Prin Ordinul 801/2012 (Ministerul Mediului si Padurilor) publicat in M. Of. 136/2012 au fost aprobate Instructiunile privind organizarea si desfasurarea licitatiei publice pentru atribuirea contractelor de inchiriere a plajei Marii Negre, a Contractului-cadru de inchiriere a plajei Marii Negre si a Listei sectoarelor de plaja propuse spre inchiriere.
INSTRUCŢIUNI
privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei publice pentru atribuirea contractelor de închiriere a plajei Mării Negre
Art. 1
(1) Prezentele instrucţiuni au ca obiect reglementarea organizării şi desfăşurării licitaţiei pentru închirierea plajei Mării Negre în scop turistic.
(2) Închirierea plajelor Mării Negre în scop turistic se realizează prin licitaţie publică, conform prevederilor prezentelor instrucţiuni, organizată de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea–Litoral.
(3) Închirierea se face în baza unui contract de închiriere prin care Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea–Litoral, denumită în continuare locator, transmite, pentru perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, unei alte persoane, denumită în continuare locatar, dreptul de folosinţă asupra unui sector al plajei Mării Negre, în schimbul unei chirii.
(4) Bunul asupra căruia se exercită dreptul de folosinţă este plaja Mării Negre, care face parte din domeniul public al statului, aflată în administrarea Administraţiei Naţionale „Apele Române“, denumită în continuare ANAR.
Art. 2
(1) La licitaţie pot participa operatori economici care administrează structuri de primire turistice, proprietari ori administratori de ansambluri rezidenţiale care desfăşoară activităţi de turism, operatori economici care desfăşoară activităţi de divertisment, agrement şi/sau sportive şi autorităţi ale administraţiei publice locale care pot încheia contracte de închiriere cu titularul dreptului de administrare a plajelor pe perioada unui sezon estival sau a mai multor sezoane estivale, în condiţiile legii.
(2) Mai multe persoane juridice au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune ofertă comună, fără a fi obligate să îşi legalizeze din punct de vedere formal asocierea.
(3) Locatorul are dreptul de a solicita ca asocierea să fie legalizată numai în cazul în care oferta comună este declarată câştigătoare.
Art. 3
(1) Locatorul desfăşoară procedurile de licitaţie în baza caietului de sarcini, care se aprobă de consiliul de conducere al ANAR.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) descrierea sectorului de plajă ce face obiectul procedurii de licitaţie pentru închiriere;
b) preţul de pornire a licitaţiei pentru fiecare sector de plajă;
c) durata închirierii:
d) condiţiile şi regimul de exploatare a bunului închiriat;
e) condiţiile privind eligibilitatea, înregistrarea şi capacitatea economico-financiară;
f) criteriile de selecţie;
g) garanţii;
h) obligaţiile privind protecţia mediului;
i) interdicţia subînchirierii.
(3) Pot participa la licitaţia publică ofertanţii care fac dovada achiziţionării caietului de sarcini şi care fac dovada constituirii garanţiei de participare.
(4) Caietul de sarcini va fi pus în vânzare de către locator la sediul său şi/sau în alte locuri stabilite de către acesta, prevăzute în anunţul publicitar.
(5) Preţul de vânzare al caietului de sarcini se stabileşte de către locator prin decizie a conducătorului acestuia.
Art. 4
(1) Garanţia de participare este obligatorie.
(2) Valoarea garanţiei de participare la licitaţia de închiriere va fi de 10% din valoarea de pornire a chiriei anuale pentru sectorul de plajă ce face obiectul licitaţiei.
(3) Garanţia de participare la licitaţia de închiriere se restituie în cazul ofertanţilor a căror ofertă nu a fost declarată câştigătoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere.
Art. 5
(1) Locatorul va publica anunţul licitaţiei publice într-un cotidian local, în unul naţional, precum şi pe site-ul propriu.
(2) Anunţul licitaţiei va conţine:
a) denumirea şi sediul locatorului;
b) obiectul şi durata închirierii;
c) condiţiile de procurare a caietului de sarcini;
d) data şi locul de primire a ofertelor;
e) data, ora şi locul de deschidere a ofertelor;
f) durata în care ofertanţii rămân angajaţi prin termenii ofertelor lor.
(3) Termenul de primire a ofertelor este de 20 de zile calendaristice, începând cu data publicării anunţului licitaţiei publice.
Art. 6
Oferta trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.
Art. 7
(1) Ofertanţii transmit ofertele în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior. Ofertele vor fi înregistrate, în ordinea primirii lor, într-un registru special, ţinut de locator.
(2) Pe plicul exterior se va indica sectorul de plajă propus spre închiriere prin licitaţie publică, pentru care este depusă oferta. Plicul exterior trebuie să conţină următoarele documente:
a) garanţia de participare;
b) dovada achiziţionării caietului de sarcini;
c) fişa cu informaţii generale ale ofertantului;
d) declaraţia de participare;
e) documente care dovedesc calităţile şi capacităţile ofertanţilor, conform cerinţelor caietului de sarcini.
(3) Pe plicul interior se înscriu denumirea ofertantului, precum şi sediul social al acestuia. Acest plic va conţine oferta economică propriu-zisă.
(4) Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, prin fax, e-mail, poştă sau curierat.
(5) Plicurile sigilate vor fi predate comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor.
Art. 8
(1) Componenţa comisiei de evaluare se stabileşte de către ANAR, prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi protecţiei mediului.
(2) Comisia de evaluare este formată din 5 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei. De asemenea, vor fi desemnaţi 2 membri supleanţi şi un secretar. Secretarul nu are drept de vot.
Art. 9
(1) Membrii comisiei de evaluare care sunt soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv cu asociaţii, cu acţionarii, precum şi cu administratorii sau cenzorii societăţilor comerciale participante la licitaţia publică nu pot fi membri ai comisiei de evaluare.
(2) Membrii comisiei de evaluare sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate şi confidenţialitate, pe propria răspundere, după deschiderea plicurilor exterioare, care se va păstra la dosarul închirierii.
(3) În situaţia în care membrii comisiei de evaluare constată că se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), aceştia sunt obligaţi să îl anunţe imediat pe preşedintele comisiei de evaluare, care dispune înlocuirea persoanei incompatibile cu unul dintre membrii supleanţi.
Art. 10
(1) Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:
a) selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor şi documentelor cuprinse în plicul exterior;
b) întocmirea listei cuprinzând candidaţii admişi la prezentarea ofertei economice şi comunicarea acesteia;
c) analizarea şi evaluarea ofertelor tehnico-economice pe baza criteriilor de selecţie stabilite prin caietul de sarcini;
d) întocmirea raportului de evaluare;
e) întocmirea proceselor-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni;
f) desemnarea câştigătorului licitaţiei publice.
(2) Secretarul comisiei de evaluare redactează procesele-verbale prevăzute de prezentele instrucţiuni.
Art. 11
(1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor. În cazul în care, din motive obiective sau în caz de incompatibilitate, un membru al comisiei nu poate fi prezent, acesta va fi înlocuit cu unul dintre cei 2 membri supleanţi.
(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor.
Art. 12
(1) Pentru desfăşurarea procedurii licitaţiei publice este obligatorie participarea a cel puţin 2 ofertanţi pentru fiecare sector de plajă propus spre închiriere.
(2) La şedinţa de deschidere a plicurilor exterioare pot participa reprezentanţii împuterniciţi ai ofertanţilor sectorului de plajă licitat.
(3) După deschiderea plicurilor exterioare, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor şi datelor cerute la art. 7 alin. (2) şi întocmeşte un proces-verbal care va fi semnat de membrii comisiei de evaluare. Acest proces-verbal se face public prin afişare la sediul locatorului, imediat după semnare.
(4) Pentru continuarea desfăşurării procedurii de licitaţie este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puţin două oferte să fie acceptate, în caz contrar procedura de licitaţie urmând a fi refăcută în condiţiile prevăzute la art. 15.
(5) La şedinţa de deschidere a plicurilor interioare pot participa ofertanţii acceptaţi pentru sectorul de plajă licitat.
(6) După deschiderea plicurilor interioare, comisia de evaluare întocmeşte un proces-verbal semnat de membrii acesteia şi de ofertanţii prezenţi.
Art. 13
(1) Comisia de evaluare analizează ofertele tehnico-economice din plicurile interioare şi alege oferta cea mai bună din punctul de vedere al îndeplinirii criteriilor de selecţie precizate în caietul de sarcini.
(2) Pe baza evaluării ofertelor, comisia de evaluare întocmeşte în maximum 5 zile raportul de evaluare, care va cuprinde descrierea procedurii de închiriere şi operaţiunile de evaluare, elementele esenţiale ale ofertelor depuse şi motivele alegerii ofertantului câştigător sau, în cazul în care nu a fost desemnat câştigător niciun ofertant, cauzele respingerii.
(3) Comisia de evaluare, pe baza raportului de evaluare, procedează în termen de maximum 3 zile la informarea tuturor ofertanţilor despre rezultatul licitaţiei.
Art. 14
(1) Ofertanţii pot face contestaţie privind eventualele încălcări ale dispoziţiilor prezentelor instrucţiuni. Contestaţia se formulează în scris şi trebuie să conţină următoarele elemente:
– datele de identificare ale persoanei fizice sau juridice;
– denumirea bunului care a făcut obiectul licitaţiei publice;
– motivarea în fapt şi în drept a cererii;
– semnătura contestatorului.
Contestatorul va ataşa la contestaţie copia actului atacat.
(2) Termenul de depunere a contestaţiilor este de două zile de la data primirii înştiinţării privind rezultatul licitaţiei publice. Contestaţiile se depun la sediul locatorului.
(3) Contestaţiile se soluţionează de o comisie compusă din 3 membri, dintre care unul este preşedintele comisiei, şi un secretar care nu are drept de vot, alţii decât cei din comisia de evaluare. Componenţa comisiei se stabileşte de către ANAR prin decizie a conducătorului acesteia, cu avizul conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi protecţiei mediului, în maximum două zile de la data deschiderii plicurilor exterioare. Contestaţiile se vor soluţiona în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.
(4) Atribuţiile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt:
a) analizează contestaţia formulată privind admiterea sau respingerea sa;
b) decide cu privire la oportunitatea suspendării procedurii de atribuire a contractelor de închiriere în cazul în care contestaţia este admisă, procedează la reevaluarea ofertelor şi decide asupra ofertantului câştigător;
c) întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiei formulate.
Art. 15
(1) În cazul în care licitaţia publică deschisă nu a condus la desemnarea unui câştigător, se va consemna această situaţie într-un proces-verbal, iar în termen de 10 zile se va organiza o nouă licitaţie.
(2) Dacă în urma organizării unei noi licitaţii, în condiţiile prevăzute la alin. (1), au fost depuse cel puţin două oferte, dar numai una a fost acceptată, contractul de închiriere se poate încheia cu ofertantul a cărui ofertă a fost acceptată, în condiţiile în care oferta economică îndeplineşte criteriile minime prevăzute în caietul de sarcini.
(3) Împărţirea sectoarelor de plajă care vor fi scoase la licitaţie se face de către locator. De asemenea, stabilirea funcţiilor sectoarelor şi subsectoarelor de plajă se va face de către locator.
Art. 16
(1) Contractul de închiriere se semnează în maximum 10 zile de la desemnarea ofertantului câştigător şi intră în vigoare la data constituirii garanţiei de bună execuţie, dar nu mai târziu de 5 zile de la data semnării.
(2) Garanţia de participare la licitaţie se pierde în cazul în care nu se perfectează contractul de închiriere din vina ofertantului desemnat câştigător.
(3) În cazul nesemnării contractului de închiriere din vina exclusivă a ofertantului desemnat câştigător sau în cazul neconstituirii garanţiei de bună execuţie în termenul prevăzut la alin. (1), locatorul încheie contractul cu ofertantul clasat pe locul următor.
Art. 17
Contractul de închiriere va cuprinde în mod obligatoriu prevederile contractului-cadru, clauzele din caietul de sarcini şi alte clauze convenite de părţile contractante în completarea celor din caietul de sarcini şi fără să contravină obiectivelor închirierii.
CONTRACT-CADRU de închiriere a plajei Mării Negre
I. Părţile contractante
Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea–Litoral, în calitate de locator, cu sediul în municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, judeţul Constanţa, cod poştal 900592, 0241/673036, 0241/672089, fax 0241/673025, cont virament nr. RO 62 TREZ 2315025XXX010151, deschis la Trezoreria Municipiului Constanţa, cod unic de înregistrare fiscală RO 23877359, reprezentată prin ………. – director,
şi
………., în calitate de locatar, cu sediul în ………., str. ………. nr. ………., judeţul ………., telefon ………., fax ………., cont virament nr. ………. număr de înregistrare la registrul comerţului ………., cod unic de înregistrare ………., reprezentată prin ………., în calitate de ………. .
II. Obiectul contractului
ARTICOLUL 1
1.1. Obiectul contractului îl reprezintă transmiterea dreptului de folosinţă asupra sectorului de plajă ………. situat în staţiunea ………., funcţia ………., în scopul exploatării acestuia în condiţiile prezentului contract, precum şi în conformitate cu prevederile legale specifice în vigoare.
1.2. Dreptul de folosinţă care face obiectul prezentului contract nu este transmisibil şi se va exercita în mod nemijlocit de locatar.
ARTICOLUL 2
2.1. Suprafaţa totală închiriată este de ………. m2, conform schiţei anexate prezentului contract şi care face parte integrantă din acesta.
2.2. Sectorul de plajă închiriat se delimitează astfel:
la nord – ……….;
la est – ……….;
la sud – ……….;
la vest – ………. .
III. Durata de închiriere
ARTICOLUL 3
3.1. Perioada de derulare a contractului de închiriere este de ………., începând cu data semnării acestuia şi până la data de ………. .
3.2. Contractul se poate prelungi cu acordul părţilor, succesiv pentru câte un an, prin act adiţional, pe o durată totală care nu poate depăşi perioada pentru care a fost încheiat.
3.3. Intenţia de prelungire a contractului de către locatar va fi notificată cu cel puţin 40 de zile înainte de data încetării contractului.
IV. Valoarea chiriei, condiţii şi termene de plată
ARTICOLUL 4
4.1. Locatarul datorează locatorului o chirie anuală care va fi actualizată prin indexare cu indicele de inflaţie aferent anului precedent (pentru sectoarele de plajă închiriate pentru mai multe sezoane estivale).
4.2. Chiria este de ………. lei, la care se adaugă TVA-ul legal.
ARTICOLUL 5
Chiria se achită anual, în 3 tranşe, după cum urmează:
a) în cazul contractelor de închiriere cu o durată de un sezon estival:
– 30% din chiria anuală, stabilită la art. 4, în termen de 10 zile de la data semnării contractului;
– 30% din chiria anuală, stabilită la art. 4, până la data de 15 iulie a anului în curs;
– 40% din chiria anuală, stabilită la art. 4, până la data de 30 septembrie a anului în curs;
b) în cazul contractelor de închiriere cu o durată de mai multe sezoane estivale:
– 30% din chiria anuală, stabilită la art. 4, până la data de 1 martie a anului în curs, cu excepţia primului an, când se va achita în termen de 10 zile de la data semnării contractului;
– 30% din chiria anuală, stabilită la art. 4, până la data de 15 iulie a anului în curs;
– 40% din chiria anuală, stabilită la art. 4, până la data de 30 septembrie a anului în curs.
ARTICOLUL 6
În cazul neexecutării obligaţiei de plată prevăzute la art. 4 şi 5 se percep dobânzi şi penalităţi de întârziere pentru fiecare zi de întârziere, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală, cu decontarea prioritară a facturilor de penalităţi pentru sumele scadente, indiferent de instrucţiunile de pe ordinul de plată.
ARTICOLUL 7
Cuantumul dobânzilor şi penalităţilor de întârziere în decontarea debitelor restante va putea depăşi cuantumul sumei asupra căreia sunt calculate.
V. Drepturi şi obligaţii contractuale
ARTICOLUL 8
Drepturile locatarului
Locatarul are următoarele drepturi:
8.1. să folosească bunul închiriat în conformitate cu obligaţiile stabilite prin prezentul contract;
8.2. să delimiteze, cu acordul locatorului, suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract, astfel încât să asigure şi să permită accesul şi circulaţia liberă a persoanelor pe plajă;
8.3. să organizeze servicii de plajă, activităţi sportive şi de agrement nautic pe plajă şi pe suprafeţele de apă aferente ei, în condiţiile prevăzute de lege, de normele şi regulamentele adoptate de autorităţile cu atribuţii în domeniu, numai conform funcţiei stabilite prin prezentul contract;
8.4. să amplaseze pe bunul închiriat, cu acordul locatorului, numai construcţii provizorii şi dotări prevăzute de documentaţia de urbanism şi care să nu afecteze integritatea suprafeţei de plajă.
ARTICOLUL 9
Obligaţiile locatarului
Locatarul are următoarele obligaţii:
9.1. să achite locatorului chiria datorată în condiţiile şi la termenele stabilite în contractul de închiriere;
9.2. să nu împiedice în niciun fel accesul pe plajă şi să nu perceapă taxe de acces;
9.3. să nu subînchirieze total sau parţial bunul ce face obiectul contractului de închiriere şi să nu cesioneze în tot sau în parte dreptul de folosinţă asupra sectorului/subsectorului de plajă;
9.4. să nu execute construcţii şi dotări ilegale pe suprafaţa închiriată şi să nu desfăşoare alte activităţi care să modifice calitatea şi cantitatea fâşiei de plajă sau care pot afecta mediul natural;
9.5. să solicite şi să obţină toate avizele şi autorizaţiile necesare desfăşurării activităţilor pe suprafaţa de plajă ce face obiectul prezentului contract;
9.6. să pună la dispoziţie suprafaţa de plajă necesară organizării şi desfăşurării serviciului public de salvare acvatică SALVAMAR şi a posturilor de prim ajutor, conform prevederilor actelor normative care le reglementează;
9.7. să permită accesul locatorului sau al autorităţilor competente pe plajă, cu mijloace şi materiale specifice, în situaţii de poluări accidentale sau în alte situaţii specifice;
9.8. să întreţină şi să igienizeze zilnic suprafaţa de plajă care face obiectul prezentului contract prin:
a) dotarea cu recipiente adecvate pentru colectarea selectivă a deşeurilor, în conformitate cu prevederile legale;
b) îndepărtarea corpurilor ascuţite şi dure – cioburi, sticle sparte, sârmă, pietre, lemn, bucăţi de metal – de pe plajă şi din zona de îmbăiere;
c) colectarea şi transportul la gropile de gunoi ale corpurilor străine (scoici vii, gunoaie, mortalităţi piscicole, produse petroliere etc.);
d) colectarea depunerilor de alge şi strângerea în grămezi a acestora de pe sectorul de plajă închiriat, în situaţia manifestării minore a acestui fenomen;
e) executarea zilnică şi, după caz, periodică a lucrărilor de nivelare şi afânare a patului de nisip;
9.9. să participe la păstrarea ordinii publice pe plajă, în colaborare cu organele abilitate;
9.10. să asigure accesul organelor de control şi al reprezentanţilor autorizaţi ai locatorului, punându-le la dispoziţie documente şi informaţii legate de executarea obligaţiilor, conform contractului de închiriere;
9.11. să anunţe imediat locatorul în caz de poluare accidentală pe suprafaţa de plajă închiriată şi în cazul unor evenimente deosebite – mortalitate piscicolă – şi să intervină în cel mai scurt timp pentru limitarea sau înlăturarea efectelor generate de acestea;
9.12. să nu utilizeze fără acordul scris al locatorului informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a contractului în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale;
9.13. să nu deterioreze şi să nu schimbe destinaţia construcţiilor hidrotehnice şi a bornelor amplasate pe suprafaţa de plajă închiriată;
9.14. să preia anual, pe baza de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii;
9.15. să predea anual locatorului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, în intervalul 1–15 octombrie, în condiţii de igienizare corespunzătoare şi fără construcţii provizorii;
9.16. să amenajeze suprafaţa de plajă, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2006 privind utilizarea plajei Mării Negre şi controlul activităţilor desfăşurate pe plajă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 274/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la data deschiderii oficiale a sezonului estival, şi în conformitate cu Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi turismului nr. 1.204/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind autorizarea plajelor în scop turistic;
9.17. să respecte legislaţia din domeniul utilizării plajelor;
9.18. să respecte schema amplasării pe plajă a dotărilor specifice;
9.19. să solicite şi să obţină autorizaţia turistică pentru suprafaţa de plajă care face obiectul contractului de închiriere;
9.20. să asigure condiţiile sanitare şi de protecţie a mediului în zonele de îmbăiere şi pe plajă;
9.21. să monteze panouri cu instrucţiuni de utilizare a plajei, a zonei şi a apei de îmbăiere;
9.22. să menţină în bună stare de funcţionare dotările de pe plajă, inclusiv pe cele de agrement;
9.23. să sesizeze locatorul în cazul prezenţei în apa mării a unor substanţe poluante;
9.24. să asigure racordarea la utilităţile publice în vederea exploatării sectorului/subsectorului de plajă închiriat;
9.25. să încheie un contract privind preluarea deşeurilor cu o unitate specializată, care operează în zonă;
9.26. să semneze actele adiţionale de actualizare a chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;
9.27. să semneze actele adiţionale, în cazul în care se va proceda la remăsurarea sectorului de plajă.
ARTICOLUL 10
Drepturile locatorului
Locatorul are următoarele drepturi:
10.1. să primească chiria în condiţiile şi termenele stabilite la art. 4 şi 5;
10.2. să controleze executarea obligaţiilor locatarului şi respectarea condiţiilor închirierii;
10.3. să verifice şi să constate starea integrităţii plajei ce face obiectul închirierii.
ARTICOLUL 11
Obligaţiile locatorului
Locatorul are următoarele obligaţii:
11.1. să predea anual locatarului, pe bază de proces-verbal, sectorul de plajă ce face obiectul închirierii, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea sezonului estival;
11.2. să execute lucrările necesare de conservare a plajelor în perioada de extrasezon, în funcţie de configuraţia plajelor şi amploarea fenomenului de eroziune marină;
11.3. să execute lucrări de pregătire a plajei pentru sezonul estival;
11.4. să execute lucrări de evacuare şi transport al algelor la gropile de gunoi, numai în caz de înflorire algală masivă;
11.5. să întreprindă, cu ajutorul organelor competente, acţiuni de prevenire şi/sau înlăturare a construcţiilor ilegale de pe suprafaţa de plajă ce face obiectul contractului;
11.6. să nu îl împiedice pe locatar să îşi realizeze drepturile legate de închiriere decât în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare şi de prezentul contract.
VI. Garanţii pentru executarea contractului de închiriere
ARTICOLUL 12
12.1. În scopul garantării îndeplinirii întocmai a obligaţiei de plată a chiriei, precum şi a obligaţiei de reparare a oricărui prejudiciu suferit de locator prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă de către locatar a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract, locatarul se obligă să constituie în termen de 5 zile de la încheierea prezentului contract o garanţie de bună execuţie.
12.2. Garanţia de bună execuţie se poate constitui atât prin depunerea sumei în contul de garanţii al locatorului, cât şi prin scrisoare de garanţie bancară.
ARTICOLUL 13
Locatorul poate executa garanţia de bună execuţie fără nicio formalitate prealabilă, în cazul în care locatarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale. În cazul executării garanţiei de bună execuţie, locatarul are obligaţia reconstituirii acesteia la valoarea iniţială în termen de 15 zile de la data executării, sub sancţiunea rezilierii de drept a contractului, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată. Toate comisioanele şi spezele bancare, precum şi alte cheltuieli necesare executării garanţiei de bună execuţie se suportă de către locatar.
ARTICOLUL 14
14.1. Pentru anul ………., garanţia de bună execuţie este de ………. lei, reprezentând 40% din valoarea cu TVA a contractului, şi se pune la dispoziţia locatorului în termen de 5 zile de la data încheierii contractului de închiriere.
14.2. Pentru fiecare dintre anii următori, garanţia este de 40% din chiria aferentă anului precedent şi se pune la dispoziţia locatorului până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se constituie garanţia.
VII. Răspunderea contractuală
ARTICOLUL 15
15.1. Prezentul contract se reziliază de plin drept, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată, în cazul în care oricare dintre părţile contractante nu îşi execută obligaţiile contractuale.
15.2. Rezilierea nu va avea niciun efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţi.
15.3. La încetarea contractului prin ajungere la termen sau din cauza rezilierii, în condiţiile pct. 15.1, locatorul nu datorează despăgubiri locatarului pentru îmbunătăţirile executate pe sectorul de plajă închiriat.
15.4. Niciun litigiu născut anterior ori după încheierea contractului în legătură cu sectorul/subsectorul de plajă ce face obiectul contractului şi care face imposibilă utilizarea totală sau parţială a plajei pe toată durata contractului ori numai pe o anumită perioadă nu atrage răspunderea locatorului, acest risc fiind în sarcina locatarului.
VIII. Încetarea contractului
ARTICOLUL 16
Prezentul contract încetează:
a) la expirarea termenului pentru care a fost încheiat;
b) cu acordul părţilor;
c) când locatarul nu face dovada constituirii garanţiei de bună execuţie conform art. 12;
d) prin reziliere, ca urmare a neîndeplinirii oricărei obligaţii contractuale;
e) la data intrării în vigoare a unui act normativ care modifică obligaţiile oricăreia dintre părţi, în asemenea măsură încât prevederile prezentului contract ar deveni, în cea mai mare parte, vădit nefavorabile locatorului sau locatarului, ori dacă una dintre părţi nu este de acord cu încheierea unui act adiţional prin care să se modifice în mod corespunzător prezentul contract.
IX. Modificarea contractului
ARTICOLUL 17
Contractul se modifică pe bază de acte adiţionale, în următoarele cazuri:
a) actualizarea chiriei anuale, ca urmare a indexării cu indicele de inflaţie;
b) apariţia unor împrejurări sau acte normative care modifică în mod esenţial obligaţiile părţilor ori care impun obligaţii noi;
c) remăsurarea sectoarelor de plajă – în cazul în care există obiecţiuni, formulate în cadrul procesului-verbal de preluare a sectorului de plajă de către locatar, cu privire la suprafaţa sectorului de plajă, se va proceda la remăsurarea sectorului de plajă numai în perioada iulie–august în prezenţa reprezentanţilor celor două părţi contractante, măsurătoare ce va fi însuşită de către părţi. În cazul în care locatarul, deşi a formulat obiecţiuni, nu se prezintă la remăsurarea sectorului de plajă, se consideră că şi-a însuşit rezultatul măsurătorii.
X. Forţa majoră
ARTICOLUL 18
18.1. Părţile convin să fie exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, atunci când această neîndeplinire apare ca urmare a intervenţiei unui caz de forţă majoră.
18.2. Forţa majoră invocată va fi comunicată celeilalte părţi în scris, în termen de 5 zile de la apariţie, de către partea interesată şi este opozabilă numai dacă este atestată de o autoritate competentă în raport cu natura evenimentului.
18.3. Locatarul este obligat să accepte planurile de măsuri stabilite de către organele competente, neavând dreptul la despăgubiri.
XI. Litigii
ARTICOLUL 19
Eventualele litigii în legătură cu modul de derulare a prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă, iar în caz contrar, de către instanţele judecătoreşti competente.
XII. Dispoziţii finale
ARTICOLUL 20
În înţelesul prezentului contract, orice notificare, cerere, comunicare sau informare va fi făcută în scris, prin orice mijloc de comunicare ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
ARTICOLUL 21
21.1. Toate documentele acestui contract, precum şi cele legate de executarea lui se vor întocmi în limba română.
21.2. Prezentul contract s-a încheiat la sediul locatorului din municipiul Constanţa, str. Mircea cel Bătrân nr. 127, în două exemplare egal autentice, din care unul pentru locatar şi unul pentru locator; actele adiţionale la contract se încheie în acelaşi număr de exemplare şi fac parte integrantă din prezentul contract.
Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea–Litoral | Locatar |
………. |
Nr. crt. | Sectoare de plajă | Limite |
---|---|---|
1. | Năvodari | Limita N – 100 m de la digul de sud al Portului MidiaLimita S – 68 m nord de la limita Năvodari–Constanţa |
2. | Mamaia | Limita N – limita Constanţa–NăvodariLimita S – canal descărcare lac Tăbăcărie |
3. | Constanţa | Limita N – strada Gheorghe EconomuLimita S – Portul Tomis |
4. | Agigea | Limita N – digul de sud al Portului Constanţa SudLimita S – 70 m de la limita de nord |
5. | Eforie Nord | Limita N – complex Steaua de MareLimita S – dig Tabăra Luminiţa (exclusiv) |
6. | Cordon Litoral Eforie Nord–Eforie Sud | Limita N – dig Tabăra Luminiţa (inclusiv)Limita S – Tabăra de copii Eforie Sud |
7. | Eforie Sud | Limita N – Braseria „Pescăruş“Limita S – punct pescăresc |
8. | Tuzla | Limita N – punct pescărescLimita S – Far Tuzla |
9. | Costineşti | Limita N – punct pescărescLimita S – Hotel „Forum“ |
10. | 23 August | Limita N – limita nord a golfuluiLimita S – punct pescăresc |
11. | Olimp | Limita N – punct pescărescLimita S – zona „0“ Protocol |
12. | Neptun | Limita N – zona „0“ ProtocolLimita S – Braseria „Delfinul“ |
13. | Jupiter | Limita N – Braseria „Delfinul“Limita S – Hotel „California“ (exclusiv) |
14. | Cap Aurora | Limita N – Hotel „California“ (inclusiv)Limita S – restaurant pescăresc |
15. | Venus | Limita N – restaurant pescărescLimita S – canal descărcare Balta Mangalia |
16. | Cordon Venus–Saturn | Limita N – canal descărcare Balta MangaliaLimita S – Restaurant „Adras“ |
17. | Saturn | Limita N – Restaurant „Adras“Limita S – Hotel „Aida“ (inclusiv) |
18. | Mangalia | Limita N – staţia pompare MangaliaLimita S – dig avanport Mangalia |
19. | 2 Mai | Limita N – digul de sud port MangaliaLimita S – punct pescăresc |
20. | Vama Veche | Limita N – punct pescărescLimita S – Cazemata Granita |
NOTĂ:
Locatorul va scoate la licitaţie numai acele sectoare de plajă care vor fi libere la momentul organizării licitaţiei.