În Monitorul Oficial nr. 203 din 26 martie a.c. a fost publicată Decizia nr. 100/2015 a Primului-Ministru privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comitetului naţional pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020.
În extras
Dispoziţii generale
Art. 1.
Comitetul naţional pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020 (denumit în continuare CNCISCAP) este structura naţională de coordonare, fără personalitate juridică, cu rol decizional strategic în procesul de implementare, monitorizare şi evaluare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020.
Art. 2.
(1) CNCISCAP se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 909/2014 privind aprobarea Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020 şi constituirea Comitetului naţional pentru coordonarea implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020, precum şi ale prezentului regulament.
(2) Durata mandatului CNCISCAP coincide cu perioada de implementare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020.
CAPITOLUL II
Componenţa CNCISCAP
Art. 3.
(1) CNCISCAP este format din prim-ministru, în calitate de coordonator al CNCISCAP, şi din câte un reprezentant, la nivel de ministru sau de secretar de stat, din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerului Fondurilor Europene, Ministerului pentru Societatea Informaţională şi Ministerului Finanţelor Publice.
(2) În situaţiile în care prim-ministrul nu poate participa la reuniunile CNCISCAP, coordonarea CNCISCAP este realizată de către ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice.
(3) Membrii sunt titulari sau supleanţi. Fiecare membru titular are dreptul la un singur supleant, la nivel de secretar general/director general/director sau echivalent al acestora. În situaţii excepţionale, în caz de indisponibilitate atât a membrului titular, cât şi a supleantului său, instituţia reprezentată poate delega unui înlocuitor responsabilitatea participării la reuniune, cu toate drepturile şi obligaţiile prevăzute prin regulament. Mandatul se transmite în scris Secretariatului tehnic al CNCISCAP cu cel puţin 3 zile înaintea datei reuniunii CNCISCAP.
(4) Nominalizarea şi retragerea nominalizării reprezentanţilor instituţiilor prevăzute la alin. (1) se fac de către conducătorul entităţii respective şi se comunică în scris Secretariatului tehnic al CNCISCAP în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării acestei decizii.
(5) Componenţa instituţională a CNCISCAP, precum şi orice modificare adusă acesteia se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. Componenţa nominală a CNCISCAP se stabileşte pe baza nominalizărilor făcute de către fiecare entitate reprezentată în CNCISCAP.
(6) La şedinţele CNCISCAP, în funcţie de tematica supusă dezbaterii, pot fi invitaţi să participe şi reprezentanţi ai altor ministere sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi reprezentanţi ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, ai societăţii civile sau ai instituţiilor europene. Aceştia pot lua cuvântul şi pot face recomandări numai în legătură cu aspectele specifice pentru care au fost invitaţi să participe la reuniune. Persoanele ce au calitatea de invitaţi în cadrul reuniunilor CNCISCAP au obligaţia de a respecta prevederile art. 32 lit. a) şi c).
CAPITOLUL III
Atribuţiile CNCISCAP
Art. 4.
CNCISCAP asigură coordonarea implementării, monitorizarea şi evaluarea Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020, exercitând în acest sens următoarele atribuţii:
a) stabileşte grupurile de lucru tematice şi componenţa acestora şi, în funcţie de necesităţi, poate modifica numărul, componenţa sau coordonatorii acestora;
b) analizează şi aprobă calendarul de activităţi al grupurilor de lucru tematice;
c) ia decizii cu privire la măsurile necesar a fi aplicate pentru implementarea şi monitorizarea corespunzătoare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020, pe baza analizelor şi propunerilor înaintate de către grupurile de lucru tematice;
d) analizează periodic progresele înregistrate în atingerea obiectivelor generale, obiectivelor specifice, direcţiilor de acţiune şi a măsurilor prevăzute în Strategia pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020, pe baza documentelor prezentate de grupurile de lucru tematice;
e) analizează/elaborează şi aprobă rapoarte trimestriale şi anuale de monitorizare şi evaluare a stadiului implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014— 2020, pe care le înaintează Guvernului;
f) propune Guvernului orice amendare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020 şi a anexelor acesteia;
g) aprobă şi amendează propriul regulament de organizare şi funcţionare;
h) aprobă şi amendează Metodologia detaliată de monitorizare şi evaluare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020.
CAPITOLUL IV
Organizarea CNCISCAP
Art. 5.
Coordonatorul conduce activitatea CNCISCAP prin exercitarea următoarelor atribuţii:
a) convoacă reuniunile CNCISCAP şi conduce lucrările acestora în condiţiile realizării cvorumului;
b) ia toate măsurile necesare pentru realizarea consensului în adoptarea deciziilor CNCISCAP;
c) aprobă lista invitaţilor, precum şi agenda reuniunilor;
d) semnează deciziile CNCISCAP si minutele şedinţelor CNCISCAP;
e) analizează propunerile de convocare a reuniunilor extraordinare şi decide convocarea acestora, în condiţiile art. 20 alin. (2);
f) reprezintă CNCISCAP în relaţiile cu terţii;
g) prezintă în cadrul şedinţelor Guvernului rapoartele de activitate ale CNCISCAP;
h) prezintă în cadrul şedinţelor Guvernului rapoartele de evaluare a Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020, în vederea aprobării;
i) invită alte persoane, având competenţă în problematica abordată, să participe la lucrările CNCISCAP, în funcţie de agenda reuniunii, din proprie iniţiativă sau la iniţiativa membrilor CNCISCAP.
Art. 6.
(1) În cazul în care prim-ministrul nu poate participa la o reuniune, atribuţiile de coordonator se exercită de drept de către ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice.
(2) În cazul în care nici ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice nu poate participa la respectiva reuniune, coordonarea va fi asigurată de către secretarul de stat care reprezintă Cancelaria Primului-Ministru în cadrul CNCISCAP.
Art. 7.
Membrii CNCISCAP au următoarele atribuţii şi obligaţii:
a) participă la reuniunile CNCISCAP şi la procesul de adoptare a deciziilor;
b) propun spre dezbatere aspecte legate de implementarea, monitorizarea şi evaluarea Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020;
c) urmăresc ducerea la îndeplinire a deciziilor CNCISCAP;
d) membrul titular şi supleantul său se informează reciproc asupra activităţilor desfăşurate în cadrul CNCISCAP;
e) informează, după încheierea reuniunilor, instituţiile pe care le reprezintă în legătură cu principalele subiecte discutate şi deciziile adoptate;
f) prezintă puncte de vedere ale instituţiilor reprezentate şi rapoarte sau analize specifice pe domeniul de competenţă.
Art. 8.
Membrii CNCISCAP respectă normele de conduită, prevăzute la art. 32.
Art. 9.
(1) Calitatea de membru, titular sau supleant, în CNCISCAP încetează în una dintre următoarele situaţii:
a) persoana nominalizată îşi încetează activitatea în instituţia care a mandatat-o;
b) intervin modificări ale cadrului legal de organizare şi funcţionare a instituţiilor reprezentate în CNCISCAP;
c) persoanei nominalizate і se retrage nominalizarea de către instituţia care a mandatat-o.
(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), instituţia nominalizează alt reprezentant/alţi reprezentanţi în CNCISCAP, după caz, urmând procedura prevăzută la ari. 3 alin. (5)—(7).
(3) Persoana nominalizată să înlocuiască un membru revocat din CNCISCAP are obligaţia de a lua cunoştinţă de prevederile prezentului regulament, pus la dispoziţie de Secretariatul tehnic al CNCISCAP.
Art. 10.
Membrii titulari şi supleanţi nu sunt remuneraţi pentru activitatea desfăşurată în cadrul CNCISCAP.
Art. 11.
CNCISCAP este sprijinit de un secretariat tehnic asigurat de către Cancelaria Primului-Ministru.
Art. 12.
Secretariatul tehnic funcţionează pe baza unei proceduri interne şi are următoarele atribuţii:
a) organizează reuniunile CNCISCAP;
b) pregăteşte documentele care fac obiectul dezbaterii în cadrul reuniunilor CNCISCAP şi asigură transmiterea acestora către membrii CNCISCAP;
c) centralizează şi integrează documentele elaborate de grupurile de lucru tematice în vederea elaborării rapoartelor de monitorizare şi de evaluare a implementării Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014—2020;
d) elaborează rapoartele trimestriale de activitate ale CNCISCAP, în vederea prezentării acestora în cadrul şedinţelor Guvernului;
e) monitorizează implementarea deciziilor CNCISCAP;
f) primeşte şi asigură soluţionarea corespondenţei legate de activitatea CNCISCAP;
g) întocmeşte minuta reuniunilor CNCISCAP şi asigură publicarea acesteia pe pagina de internet a Cancelariei Primului-Ministru;
h) asigură arhivarea, în format electronic şi pe hârtie, a tuturor documentelor referitoare la activitatea CNCISCAP;
i) asigură furnizarea informaţiilor privitoare la activitatea CNCISCAP, în vederea publicării acestora pe pagina de internet a Cancelariei Primului-Ministru;
j) alte atribuţii stabilite prin decizia CNCISCAP.
Art. 13.
Orice solicitare de informaţii cu privire la activitatea CNCISCAP se adresează Secretariatului tehnic, fie pe cale electronică, fie pe suport hârtie.