În Monitorul Oficial nr. 15 din 8 ianuarie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 192/2014 al Ministerului Afacerilor Interne pentru modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013.
Codul penal. Comentariu pe articole – Comandă acum în Legalis®
În extras
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 1, alineatul (4) va avea următorul cuprins:
„(4) Institutul asigură pregătirea managerială pentru personalul MAI.”
2. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
Institutul are următoarea structură organizatorică:
1. Conducerea;
2. Compartimentul juridic;
3. Catedra formare profesională continuă;
4. Catedra management şi legislaţie;
5. Catedra limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale;
6. Serviciul metodică şi proiectare didactică;
7. Biroul cercetare ştiinţifică, programe, studii şi analize;
8. Compartimentul resurse umane;
9. Biroul management operaţional şi securitate sediu;
10. Compartimentul financiar-contabilitate;
11. Compartimentul secretariat şi documente clasificate;
12. Compartimentul achiziţii;
13. Structura de securitate;
14. Biroul administrare patrimoniu imobiliar şi investiţii;
15. Biroul intendenţă;
16. Biroul tehnic.”
3. La articolul 12, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
(1) Institutul este structură specializată de învăţământ din cadrul MAI, face parte din sistemul naţional de învăţământ şi asigură formarea profesională a personalului MAI, prin activităţi de formare profesională, pregătire managerială, precum şi elaborarea de studii şi analize în domeniul ordinii publice, pentru a sprijini îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor MAI”.
4. La articolul 13, litera d) se abrogă.
5. La articolul 14, litera b) va avea următorul cuprins:
„b) organizează şi desfăşoară activităţi de formare profesională în domeniul managementului tactic, pentru personalul MAI;”.
6. La articolul 18, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
(1) Directorul adjunct pentru învăţământ este reprezentant al managementului calităţii şi îndeplineşte atribuţiile din fişa postului prevăzută în anexa nr. 4.”
7. Articolul 28 va avea următorul cuprins:
Catedra formare profesională continuă se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiectiv specific formarea şi dezvoltarea de competenţe necesare desfăşurării activităţilor profesionale, potrivit cerinţelor posturilor/funcţiilor specifice MAI, prin furnizarea programelor de formare profesională, în domeniile ordine publică, prevenirea şi combaterea tuturor formelor de discriminare, prevenirea şi combaterea torturii şi relelor tratamente, criminalistică, circulaţie rutieră, pregătire fizică şi arte marţiale, instrucţia tragerii cu armamentul din dotare şi altele.”
8. La articolul 30, litera c) se abrogă.
9. La articolul 32, litera c) se abrogă.
10. Articolul 34 va avea următorul cuprins:
Serviciul metodică şi proiectare didactică se subordonează direct directorului Institutului şi nemijlocit directorului adjunct pentru învăţământ şi are ca obiective specifice:
a) asigurarea calităţii procesului de formare profesională desfăşurat în Institut din perspectiva activităţilor de predare – învăţare-evaluare;
b) dezvoltarea proiectării didactice a programelor de formare profesională iniţială şi continuă prin adaptarea obiectivelor, conţinuturilor, metodelor şi mijloacelor de învăţare, precum şi a instrumentelor de evaluare, în vederea dobândirii competenţelor profesionale necesare personalului MAI;
c) gestionarea evidenţei participanţilor şi a actelor de studii pentru absolvenţii cursurilor/programelor de formare profesională desfăşurate în Institut;
d) asigurarea accesului cursanţilor şi personalului propriu la fondul bibliotecilor din Institut.”
11. Articolul 35 va avea următorul cuprins:
Serviciul metodică şi proiectare didactică îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) elaborează proiectul Graficului anual, în colaborare cu beneficiarii şi sub coordonarea DGMRU;
b) întocmeşte proiectele planurilor de învăţământ pentru cursurile/programele de lungă durată şi planificările tematice pentru cele de scurtă durată, în colaborare cu beneficiarii şi catedrele, pe care le supune avizării şi aprobării;
c) elaborează planificarea orară săptămânală a activităţilor de formare profesională din perspectiva procesului de predare – învăţare-evaluare şi monitorizează implementarea acesteia;
d) gestionează organizarea şi desfăşurarea cursurilor/programelor şi menţine legătura cu beneficiarii;
e) gestionează mapele cursurilor/programelor de formare profesională organizate şi ţine evidenţa acestora;
f) elaborează proiectul Dispoziţiei de învăţământ, la începutul fiecărui an, proiectele dispoziţiilor de admitere şi examene de absolvire şi operează modificările/completările ulterioare;
g) întocmeşte proiectele dispoziţiilor de constituire a comisiilor de testare a competenţelor lingvistice ale personalului MAI, selecţionat pentru misiuni internaţionale, la propunerea Catedrei de limbi străine şi pregătire misiuni internaţionale;
h) realizează activităţile de secretariat pentru examenele de admitere/absolvire ale cursurilor/programelor de formare profesională şi testările organizate de DGMRU şi întocmeşte documentaţia aferentă;
i) monitorizează programele de formare autorizate de ANC şi întocmeşte documentele necesare în vederea autorizării/reautorizării, după caz, în colaborare cu catedrele;
j) asigură multiplicarea materialelor didactice, cu respectarea prevederilor legale referitoare la informaţiile clasificate;
k) realizează distribuirea documentelor de învăţământ către structurile cu atribuţii în procesul de formare profesională continuă;
l) asigură secretariatul Consiliului de învăţământ; m) organizează şi gestionează, manual şi electronic, evidenţa participanţilor la cursurile/programele de formare profesionale desfăşurate în Institut, pe categorii de cursuri, respectiv cursurile/activităţile de pregătire/formare profesională continuă a personalului MAI şi programele de formare profesionale autorizate de ANC;
n) organizează şi desfăşoară activităţi de întocmire a actelor de studii eliberate de Institut absolvenţilor cursurilor/programelor de formare profesională;
o) organizează şi desfăşoară activităţile specifice în cadrul celor două biblioteci specializate ale Institutului;
p) asigură fluxul de informare-documentare constând în realizarea, primirea şi punerea la dispoziţia utilizatorilor a informaţiilor de interes, pentru personalul Institutului şi cursanţi, în scopul cunoaşterii şi valorificării acestora.”