În Monitorul Oficial nr. 409 din 31 mai a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și al Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri nr. 932/481/2016 privind aprobarea Procedurii de autorizare pentru preluarea responsabilității gestionării deșeurilor de ambalaje.
În extras
CAPITOLUL I
Prevederi generale
Art. 1.
Prin prezenta Procedură de autorizare pentru preluarea responsabilității gestionării deșeurilor de ambalaje (Procedură) se stabilește autorizarea operatorilor economici prevăzuți la art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 249/2015, în vederea îndeplinirii cel puțin a obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare în instalații de incinerare cu valorificare de energie și, respectiv, de reciclare a deșeurilor de ambalaje prevăzute la art. 16 alin. (4) din Legea nr. 249/2015.
Art. 2.
Licența de operare se emite și se anulează de către conducătorul autorității publice centrale pentru protecția mediului, la propunerea comisiei de autorizare, denumită în continuare Comisia, cu avizul secretarului de stat cu atribuții în domeniu, din cadrul aceleiași instituții, în baza depunerii dosarului complet de autorizare, potrivit prevederilor prezentei Proceduri.
Art. 3.
Comisia are următoarele atribuții:
a) verifică existența și conținutul documentelor din dosarul depus de solicitant conform prevederilor art. 16 și 18 din cap. II;
b) propune acordarea/anularea licenței de operare, după caz;
c) adoptă, prin decizie a președintelui Comisiei, Regulamentul de organizare și funcționare al Comisiei.
Art. 4.
Comisia are următoarea componență:
a) un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru, cu drept de vot;
b) un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul juridic, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru, cu drept de vot;
c) un reprezentant al direcției de specialitate cu atribuții în domeniul economico-financiar, din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor – membru, cu drept de vot;
d) un reprezentant din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) – membru observator, fără drept de vot;
e) un reprezentant din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului – membru, cu drept de vot;
f) un reprezentant din cadrul Gărzii Naționale de Mediu – membru, cu drept de vot;
g) 2 reprezentanți ai Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri – membri, cu drept de vot;
h) un reprezentant al direcției generale de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, fără drept de vot, care asigură secretariatul Comisiei.
Art. 5.
Președintele Comisiei se alege dintre membrii acesteia cu majoritate de voturi din numărul total de membri.
Art. 6.
Componența nominală a Comisiei se stabilește pe baza nominalizărilor primite din partea instituțiilor prevăzute la art. 4 lit. d)-g), în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei Proceduri, pentru un mandat de 12 luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
Art. 7.
Reprezentanții Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor sunt nominalizați de către conducătorii direcțiilor de specialitate prevăzute la art. 4 lit. a)-c) și h), în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei Proceduri, pentru un mandat de 12 luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate.
Art. 8.
Reprezentanții instituțiilor de la art. 4 lit. d)-g), precum și conducătorii direcțiilor de specialitate prevăzute la art. 4 lit. a)-c) și h) decid în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei Proceduri, pentru un mandat de 12 luni, cu posibilitatea înnoirii mandatului sau înlocuirii persoanelor nominalizate, și câte un membru supleant care să facă parte din Comisia prevăzută la art. 2, iar în cazul în care membrii supleanți sau persoanele desemnate conform art. 6 și 7 nu pot participa la întrunirea Comisiei reprezentanții instituției/direcției de specialitate au obligația să desemneze o altă persoană.
Art. 9.
Fiecare membru din Comisie, inclusiv membrii supleanți, trebuie să semneze în cadrul primei ședințe la care participă o declarație de confidențialitate și imparțialitate, care va fi înaintată și păstrată la secretariatul Comisiei.
Art. 10.
Modelul declarației menționate la art. 9 este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 11.
Comisia se întrunește ori de câte ori este cazul, la solicitarea președintelui Comisiei.
Art. 12.
Comisia este legal constituită în prezența a 2/3 din membri.
Art. 13.
Deciziile Comisiei se iau cu majoritate de voturi din numărul total de membri.
Art. 14.
Secretarul Comisiei redactează, la propunerea membrilor Comisiei, proiectul Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei, în termen de 10 zile lucrătoare de la constituirea Comisiei, care va cuprinde modul de lucru al acesteia.
Art. 15.
În termen de 5 zile de la redactarea Regulamentului de organizare și funcționare al Comisiei acesta se adoptă conform prevederilor art. 3 lit. c).
CAPITOLUL II
Depunerea solicitării de autorizare
Art. 16.
Dosarul de autorizare cuprinde următoarele documente:
a) cerere-tip de acordare a licenței de operare, potrivit anexei nr. 1 la Procedură;
b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformă cu originalul;
c) certificatul de înregistrare la Oficiul Național al Registrului Comerțului, în copie conformă cu originalul;
d) certificatul constatator detaliat, eliberat cu cel mult 30 de zile înainte de data depunerii, de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, în original, din care să rezulte acționariatul societății, faptul că obiectul principal de activitate este în conformitate cu prevederile art. 26 lit. p), iar capitalul social subscris și vărsat este de 400.000 lei;
e) cazierul fiscal valabil la data depunerii, din care să rezulte faptul că nu au fost săvârșite fapte sancționate de legile fiscale, financiare, vamale și nici fapte care privesc disciplina financiară;
f) certificatul de atestare fiscală valabil la data depunerii, din care să rezulte faptul că nu au datorii la bugetul statului;
g) dovada că acționarii sunt numai operatori economici prevăzuți la art. 16 alin. (1) din Legea nr. 249/2015, respectiv înregistrarea în calitate de contribuabili la AFM;
h) planul de operare conform cerințelor prevăzute în anexa nr. 2 la Procedură;
i) opisul documentelor care sunt depuse la dosarul de autorizare potrivit prevederilor de la lit. a)-h).
Art. 17.
Dosarul de autorizare, conținând toate documentele obligatorii menționate la art. 16, se depune de către solicitant la sediul autorității publice centrale pentru protecția mediului, în atenția direcției generale de specialitate cu atribuții în domeniul gestionării deșeurilor, în format material, în două exemplare și în format electronic, un exemplar.
Art. 18.
Dosarul de autorizare va avea ordinea prezentată la art. 16, iar fiecare pagină din dosarul de autorizare va fi numerotată, iar pentru documentele prevăzute la lit. b) și c) se certifică pentru conformitate.