În Monitorul Oficial nr. 741 din 10 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 1369/2014 al Ministerului Finanţelor Publice pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului delegat pentru buget nr. 1.071/2014 de aplicare a prevederilor art. 65 alin. (3)—(17) din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014.
În extras
Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 1.071/2014 de aplicare a prevederilor art. 65 alin. (3)—(17) din Ordonanţa Guvernului nr. 9/2014 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 623 din 26 august 2014, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 3, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
„a1) Situaţia obligaţiei privind acoperirea parţială a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5a;”.
2. În anexa nr. 1, la articolul 1 alineatul (3), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
„a1) hotărârea consiliului local prin care se aprobă acoperirea parţială a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat şi Situaţia obligaţiei privind acoperirea parţială a pierderilor induse din prestarea serviciilor publice de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice pentru populaţie în sistem centralizat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5a;”.
3. În anexa nr. 1, la articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) Certificatele de atestare fiscală se emit de organul fiscal competent, în conformitate cu prevederile art. 112 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, la solicitarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în care se înscriu creanţele fiscale exigibile, existente în sold la 30 septembrie 2014 şi neachitate până la data eliberării acestora, precum şi sumele ce fac obiectul eşalonărilor/ amânărilor la plată, potrivit legii, inclusiv dobânzile datorate pe perioada eşalonărilor/amânărilor la plată. În certificatele de atestare fiscală sunt cuprinse obligaţiile fiscale principale şi accesorii, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, stabilite prin declaraţii şi/sau decizii emise de organele fiscale competente, precum şi deciziile de eşalonare/amânare la plată comunicate conform art. 44 din Codul de procedură fiscală.”
4. În anexa nr. 1, la articolul 2, alineatul (12) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(12) Organele fiscale competente, în ziua primirii documentelor prevăzute la alin. (11), comunică unităţilor Trezoreriei Statului, prin adresă scrisă, în ordinea primirii acestora, dacă sumele care fac obiectul ordinelor de plată corespund creanţelor fiscale restante exigibile, existente în sold la data de 30 septembrie 2014, actualizate cu plăţile efectuate până la data primirii documentelor, precum şi sumele ce fac obiectul eşalonărilor/amânărilor la plată, potrivit legii, inclusiv dobânzile datorate pe perioada eşalonărilor/amânărilor la plată, actualizate până la data primirii documentelor, respectiv dacă acestea sunt egale sau mai mici decât creanţele fiscale restante, În cazul în care organele fiscale competente constată că sumele care fac obiectul documentelor de plată sunt mai mari decât creanţele fiscale restante, exigibile, existente în sold la data de 30 septembrie 2014, actualizate cu plăţile efectuate până la data primirii documentelor, precum şi sumele ce fac obiectul eşalonărilor/amânărilor la plată, potrivit legii, inclusiv dobânzile datorate pe perioada eşalonărilor/amânărilor la plată, actualizate până la data primirii documentelor, acestea restituie unităţilor Trezoreriei Statului documentele primite, indicând în adresa de restituire care sunt motivele/erorile constatate.”