În Monitorul Oficial nr. 330 din 28 aprilie a.c. a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/2016 pentru modificarea alin. (4) al art. 241 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind aplicarea în domeniul transportului cu metroul a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului.
În extras
Art. I.
Alineatul (4) al articolului 241 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) În locurile de așteptare asigurate de administrația fiecărui aeroport din raza teritorială a municipiului București și a județului Ilfov au acces numai taxiurile care dețin autorizații emise de autoritățile de autorizare din aceste unități administrativ-teritoriale.”
Art. II.
(1) Ministerul Transporturilor este desemnat ca autoritate competentă, în sensul prevederilor art. 2 lit. (b) din Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului, pentru încheierea contactului de servicii publice în domeniul transportului cu metroul.
(2) Contractul de servicii publice în domeniul transportului cu metroul se încheie între Ministerul Transporturilor și Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” – S.A., în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007, se actualizează anual după aprobarea bugetului de stat și se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.
(3) Contractul de servicii publice de transport de călători cu metroul va conține în mod obligatoriu următoarele prevederi:
a) natura și întinderea oricărui drept exclusiv acordat, într-un mod care să prevină compensarea în exces;
b) definirea obligațiilor de serviciu public pe care trebuie să le respecte operatorul de servicii publice de transport de călători cu metroul;
c) indicatorii în baza cărora se stabilește și se acordă compensația de serviciu public;
d) valoarea compensației de serviciu public;
e) stabilirea modalităților de calculare a cheltuielilor legate de prestarea de servicii;
f) modalitățile de alocare și evidențiere a veniturilor proprii rezultate din vânzarea de titluri de călătorie;
g) durata contractului de serviciu public;
h) o cotă de profit rezonabil de până la 3%;
i) obiective de calitate și sancțiunile aplicabile;
j) condiții aplicabile subcontractării.
(4) Transportul public de călători cu metroul are caracter de serviciu public. Pentru acest serviciu compensația cuvenită se acordă lunar, în baza contractului de servicii publice de transport cu metroul, încheiat cu respectarea prevederilor legale, inclusiv a prevederilor din domeniul ajutorului de stat.
(5) Contractul de servicii publice de transport de călători cu metroul și orice modificare a acestuia privind durata, teritoriul deservit, definirea obligațiilor de serviciu public, nivelul sau modalitatea de stabilire a compensației vor fi supuse avizării de către Consiliul Concurenței, cu respectarea prevederilor din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările și completările ulterioare.