În Monitorul Oficial nr. 296 din 19 aprilie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 234/2016 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă.
În extras
Hotărârea Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Fiecare loc de muncă creat ca urmare a investiţiei se menţine pentru o perioadă minimă de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, de la data la care acesta a fost ocupat prima dată.”
2. La articolul 15 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„a) sunt înregistrate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată;”.
3. La articolul 15 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„b) nu aparţin unor acţionari care deţin sau au deţinut în ultimii 2 ani anteriori datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare o altă întreprindere înregistrată conform Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau Legii nr. 1/2005, republicată, care desfăşoară sau a desfăşurat activitatea pentru care solicită finanţare.”
4. La articolul 16, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„a) să fie considerate investiţii iniţiale, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. k) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2, respectiv investiţii iniţiale în favoarea unei noi activităţi economice, în cazul întreprinderilor mari din regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov, care grupează municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. l) din Procedura privind acordarea ajutoarelor de stat prevăzută la anexa nr. 2;”.
5. La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Documentele emise de întreprinderea solicitantă în original trebuie să fie datate şi semnate de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.”
6. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
„d1) cost salarial eligibil – costul salarial cuprinzând salariul brut până la limita salariului mediu brut pe economie, aprobat prin legea anuală a bugetului asigurărilor sociale de stat, valabil pentru anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi contribuţiile obligatorii ale angajatorului aferente, conform prevederilor legale în vigoare;”.
7. În anexa nr. 2, la articolul 1, după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:
„h1) grup – societatea-mamă şi toate filialele acesteia;”.
8. În anexa nr. 2, la articolul 1, literele l), o), s), v), x), z) şi cc) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„l) investiţia iniţială în favoarea unei noi activităţi economice – investiţia în imobilizări corporale şi necorporale legate de înfiinţarea unei unităţi noi sau diversificarea activităţii unei unităţi, cu condiţia ca noua activitate să nu fie identică sau similară cu activitatea desfăşurată anterior în unitatea respectivă;
………………………………………………………………………………………………
o) întreprindere nou-înfiinţată – întreprinderea înfiinţată în anul anterior anului înregistrării cererii de acord pentru finanţare care nu are situaţii financiare anuale aprobate corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar încheiat, întreprinderea înfiinţată în anul înregistrării cererii de acord pentru finanţare sau întreprinderea care nu a desfăşurat activitate economică, dar nu mai mult de 3 ani fiscali consecutivi înainte de data înregistrării cererii;
………………………………………………………………………………………………
s) locaţia realizării investiţiei – sediul social sau unul din punctele de lucru ale întreprinderii, unde se realizează investiţia, astfel cum se înregistrează la oficiul registrului comerţului, conform prevederilor legale în vigoare;
………………………………………………………………………………………………
v) media numărului de salariaţi – media numărului de salariaţi pe perioada ultimelor 12 luni anterioare datei înregistrării cererii de acord pentru finanţare, pe baza numărului efectiv de salariaţi declaraţi lunar în Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Declaraţia 112;
………………………………………………………………………………………………
x) planul de creare a locurilor de muncă – document care cuprinde calendarul creării şi menţinerii locurilor de muncă aferente investiţiei, structura organizatorică, valorile costurilor salariale eligibile şi ajutorului de stat aferent;
………………………………………………………………………………………………
z) proiect unic de investiţii – orice investiţie iniţială este considerată ca făcând parte dintr-un proiect unic de investiţii dacă este demarată de acelaşi beneficiar la nivel de grup într-un interval de 3 ani de la data demarării lucrărilor la o altă investiţie care beneficiază de ajutor în aceeaşi regiune NUTS 3;
………………………………………………………………………………………………
cc) salariu brut – suma veniturilor realizate de salariat în întreprindere înainte de reţinerea contribuţiilor obligatorii ale angajatului şi de impozitare;”.
9. În anexa nr. 2, la articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se realizează în sesiuni de 10 zile lucrătoare. Perioada de înregistrare a cererilor este comunicată de Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul său, conform prevederilor art. 17 din hotărâre, cu cel puţin 30 de zile înainte de data deschiderii acesteia.”
10. În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 3.
(1) În cadrul sesiunii de înregistrare, întreprinderea solicitantă transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice următoarele documente necesare primei etape de evaluare:”.
11. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7.
(1) Întreprinderea selectată în prima etapă de evaluare transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, în maximum 30 de zile lucrătoare de la data primirii scrisorii de înştiinţare prevăzute la art. 5, următoarele documente necesare etapei a doua de evaluare:”.
12. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„a) plan de afaceri;”.
13. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (2) litera c), punctul (ii) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(ii) nu sunt îndeplinite criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 16 şi condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (2) lit. c) şi art. 161din hotărâre;”.
14. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 12.
(1) În vederea plăţii ajutorului de stat, întreprinderea transmite la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice cel puţin următoarele documente:”.
15. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), litera d) se abrogă.
16. În anexa nr. 2, la articolul 12 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins:
„d1) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul întreprinderea, în care să se menţioneze cel puţin următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia;”.
17. În anexa nr. 2, la articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Într-un an calendaristic, întreprinderea poate transmite maximum două cereri de plată a ajutorului de stat.”
18. În anexa nr. 2, după articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 151, cu următorul cuprins:
„Art. 151.
Întreprinderile care au primit acord pentru finanţare au obligaţia să transmită la Registratura generală a Ministerului Finanţelor Publice, anual, în termen de maximum 45 de zile lucrătoare de la încheierea anului calendaristic, un raport privind gradul de realizare a planului de creare a locurilor de muncă pentru care a fost emis acordul pentru finanţare, însoţit de Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Declaraţia 112 aferentă lunii decembrie a anului încheiat.”