În Monitorul Oficial nr. 232 din 6 aprilie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 497/2015 al Ministerului Transporturilor pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.031/2014 privind emiterea certificatelor tehnice pentru vehiculele rutiere care efectuează transport rutier internaţional de mărfuri în vederea acordării şi utilizării autorizaţiilor CEMT.
În extras
Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.031/2014 privind emiterea certificatelor tehnice pentru vehiculele rutiere care efectuează transport rutier internaţional de mărfuri în vederea acordării şi utilizării autorizaţiilor CEMT, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 491 din 2 iulie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 3, după prima liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
„— certificat CEMT de conformitate cu cerinţele tehnice şi de siguranţă pentru un autovehicul (autoutilitară) cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone şi care nu depăşeşte 6 tone «EURO IV/4 sigur», «EURO V/5 sigur», «EEV sigur» sau «EURO VI/6 sigur»;”.
2. La articolul 3, după a doua liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins:
„— certificat CEMT de conformitate cu cerinţele tehnice de siguranţă pentru o remorcă/semiremorcă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) care nu depăşeşte 3,5 tone;”.
3. La articolul 4, după alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alineatele (5)—(8), cu următorul cuprins:
„(5) Certificatul CEMT de conformitate cu cerinţele tehnice şi de siguranţă pentru un autovehicul (autoutilitară) cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone şi care nu depăşeşte 6 tone «EURO IV/4 sigur», «EURO V/5 sigur», «EEV sigur» sau «EURO VI/6 sigur», al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1e, este emis de către R.A.R. numai în cazul în care el nu a fost emis de către fabricantul autovehiculului sau reprezentantul autorizat al acestuia în România ori în cazul în care fabricantul nu are reprezentant autorizat în România şi numai dacă R.A.R. deţine sau are acces la documentele tehnice necesare emiterii lui.
(6) În cazul în care nu toate echipamentele autovehiculului sunt montate de fabricantul acestuia, certificatul menţionat la alin. (5) este emis de către R.A.R., cu condiţia prezentării de către deţinătorul autovehiculului a acceptului fabricantului cu privire la modificările constructive efectuate ulterior fabricării autovehiculului, precum şi a documentelor tehnice de omologare/certificare privitoare la aceste modificări.
(7) Certificatul menţionat la alin. (5) va fi imprimat faţă/verso pe hârtie verde pal şi completat în limba română, fiind eliberat împreună cu cel puţin două formulare necompletate ale acestuia traduse în limbile franceză, engleză sau germană şi al căror model este prevăzut în anexele nr. 1f—1h.
(8) Certificatul menţionat la alin. (5) este emis o singură dată pentru autovehicul şi nu trebuie să fie reînnoit decât dacă datele de bază menţionate în certificat, pentru orice tip de emisie, se modifică.”
4. La articolul 5, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)—(6), cu următorul cuprins:
„(4) Certificatul CEMT de conformitate cu cerinţele tehnice de siguranţă pentru o remorcă/semiremorcă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) care nu depăşeşte 3,5 tone, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2e, este emis de către R.A.R. numai în cazul în care el nu a fost emis de către fabricantul vehiculului sau reprezentantul autorizat al acestuia în România ori în cazul în care fabricantul nu are reprezentant autorizat în România şi numai dacă R.A.R. deţine sau are acces la documentele tehnice necesare emiterii lui.
(5) În cazul în care nu toate echipamentele vehiculului sunt montate de fabricantul acestuia, certificatul menţionat la alin. (4) este emis de către R.A.R., cu condiţia prezentării de către deţinătorul vehiculului a acceptului fabricantului cu privire la modificările constructive efectuate ulterior fabricării vehiculului, precum şi a documentelor tehnice de omologare/certificare privitoare la aceste modificări.
(6) Certificatul menţionat la alin. (4) va fi imprimat pe hârtie galben pal şi completat în limba română, fiind eliberat împreună cu cel puţin două formulare necompletate ale acestuia traduse în limbile franceză, engleză sau germană şi al căror model este prevăzut în anexele nr. 2f—2h.”
5. La anexa nr. 1a (faţă), la rubrica „PUTEREA MOTORULUI”, sintagma „Directiva 1999/99/EC” se înlocuieşte cu sintagma „Directiva 1999/99/CE”.
6. La anexa nr. 1a (faţă), la rubrica „CERINŢE PRIVIND ZGOMOTUL ŞI EMISIILEPOLUANTE”, în primul paragraf, sintagma „Directiva 1999/101/CEE” se înlocuieşte cu sintagma „Directiva 1999/101/CE”.
7. La anexa nr. 1a (verso), rubrica „CERINŢE PRIVIND SIGURANŢA”, în al şaselea paragraf, sintagma „Directiva 76/756/EEC” se înlocuieşte cu sintagma „Directiva 76/756/CEE”.
8. La anexa nr. 1a (verso), rubrica „CERINŢE PRIVIND SIGURANŢA”, al şaptelea şi al optulea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„EURO V sau EEV: Instalare dispozitive iluminare si semnalizare luminoasă, conform cu Regulamentul CEE — ONU R48.02 sau cu amendamentele ulterioare ori cu Directiva 76/756/CEE, modificată prin Directiva 97/28/CE, sau cu amendamentele ulterioare.
EURO VI: Instalare dispozitive iluminare si semnalizare luminoasă, conform cu Regulamentul CEE — ONU R48.03 sau cu amendamentele ulterioare ori cu Directiva 76/756/CEE, modificată prin Directiva 2007/35/CE, sau cu amendamentele ulterioare.”
9. După anexa nr. 1d se introduc 4 noi anexe, anexele nr. 1e—1h, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1—4.
10. La anexa nr. 2d, titlul certificatului „Nachweis der Übereinstimmung eines Anhängers1 mit den technischen” va avea următorul cuprins:
„Nachweis der Übereinstimmung eines Anhängers1 mit den technischen Sicherheitsanforderungen”.
11. După anexa nr. 2d se introduc 4 noi anexe, anexele nr. 2e—2h, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 5—8.