În Monitorul Oficial nr. 812 din 13 octombrie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 715/2017 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1.
În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos semnifică după cum urmează:
a) act de punere în valoare, denumit în continuare APV – document tehnico-economic care conţine rezultatele evaluării cantitative şi calitative, precum şi localizarea, conform normelor tehnice silvice pentru amenajarea pădurilor, a masei lemnoase destinate exploatării;
b) activitate economică – orice activitate care constă în furnizarea de bunuri şi servicii pe o piaţă, cu respectarea prevederilor legale privind ajutorul de stat;
c) arboret inaccesibil – arboret din planul decenal de recoltare a produselor principale situat în anumite condiţii de teren, precum: pantă, orografie, cursuri de apă, diguri, căi de comunicaţii, clădiri şi alte construcţii care fac imposibil transportul masei lemnoase care s-ar exploata din respectivul arboret;
d) consum propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului – volumul de lemn fasonat destinat pentru realizarea diverselor lucrări necesare administrării fondului forestier proprietate publică a statului – lucrări de investiţii şi reparaţii pentru lucrări de reconstrucţie ecologică, lucrări de regenerare, lucrări de protecţie a pădurilor, amenajări cinegetice şi piscicole, lucrări de investiţii, de reparaţii ale amenajărilor de tipul împrejmuirilor, construcţiilor administrative, a drumurilor şi căilor de acces, încălzirea spaţiilor şi clădirilor, amenajări pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure, amenajări pentru administrarea ariilor naturale protejate, precum şi volumul de lemn fasonat necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în contractele colective de muncă; volumul de lemn fasonat destinat consumului propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului nu face obiectul comercializării; volumul necesar se estimează de administrator şi se publică de acesta pe site-ul www.produselepadurii.ro, precum şi pe site-ul administratorului, anterior licitaţiei principale;
e) consum propriu al proprietarului/administratorului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale – volumul de lemn fasonat destinat pentru realizarea diverselor lucrări necesare administrării fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale – lucrări de investiţii şi reparaţii pentru lucrări de reconstrucţie ecologică, lucrări de regenerare, alte plantaţii, lucrări de protecţie a pădurilor, amenajări cinegetice şi piscicole, lucrări de investiţii, de reparaţii ale amenajărilor de tipul împrejmuirilor, construcţiilor administrative, a drumurilor şi căilor de acces, încălzirea spaţiilor şi clădirilor, amenajări pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure, amenajări pentru administrarea ariilor naturale protejate, precum şi volumul de lemn fasonat necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în contractele colective de muncă; volumul de lemn fasonat destinat consumului propriu al proprietarului/administratorului fondului forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale nu face obiectul comercializării; volumul necesar se estimează de administrator/prestatorul de servicii silvice;
f) garanţie de contractare – garanţia care se constituie de operatorul economic la înscrierea la licitaţie în scopul de a garanta organizatorul că va încheia contractul de vânzare pentru volumul de masă lemnoasă/lemn fasonat pe care îl va adjudeca, că va plăti şi va prelua spre exploatare masa lemnoasă, respectiv că va plăti şi va prelua lemnul fasonat conform contractului care se va încheia între părţi; garanţia de contractare se constituie, la dispoziţia vânzătorului, în cuantum de 5% din valoarea, fără TVA, a volumului pentru care se înscrie la licitaţie;
g) grad de accesibilitate – distanţa determinată prin măsurători pe teren, pe traseul instalaţiilor de scos-apropiat existente sau al celor proiectate, dintre centrul suprafeţei parchetului şi cea mai apropiată cale de transport cu caracter permanent – rutier, feroviar sau punctul naval de încărcare;
h) grup de operatori economici – orice asociere de operatori economici asupra căreia un alt operator economic autorizat, persoană fizică sau juridică, poate exercita, direct sau indirect, o influenţă dominantă sau care poate exercita o influenţă dominantă asupra altui subiect de drept sau care, ca urmare a asocierii cu un subiect de drept, se află sub influenţa dominantă a unui alt subiect de drept;
i) grupaj de partizi – două sau mai multe partizi de produse principale, de produse din lucrări de conservare, precum şi/sau de produse accidentale a căror masă lemnoasă s-a stabilit a se valorifica „pe picior”, partizi grupate în funcţie de: bazinet, instalaţii de scos-apropiat, calea de transport cu caracter permanent care le deserveşte şi care se pot exploata de un singur operator economic; în cadrul grupajului ordinea de autorizare la exploatare a partizilor este: accidentale, conservare şi principale; autorizarea unei noi partizi în această succesiune se poate face numai după reprimirea parchetelor partizilor deja autorizate;
j) întreprindere – orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de forma juridică, de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia, în sensul reglementărilor europene privind ajutorul de stat;
k) lemn fasonat – materialele lemnoase care fac obiectul prezentului regulament, respectiv: lemnul rotund şi despicat de lucru şi lemnul de foc;
l) operator economic – orice întreprindere atestată, în condiţiile legii, pentru lucrări de exploatare forestieră, în cazul cumpărării masei lemnoase pe picior, precum şi orice persoană juridică sau fizică, în cazul cumpărării de lemn fasonat; termenul include şi întreprinderile individuale şi persoanele fizice autorizate, înregistrate la oficiul registrului comerţului;
m) organizator al licitaţiei/negocierii – administratorii fondului forestier proprietate publică a statului şi/sau structurile din subordinea acestora, precum şi proprietarul/administratorul/ prestatorul de servicii al fondului forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale;
n) participant la licitaţie – persoana fizică sau juridică care îndeplineşte toate condiţiile de a licita masă lemnoasă/lemn fasonat şi este prezentă la licitaţie;
o) partidă – un lot de arbori destinat exploatării, estimat cantitativ şi calitativ conform metodelor dendrometrice pentru evaluarea volumului de lemn, în vigoare la data estimării şi care are acelaşi număr de identificare şi denumire cu cele ale APV-ului;
p) postaţă – parte dintr-o partidă stabilită şi delimitată pe teren, în conformitate cu eşalonarea din anexa la contractul de vânzare încheiat între părţi;
q) preţ de pornire la licitaţie/negociere, denumit în continuare preţ de pornire – preţul stabilit de organizatorul licitaţiei/negocierii, în conformitate cu competenţele stabilite prin actele normative; pentru masa lemnoasă, stabilirea acestui preţ se face pornind de la preţul de APV, exprimat în lei/mc, volum brut, fără TVA; preţul de pornire la licitaţie/negociere pentru grupajele de partizi se stabileşte pe grupaj, ca medie a preţurilor de pornire ale partizilor componente, ponderate cu volumele acestora; preţul de adjudecare al grupajului se defalcă pe partizi corespunzător creşterii obţinute prin licitaţie/negociere; în cazul lemnului fasonat, preţul de pornire la licitaţie/negociere se fundamentează pe principiile economiei de piaţă, corelat cu condiţia de livrare, iar la sortimentele de lemn de lucru acesta se stabileşte distinct, pe fiecare lot/piesă personalizată, pentru volumul net şi pentru coajă; pentru masa lemnoasă/lemnul fasonat care nu se adjudecă la o procedură de valorificare, organizată potrivit prevederilor prezentului regulament, preţul de pornire se poate modifica prin scăderea nivelului acestuia faţă de nivelul de la procedura anterioară, dar nu poate fi mai mic decât nivelul preţului de APV;
r) preţ de referinţă – preţul unui metru cub de masă lemnoasă pe picior care se recoltează din fondul forestier proprietate publică, stabilit anual cel târziu până la data de 30 octombrie a anului anterior anului de producţie; acesta este un preţ stabilit în condiţii de piaţă, în funcţie de specie sau grupa de specii, de gradul de accesibilitate, de sortiment şi de natura produsului şi se utilizează pentru calculul preţului actului de punere în valoare – „preţ de APV”; preţul de referinţă se aprobă, pentru fiecare an de producţie, prin decizie a conducătorului administratorului fondului forestier proprietate publică a statului, la nivel judeţean, la nivel naţional sau la nivelul regiunii de dezvoltare, respectiv de proprietar pentru masa lemnoasă provenită din fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale; preţul de referinţă poate fi revizuit o singură dată în cursul unui an; decizia privind preţul de referinţă se publică pe site-ul www.produselepadurii.ro, precum şi pe site-ul administratorului fondului forestier proprietate publică a statului, respectiv pe site-ul administratorului/ proprietarului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale;
s) preţ de APV – preţul mediu al masei lemnoase cuprinse într-un act de punere în valoare -APV, exprimat în lei/mc volum brut, rezultat prin aplicarea preţurilor de referinţă prevăzute la lit. r), aferente sortimentelor dimensionale, lemnului de foc şi cojii, ponderate cu cantităţile acestora;
ş) procesare – prelucrarea primară a lemnului fasonat;
t) produse accidentale dispersate – produsele lemnoase rezultate ca urmare a afectării, în grad slab/mediu/puternic, a unor arborete de către factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, pe suprafaţa unei unităţi amenajistice sau pe părţi ale acesteia, precum şi cele rezultate din afectarea unor arborete în grad foarte puternic sau integral pe suprafeţe compacte de maximum 0,5 ha;
ţ) produse accidentale realizate pe suprafeţe compacte – produsele lemnoase rezultate ca urmare a afectării unui arboret în grad foarte puternic sau afectării integrale de către factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, pe suprafeţe compacte mai mari de 0,5 ha; pe suprafaţa compactă a arboretului afectat se pun în valoare toţi arborii;
u) produse accidentale suprapuse – arbori doborâţi sau rupţi pe suprafaţa unei partizi, ca efect al acţiunii distructive a unor fenomene climatice în perioada de la încheierea contractului de vânzare şi până la termenul de reprimire a parchetului, şi a căror recoltare concomitentă cu masa lemnoasă din partida respectivă este necesară şi oportună din considerente tehnico-economice şi de protecţie a muncii;
v) reprezentant legal al operatorului economic – este persoana fizică învestită cu atribuţii de administrator sau lichidator ales, numit sau desemnat într-un alt mod, al cărui nume este înscris în registrul de stat unde este înregistrată persoana juridică; reprezentarea legală a persoanelor juridice se numeşte şi reprezentare statutară;
w) sortiment industrial de material lemnos – sortimentul industrial obţinut din lemnul aferent partizilor autorizate şi exploatate; sortimentele industriale sunt cele reglementate de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură prin sistemul informatic SUMAL, în temeiul prevederilor legale în vigoare referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi la unele măsuri de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor ce revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, cu modificările şi completările ulterioare;
x) valorificarea masei lemnoase – acţiunea de punere pe piaţă a masei lemnoase care se recoltează din fondul forestier proprietate publică, de către proprietari/administratori, ca masă lemnoasă pe picior, precum şi a lemnului fasonat, modalităţile de valorificare fiind: prin vânzare în licitaţie publică, ca masă lemnoasă pe picior şi/sau ca lemn fasonat; prin negociere ca masă lemnoasă pe picior şi/sau ca lemn fasonat; prin vânzarea directă a lemnului fasonat; prin donaţie şi sponsorizări, în cazul lemnului fasonat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; prin utilizarea lemnului fasonat pentru consumul propriu al proprietarului şi/sau al administratorului; prin prelucrarea primară a lemnului fasonat în instalaţiile proprii ale proprietarului şi/sau ale administratorului fondului forestier proprietate publică;
y) valorificarea superioară a masei lemnoase – valorificarea masei lemnoase realizată de către proprietarii/administratorii de fond forestier proprietate publică, sub formă de sortimente de lemn fasonat, prin care fiecărui sortiment îi este dată destinaţia industrială adecvată, care permite realizarea unei valori adăugate maxime;
z) vânzător- proprietarul/administratorul fondului forestier proprietate publică, care realizează operaţiunea de vânzare a masei lemnoase/lemnului fasonat recoltată/recoltat din acest fond, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
aa) volum brut – volumul masei lemnoase conform APV, al lemnului de foc, al lemnului rotund sau despicat de lucru, inclusiv coaja acestora;
bb) volum net – volumul lemnului de lucru, fără coajă, prevăzut în APV, în cazul masei lemnoase; volumul lemnului rotund şi despicat de lucru, fără coaja acestuia, în cazul lemnului fasonat.
Art. 2.
(1) Volumul de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică, potrivit Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se valorifică potrivit prevederilor prezentului regulament.
(2) Volumul de masă lemnoasă prevăzut la alin. (1) este cel cuprins în actele de punere în valoare.
Art. 3.
(1) Hotărârea privind modul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a statului, ca „masă lemnoasă pe picior” sau ca „lemn fasonat”, pentru volumul partizilor de produse principale, de produse din lucrări de conservare şi al celor de produse accidentale realizate pe suprafeţe compacte mai mari de 3 hectare, se ia, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (4), de către:
a) Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor- Romsilva, direct sau prin comitetele directoare ale unităţilor Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, pentru fondul forestier proprietate publică a statului administrat de aceasta;
b) Comitetul de direcţie al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea”, pentru fondul forestier proprietate publică a statului administrat de acesta;
c) Consiliul de administraţie al Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru fondul forestier proprietate publică a statului administrat de aceasta.
(2) Partizile de produse principale, de produse din lucrări de conservare şi cele de produse accidentale din tăieri realizate pe suprafeţe compacte mai mari de 3 hectare constituite în fondul forestier proprietate publică a statului care se exploatează de către administratorul acestuia în regie proprie, cu forţe proprii sau prin prestări servicii cu operatori economici atestaţi pentru lucrări de exploatare forestieră, în scopul valorificării ca lemn fasonat, se stabilesc de către organizatorul licitaţiei, cu încadrarea în volumul aprobat de entităţile prevăzute la alin. (1) pentru fiecare organizator, înaintea anunţului privind organizarea licitaţiei principale, după constituirea rezervei pentru precomptarea produselor accidentale; volumul total al acestor partizi, pentru anul 2018, este în procent de maximum 20% din volumul total al acestor produse prevăzut a se recolta şi este stabilit de fiecare administrator. Partizile de produse principale, de produse din lucrări de conservare şi cele de produse accidentale din tăieri realizate pe suprafaţe compacte mai mari de 3 hectare, constituite în fondul forestier proprietate publică a statului, care s-au stabilit să se exploateze de către administrator şi care nu se pot exploata în regie proprie, cu forţe proprii sau prin prestări servicii cu operatori economici atestaţi pentru lucrări de exploatare forestieră, se supun valorificării ca masă lemnoasă, în condiţiile prezentului regulament.
(3) Hotărârea prevăzută la alin. (1) se publică pe site-ul www.produselepadurii.ro al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură; publicarea se face şi pe site-ul administratorului fondului forestier proprietate publică a statului.
(4) Începând cu anul de producţie 2019, din volumul maxim prevăzut a fi recoltat constituit din partizile de produse principale, din partizile de produse din lucrări de conservare şi din cele de produse accidentale din tăieri realizate pe suprafeţe compacte mai mari de 3 hectare, constituite în fondul forestier proprietate publică a statului, volumul care se exploatează de către administratorul acestuia în regie proprie, cu forţe proprii sau prin prestări servicii cu operatori economici atestaţi pentru lucrări de exploatare forestieră, se stabileşte prin hotărâre a entităţilor prevăzute la alin. (1).
(5) La adoptarea hotărârii privind volumul total prevăzut la alin. (2) şi volumul maxim prevăzut la alin. (4), entităţile prevăzute la alin. (1) vor avea în vedere:
a) necesarul anual de lemn pentru populaţie, pentru unităţile de interes local finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat sau de la bugetul local care nu desfăşoară activitate economică în sensul reglementărilor comunitare în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru consumul propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului;
b) necesarul anual estimat de lemn rotund de lucru pentru producătorii din industria mobilei;
c) principiile economiei de piaţă;
d) necesitatea efectuării lucrărilor de îngrijire şi conducere a arboretelor tinere, precum şi a celor de extragere a produselor accidentale şi de igienă.
(6) Hotărârea fiecărei entităţi luată în condiţiile alin. (5), care vizează anul de producţie următor, se postează de site-urile prevăzute la art. 9 alin. (1) până cel mai târziu la data de 30 octombrie a anului în curs.
(7) Partizile rămase neadjudecate după parcurgerea a două licitaţii şi a unei negocieri, cele care au făcut obiectul contractelor de vânzare reziliate, precum şi cele provenite din partizi care au fost adjudecate, dar nu a fost încheiat contractul de vânzare-cumpărare în termenul stabilit prin caietul de sarcini se pot exploata în regie proprie, cu forţe proprii sau prin prestări servicii cu operatori economici atestaţi pentru lucrări de exploatare forestieră; volumul acestor partizi este suplimentar volumului masei lemnoase aprobate a fi valorificată ca lemn fasonat, prevăzut la alin. (2) sau (4), după caz.
(8) Produsele extraordinare, astfel cum sunt definite de Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare, se valorifică de administratorii fondului forestier proprietate publică, de regulă, ca lemn fasonat. Exploatarea masei lemnoase care constituie aceste produse se face de către operatori economici atestaţi pentru activitatea de exploatare forestieră şi care concomitent îndeplinesc, după caz, exigenţele prevăzute de legislaţia specifică domeniilor: energie electrică, gaze naturale, petrol, drumuri publice şi forestier. În cazul reţelelor de transport şi distribuţie a energiei electrice, exploatarea produselor extraordinare se realizează de către operatorii economici atestaţi pentru lucrări de exploatări forestiere care au încheiat contracte de prestări servicii cu titularii de autorizaţii şi licenţe, conform legislaţiei în vigoare.
(9) Din partizile prevăzute la alin. (2), (4), (7) şi (8) se poate asigura, prin vânzare directă, şi consumul populaţiei, al instituţiilor publice şi al unităţilor de interes local, finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat sau bugetul local şi care nu desfăşoară activitate economică în sensul reglementărilor europene în domeniul ajutorului de stat.
(10) Volumul necesar consumului propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului se asigură din partizile a căror masă lemnoasă a fost stabilită a fi valorificată ca lemn fasonat, potrivit prezentului regulament, precum şi din partizile prevăzute la alin. (7) şi (8).
(11) Lemnul rotund de lucru rezultat din exploatarea partizilor prevăzute a fi valorificate ca lemn fasonat potrivit prezentului regulament poate face obiectul procesării în instalaţiile proprii ale administratorului fondului forestier proprietate publică a statului, cu respectarea prevederilor legale din domeniu.
Art. 4.
(1) Hotărârea privind modul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale, ca „masă lemnoasă pe picior” sau ca „lemn fasonat”, se ia, după caz, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2), de către consiliul local al acesteia.
(2) Hotărârea prevăzută la alin. (1) se publică pe site-ul www.produselepadurii.ro al autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură; publicarea se face şi pe site-ul administratorului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale şi/sau al organizatorului licitaţiei.
Art. 5.
(1) Volumul de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică a statului se stabileşte de către entităţile prevăzute la art. 3 alin. (1), în baza prevederilor amenajamentelor silvice şi în condiţiile reglementate de art. 59 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. La stabilirea acestui volum se vor urmări:
a) recoltarea integrală a posibilităţii anuale de produse principale;
b) realizarea integrală a volumului anual de lucrări de conservare;
c) parcurgerea cu lucrări de îngrijire şi conducere a arboretelor, cel puţin a suprafeţelor prevăzute de amenajamentele silvice;
d) necesitatea extragerii produselor accidentale şi a produselor de igienă, puse în valoare;
e) respectarea condiţiilor tehnice necesare punerii în valoare a masei lemnoase şi oportunităţii efectuării lucrărilor silvotehnice;
f) regimul ariilor protejate;
g) inaccesibilitatea unor arborete;
h) aplicarea unor acte normative;
i) problemele create de existenţa unor litigii.
(2) Masa lemnoasă prevăzută la alin. (1) se valorifică în condiţiile prezentului regulament.
Art. 6.
(1) Volumul de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale se propune, în condiţiile legii, de ocolul silvic care administrează/asigură serviciile silvice, în baza prevederilor amenajamentelor silvice şi în condiţiile reglementate de art. 59 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se aprobă prin hotărâre a consiliului local.
(2) La propunerea şi aprobarea volumului prevăzut la alin. (1) se vor urmări:
a) recoltarea integrală a posibilităţii anuale de produse principale;
b) realizarea integrală a volumului anual de lucrări de conservare;
c) parcurgerea cu lucrări de îngrijire şi conducere a arboretelor, cel puţin a suprafeţelor prevăzute de amenajamentele silvice;
d) respectarea condiţiilor tehnice necesare punerii în valoare a masei lemnoase şi a oportunităţii efectuării lucrărilor silvotehnice;
e) necesitatea extragerii produselor accidentale şi a produselor de igienă, puse în valoare;
f) regimul ariilor protejate;
g) inaccesibilitatea unor arborete;
h) aplicarea unor acte normative;
i) problemele create de existenţa unor litigii.
(3) Masa lemnoasă prevăzută la alin. (1) se valorifică în condiţiile prezentului regulament. Face obiectul valorificării, prin modalităţile prevăzute la art. 1 lit. x), volumul de masă lemnoasă rămas disponibil după asigurarea necesarului, în următoarea ordine de prioritate, pentru:
a) consumul populaţiei;
b) consumul propriu al unităţilor de interes local finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat sau bugetul local, care nu desfăşoară activitate economică în sensul reglementărilor comunitare în domeniul ajutorului de stat;
c) consumul propriu al proprietarului/administratorului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale respective.
(4) Criteriile, volumele şi priorităţile privind valorificarea masei lemnoase prevăzută la alin. (3) sunt stabilite de consiliul local al unităţii administrativ-teritoriale care este proprietarul acestui fond forestier.
(5) După asigurarea necesarului prevăzut la alin. (3), masa lemnoasă şi lemnul fasonat se pot valorifica altor solicitanţi, în condiţiile prezentului regulament.
Art. 7.
(1) Un operator economic/grup de operatori economici poate cumpăra la licitaţie publică/negociere material lemnos fasonat la drum auto, provenit din fondul forestier proprietate publică, din produse principale sau produse accidentale I, dacă la momentul organizării procedurii de licitaţie/negociere îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 60 alin. (5) lit. с) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Informaţiile cu privire la operatorii economici/grupurile de operatori economici care nu respectă procentul prevăzut la art. 60 alin. (5) lit. с) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se comunică autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură de către structura de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură competentă teritorial, aceasta având obligaţia publicării pe site-ul propriu, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicare.