În Monitorul Oficial nr. 407 din 2 iunie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 452/2014 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 218/2012.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE si CEDO | Drept Public


Integral

Articol unic

Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 218/2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 193 din 23 martie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Pentru angajarea ulterioară a sumelor rezultate din creanţele bugetare, din reducerile procentuale, din rezilierea contractelor de finanţare şi din economii, autorităţile de management vor stabili valoarea acestora şi vor reconsidera sumele aferente procentelor de finanţare pe surse, aşa cum au fost stabilite prin contractul/decizia/ordinul de finanţare, în vederea încheierii unor noi contracte de finanţare, în conformitate cu regulile stabilite prin Ghidul solicitantului sau, în lipsa acestuia, în ordinea priorităţilor ce urmează a fi aprobată prin ordin al ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, cu consultarea Ministerului Fondurilor Europene, până la atingerea limitelor aprobate potrivit alin. (1).“

2. La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 17

(1) Valoarea prefinanţării recuperate potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) se deduce din cota-parte aferentă instrumentelor structurale. În cazul în care suma aferentă instrumentelor structurale este insuficientă pentru recuperarea în totalitate a prefinanţării, diferenţa rămasă de recuperat va fi dedusă din valoarea aferentă cofinânţării asigurate de la bugetul de stat şi, respectiv, din valoarea taxei pe valoarea adăugată de restituit, cu obligaţia reîntregirii ulterioare a contului de disponibil din care a fost acordată prefinanţarea. În scopul întocmirii declaraţiilor de cheltuieli către Autoritatea de certificare şi plată, sumele deduse din valoarea aferentă cofinânţării asigurate de la bugetul de stat şi, respectiv, din valoarea taxei pe valoarea adăugată de restituit se vor evidenţia corespunzător contului de disponibil din care a fost acordată prefinanţarea.“

3. La articolul 18, după litera f) se introduce o nouă literă, litera f1), cu următorul cuprins:

„f1) în situaţia în care, din motive neimputabile beneficiarului, este necesară actualizarea calendarului/graficului de depunere a cererilor de rambursare, peste limita prevăzută la lit. f), solicitarea de actualizare se poate face, în mod justificat, în termen de 20 de zile de la luarea la cunoştinţă a motivelor care determină această solicitare, dar nu mai târziu de 15 zile înainte de expirarea datei de depunere a următoarei cereri de rambursare, aşa cum a fost aceasta stabilită prin contractul/decizia/ordinul de finanţare, cu modificările ulterioare;“.

4. La articolul 39, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (11) şi (12), cu următorul cuprins:

„(11) Sumele aferente instrumentelor structurale, virate eronat de către ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management, care utilizează mecanismul plăţii indirecte, în conturile de venituri ale bugetului de stat, se restituie de către unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului din conturile de venituri ale bugetului de stat în care au fost încasate, în conturile din care au fost dispuse plăţile, la cererea scrisă a ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management care au efectuat virarea eronată, întocmită potrivit modelului din formularul 10. Răspunderea privind sumele ce se restituie din conturile de venituri ale bugetului de stat în care s-a efectuat plata eronată revine exclusiv ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management care solicită restituirea.

(12) Sumele care pot fi restituite cu respectarea prevederilor alin. (11) sunt următoarele:

a) sume virate la subdiviziunile corespunzătoare din cadrul capitolului de venituri ale bugetului de stat 45.01 «Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări», codificate eronat cu codul de identificare fiscală al altor beneficiari decât cei cărora li se cuvin sumele sau cu codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului 8609468;

b) sumele virate eronat la alte subdiviziuni de venituri ale bugetului de stat, altele decât cele prevăzute la lit. a), codificate cu codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului 8609468.“

5.Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 40

Formularele 1–10 sunt cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.“

6.În anexă, după formularul 9 se introduce un nou formular, formularul 10, al cărui cuprins este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.