În Monitorul Oficial nr. 719 din 22 noiembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 5533/2013 al Ministerului Educației Naționale privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universităţii „Apollonia“ din Iaşi.
În extras:
Având în vedere Raportul final privind participarea ARACIS la monitorizarea specială a Universităţii „Apollonia“ din Iaşi, în baza Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.633/2010 privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universităţii „Apollonia“ din Iaşi, cu modificările ulterioare, avizat în şedinţa Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) din data de 27 iunie 2013, Universitatea „Apollonia“ din Iaşi, instituţie de învăţământ superior particular, acreditată, din sistemul naţional de învăţământ, este monitorizată special începând cu data publicării Ordinului ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică nr. 5.533/2013 privind aprobarea Metodologiei de monitorizare specială a Universităţii „Apollonia“ din Iaşi în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data de 30 septembrie 2014.
(1) Instituirea monitorizării speciale are drept scop asigurarea respectării standardelor legale de calitate, specifice învăţământului superior, privind întreaga activitate didactică, de cercetare ştiinţifică, financiară, administrativă, de finalizare a studiilor, de eliberare a actelor de studii, precum şi alte aspecte ce vizează şcolarizarea studenţilor.
(2) Monitorizarea specială este efectuată de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), care, prin structurile sale de specialitate, comunică permanent cu Universitatea „Apollonia“ din Iaşi.
(3) În procesul de monitorizare şi evaluare a activităţii, MEN colaborează atât cu ARACIS, cât şi cu alte instituţii de învăţământ superior acreditate, precum şi, după caz, cu alte organisme specializate ale statului.
(1) Universitatea „Apollonia“ din Iaşi elaborează un plan de măsuri în vederea soluţionării observaţiilor ARACIS ce au vizat nerespectarea standardelor de calitate şi, implicit, acordarea calificativului „Lipsă de încredere“ în Raportul final privind participarea ARACIS la monitorizarea specială a Universităţii „Apollonia“ din Iaşi în baza Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.633/2010, cu modificările ulterioare, avizat în şedinţa Consiliului ARACIS din data de 27 iunie 2013, precum şi a altor aspecte din activitatea instituţiei, pe care îl prezintă Ministerului Educaţiei Naţionale până la data de 1 decembrie 2013.
(2) Universitatea „Apollonia“ din Iaşi, pe perioada monitorizării speciale, are obligaţia de a prezenta semestrial MEN rapoarte privind îndeplinirea planului de măsuri asumat.
(3) Aceste rapoarte conţin informaţii referitoare la:
a) evidenţa studenţilor înmatriculaţi pe specializări, forme de învăţământ şi locaţii geografice;
b) registrele matricole, cataloagele de examene, transferuri, exmatriculări;
c) planurile de învăţământ;
d) personalul didactic, statele de funcţii;
e) baza materială;
f) capacitatea instituţională, spaţiile de cazare;
g) alte aspecte din activitatea instituţiei;
h) evoluţia implementării planului de măsuri menţionat la alin. (1).
În perioada de monitorizare specială, Universitatea „Apollonia“ din Iaşi:
1. poate organiza admiterea în anul I, cu respectarea numărului de locuri propus de ARACIS, numai la specializările/programele de studii autorizate să funcţioneze provizoriu sau acreditate care îndeplinesc standardele legale de calitate, conform evaluării efectuate de ARACIS, la formele de învăţământ şi în locaţiile geografice înscrise în hotărârea Guvernului pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare, a structurii instituţiilor de învăţământ superior, a domeniilor şi programelor de studii universitare acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, a locaţiilor geografice de desfăşurare, a numărului de credite de studii transferabile pentru fiecare program de studii universitare, formă de învăţământ şi limbă de predare, precum şi a numărului maxim de studenţi care pot fi şcolarizaţi, în vigoare la momentul organizării acestor examene de admitere;
2. poate organiza examene de finalizare a studiilor universitare de licenţă şi, după caz, a studiilor universitare de masterat, numai pentru absolvenţii proprii, în condiţiile legii.