, în cadrul axei prioritare 11 a Programului operaţional regional 2014-2020;

d) orice alte atribuţii specifice activităţii.

Art. 4.

(1) Comisia nominalizează lista unităţilor administrativ-teritoriale eligibile, în care se vor desfăşura lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor, finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii, cu informarea Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, în conformitate cu reglementările în vigoare.

(2) Lista prevăzută la art. 3 lit. с) este aprobată prin ordin comun al ministrului dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene, al ministrului transporturilor, al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(3) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul Comisiei membrii acesteia primesc o indemnizaţie de şedinţă în cuantum de 10% din salariul de bază al directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

(4) La lucrările Comisiei pot participa observatorii prevăzuţi la art. 5 alin. (3) din hotărâre, în baza invitaţiei scrise, transmisă de Comisie, prin orice mijloace care asigură confirmarea de primire, după prima şedinţă a acesteia.

Art. 5.

(1) Comisia se întruneşte în maximum 10 şedinţe, pe parcursul unei singure luni calendaristice, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin 3 dintre membrii acesteia. Lucrările Comisiei se desfăşoară la sediul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

(2) Participarea la şedinţele Comisiei este obligatorie pentru toţi membrii săi, aceştia putând lipsi doar în situaţii bine justificate.

(3) Şedinţele Comisiei se pot desfăşura doar în prezenţa a 2/3 din numărul membrilor, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

(4) Lucrările Comisiei sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii acesteia. Preşedintele se alege la prima şedinţă a Comisiei cu votul a jumătate plus unu dintre membrii săi.

(5) În lipsa preşedintelui, şedinţa este prezidată de un alt membru al Comisiei, desemnat de către membrii prezenţi.

(6) Convocarea membrilor la şedinţele Comisiei se face prin grija Secretariatului acesteia, cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilită pentru şedinţă, prin e-mail sau, după caz, prin orice alt mijloc care asigură confirmarea de primire, transmisă fiecărui membru. Odată cu transmiterea convocării sunt puse la dispoziţia membrilor Comisiei şi materialele înscrise pe ordinea de zi.

(7) Dezbaterile din cadrul Comisiei se consemnează într-un proces-verbal, încheiat la finalul fiecărei şedinţe, semnat de toţi membrii prezenţi.

[…]