In M.Of. 523/2012 a fost publicat Ordinul 2540/2012. Acesta modifca si completeaza Regulamentul de punere în aplicare a Legii notarilor publici si a activitatii notariale nr. 36/1995.
Va prezentam formele consolidate/actualizate ale articolelor care au suferit modificari, asa cum pot fi acestea vizualizate in Biblioteca pentru informare juridica online Legalis 2.0.
„Regulament …… Art. 41
(1) În registrul general se înregistrează toate lucrările notariale, cu excepţia celor privind procedura succesorală, primirile în depozit de înscrisuri, documente şi valori şi protestele. Fiecare lucrare va avea numărul ei de înregistrare, chiar dacă partea solicită eliberarea mai multor exemplare de pe înscrisul întocmit.
(2) Înscrisurile autentice vor fi înregistrate distinct după obiectul lor, având şi un număr special de autentificare.
(2) Înscrisul autentic va fi înregistrat distinct după obiectul său, având un număr unic de autentificare, care se va înscrie pe fiecare exemplar al actului autentic întocmit.
(3) În cazul autentificării unui act înregistrat ca proiect sau ca urmare a reformării încheierii de respingere, se procedează la o nouă înregistrare.
(4) Abrogat.
(5) Pentru ca din registrul general să rezulte evidenţa fiecărei operaţiuni notariale, înregistrarea actelor prevăzute la art. 8 lit. d), e), f), i), j), k) şi l) din lege se va face, în cazul fiecăreia, începând cu numărul 1.
modificat de
Ordin nr. 2540/2012 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 710/C/1995 din 24 iulie 2012, M. Of. 523/2012;
Ordin nr. 655/2007 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 710/C/1995 din 7 martie 2007, M. Of. 201/2007;
„Regulament ….. Art. 561
La nivelul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România se înfiinţează următoarele registre:
a) Registrul naţional notarial de evidenţă a succesiunilor (RNNES), în care se înregistrează, pe cheltuiala moştenitorilor, cauzele succesorale referitoare la cetăţenii români, străini sau apatrizi, cu ultimul domiciliu în străinătate, de pe urma cărora au rămas bunuri imobile în România;
b) Registrul naţional notarial de evidenţă a liberalităţilor (RNNEL), în care se înregistrează, pe cheltuiala părţilor, toate actele de donaţie, dispoziţiile testamentare, revocarea lor, precum şi retractarea revocării acestora;
c) Registrul naţional notarial de evidenţă a opţiunilor succesorale (RNNEOS), în care se înregistrează, pe cheltuiala părţilor, toate actele notariale referitoare la acceptarea, respectiv renunţarea la moştenire;
d) Registrul naţional notarial de evidenţă a procurilor şi revocărilor acestora (RNNEPR), în care se înregistrează, pe cheltuiala părţilor, toate procurile date în scopul încheierii de acte şi îndeplinirii de proceduri notariale, precum şi actele de revocare expresă a acestora;
e) Registrul naţional notarial de evidenţă a cererilor de divorţ (RNNECD), în care se înregistrează, pe cheltuiala părţilor, cererile de divorţ prin procedură notarială.“
modificat de
Ordin nr. 2540/2012 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 710/C/1995 din 24 iulie 2012, M. Of. 523/2012;
Ordin nr. 81/2011 – privind completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 710/C/1995 din 13 ianuarie 2011, M. Of. 59/2011;
Ordin nr. 1850/2007 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului de punere în aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, adoptat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 710/C/1995 din 23 iulie 2007, M. Of. 540/2007;