În Monitorul Oficial nr. 740 din 29 noiembrie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 161/2013 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale de Paşapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 288/2011.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE și CEDO | Drept Public


În extras:

Art. I

Regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale de Paşapoarte, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 288/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 5 ianuarie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:

1. La articolul 3, punctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„6. Serviciul management operaţional;“.

2. La capitolul V, denumirea secţiunii V se modifică şi va avea următorul cuprins:

SECŢIUNEA a V-a

Serviciul management operaţional“

3. La articolul 25, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 25

Serviciul management operaţional are în structură:“.

4.Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26

(1) Serviciul management operaţional are următoarele atribuţii principale:

a) asigură elaborarea de analize, sinteze, statistici şi documente programatice, pe probleme dispuse de conducerea ministerului şi a direcţiei generale, în domeniul specific de activitate;

b) organizează şi desfăşoară activitatea de dispecerat la nivelul direcţiei generale şi realizează, la cererea structurilor din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională, verificări în bazele de date aflate în administrarea direcţiei generale;

c) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri la nivelul direcţiei generale;

d) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităţii publice;

e) asigură pregătirea şi desfăşurarea şedinţelor de lucru ale conducerii direcţiei generale, precum şi a şedinţelor Consiliului de conducere;

f) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, documentele de management operaţional ale direcţiei generale;

g) îndeplineşte atribuţiile pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor prevăzute în planurile de apărare împotriva incendiilor pentru sediile direcţiei generale;

h) elaborează precizări metodologice în domeniile de competenţă;

i) asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate din domeniul de competenţă;

j) prelucrează date cu caracter personal, respectând prevederile legale în vigoare.

(2) Compartimentul analiză-sinteză şi dispecerat are următoarele atribuţii:

a) elaborează, cu sprijinul celorlalte structuri ale direcţiei generale, Planul strategic al direcţiei generale, Planul unic cu principalele activităţi al direcţiei generale, rapoarte privind modul de îndeplinire a sarcinilor rezultate din planurile de acţiuni şi măsuri ale ministerului, materiale de analiză pentru bilanţuri şi convocări, precum şi materiale de informare (sinteze, studii şi rapoarte) pentru conducerea ministerului şi pentru alte instituţii centrale, pe probleme din competenţa direcţiei generale;

b) întocmeşte şi actualizează Registrul de riscuri la nivelul direcţiei generale;

c) elaborează şi pune în aplicare, conform competenţelor, programul anual de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităţii publice;

d) îndrumă metodologic, pe linia controlului intern/managerial, structurile componente aparatului propriu;

e) stabileşte, cu sprijinul celorlalte structuri ale direcţiei generale, propunerile de teme pentru a fi incluse în ordinea de zi a şedinţelor Colegiului ministerului, precum şi pentru şedinţele de lucru ale direcţiei generale;

f) asigură consemnarea în registrul de procese-verbale a problematicii prezentate/dezbătute la şedinţele de lucru ale conducerii direcţiei generale, precum şi în şedinţele Consiliului de conducere;

g) întocmeşte şi prezintă spre aprobare Dispoziţia de zi pe unitate;

h) primeşte, centralizează şi prelucrează datele şi informaţiile transmise de structurile direcţiei generale şi serviciile publice comunitare şi întocmeşte, zilnic, sinteza activităţilor desfăşurate, pe care o înaintează Centrului Operaţional de Comandă al ministerului;

i) efectuează verificări în Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, la solicitarea serviciilor publice comunitare şi a altor organe abilitate din sistemul de ordine publică şi siguranţă naţională;

j) transmite la Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră consemnele proprii direcţiei generale;

k) cooperează cu celelalte structuri din minister, conform competenţelor specifice;

l) asigură transmiterea/primirea materialelor prin staţia radio, telex şi fax, prezentarea acestora conducerii direcţiei generale atunci când situaţia operativă o impune şi predarea acestora Serviciului secretariat, documente clasificate şi comunicare publică, în vederea înregistrării.

(3) Compartimentul management operaţional, pază sedii şi control acces are următoarele atribuţii:

a) elaborează Registrul istoric, în colaborare cu celelalte structuri ale direcţiei generale;

b) întocmeşte, actualizează şi ţine evidenţa documentelor planului de mobilizare a unităţii;

c) ţine legătura cu centrele militare pentru selecţionarea, verificarea şi completarea cu resurse umane şi materiale la mobilizare a indicativului;

d) execută pregătirea de mobilizare a personalului, precum şi a rezerviştilor cuprinşi în lucrările de mobilizare ale direcţiei generale, în vederea întocmirii şi punerii în aplicare a planului de mobilizare;

e) întocmeşte şi actualizează documentele operative de pază şi apărare, de protecţie şi intervenţie în situaţii de protecţie civilă;

f) organizează serviciul de permanenţă pe unitate şi elaborează planul de creştere a capacităţii operaţionale, în conformitate cu ordinele ministrului afacerilor interne;

g) elaborează şi pune în aplicare planul de combatere a terorismului la nivelul direcţiei generale, în conformitate cu ordinele ministrului afacerilor interne;

h) asigură instruirea şi pregătirea personalului din serviciul de permanenţă, pentru punerea în aplicare a documentelor operative;

i) organizează şi coordonează activităţile specifice pentru asigurarea pazei şi apărarea sediului direcţiei generale, potrivit prevederilor legale, şi ia măsuri ca personalul să respecte dispoziţiile conducerii unităţii pe linia accesului în unitate;

j) întocmeşte planurile de măsuri operative ale direcţiei generale, ca urmare a dispoziţiilor primite de la minister sau a schimbărilor climatului de normalitate civică;

k) îndrumă structurile direcţiei generale în vederea respectării prevederilor din planurile de măsuri întocmite ca urmare a schimbărilor climatului de normalitate civică;

l) organizează şi execută activităţi pe linie de protecţie civilă;

m) ţine evidenţa livretelor militare, le completează şi le înmânează poliţiştilor la încetarea raporturilor de serviciu şi instruieşte rezerviştii asupra drepturilor şi îndatoririlor ce le revin.“