Publicata in M. Of. 656/2011, OUG 75/2011 modifica si completeaza OUG 75/2005 privind asigurarea calitatii educatiei.
Va prezentam forma consolidata/actualizata a articolelor care au suferit modificari, asa cum pot fi acestea vizualizate in Biblioteca Legislativa online Legalis 2.0:
„OUG 75/2005 ….. Art. 1
(1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează asigurarea calităţii educaţiei.
(2) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică tuturor organizaţiilor furnizoare de educaţie care operează pe teritoriul României.
(2) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică tuturor organizaţiilor furnizoare de educaţie care operează pe teritoriul României, precum şi organizaţiilor furnizoare de educaţie româneşti care funcţionează legal pe teritoriul altor state, potrivit reglementărilor în materie în vigoare.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
„OUG 75/2005 … Art. 7
(1) Asigurarea calităţii educaţiei este centrată preponderent pe rezultate.
(2) Rezultatele sunt exprimate în cunoştinţe, competenţe, valori şi atitudini, care se obţin prin parcurgerea şi finalizarea unui nivel de învăţământ sau program de studii.
(3) Rezultatele obţinute în cadrul unui program de studii universitare de doctorat se exprimă şi prin calitatea rezultatelor cercetării ştiinţifice obţinute în cadrul acelui program de către doctoranzi şi conducătorii de doctorat.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 10
Asigurarea calităţii educaţiei se referă la următoarele domenii şi criterii:
A. Capacitatea instituţională, care rezultă din organizarea internă din infrastructura disponibilă, definită prin următoarele criterii:
a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale;
b) baza materială;
b) baza materială şi optimizarea utilizării bazei materiale;
c) resursele umane;
c) resursele umane şi capacitatea instituţiei de atragere a resurselor umane externe instituţiei şi din afara ţării, în condiţiile legii;
B. Eficacitatea educaţională, care constă în mobilizarea de resurse cu scopul de a se obţine rezultatele aşteptate ale învăţării, concretizată prin următoarele criterii:
a) conţinutul programelor de studiu;
b) rezultatele învăţării;
c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz;
c) angajabilitate;
d) activitatea financiară a organizaţiei;
C. Managementul calităţii, care se concretizează prin următoarele criterii:
a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii;
b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate;
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării;
c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării, inclusiv de către studenţi;
d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral;
e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării;
f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii;
g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite;
g) transparenţa informaţiilor de interes public, inclusiv cele privitoare la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite;
h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii.
i) acurateţea raportărilor prevăzute de legislaţia în vigoare.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 11
(1) La nivelul fiecărei organizaţii furnizoare de educaţie din România se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.
(2) Organizaţia furnizoare de educaţie elaborează şi adoptă strategia şi regulamentul de funcţionare ale comisiei.
(21) Conducerea operativă a comisiei este asigurată de conducătorul organizaţiei sau de un coordonator desemnat de acesta.
(3) Conducătorul organizaţiei este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate. Conducerea ei operativă este asigurată de conducătorul organizaţiei sau de un coordonator desemnat de acesta.
(3) Conducătorul organizaţiei este direct responsabil de calitatea educaţiei furnizate.
(4) Componenţa Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în unităţile din învăţământul preuniversitar cuprinde:
a) 1–3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de consiliul profesoral;
b) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
c) un reprezentant al părinţilor, în cazul învăţământului preşcolar, primar, gimnazial sau liceal;
d) un reprezentant al elevilor, în cazul învăţământului profesional, liceal şi postliceal;
e) un reprezentant al consiliului local;
f) un reprezentant al minorităţilor naţionale, după caz, provenind din corpul profesoral, reprezentanţii părinţilor sau ai elevilor.
(5) Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în cadrul instituţiilor de învăţământ superior cuprinde:
a) 1–3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de senat;
a) 1–3 reprezentanţi ai corpului profesoral, care îndeplinesc criteriile pentru obţinerea titlului de conferenţiar universitar, stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, aleşi prin vot secret de senatul universitar;
b) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
c) un reprezentant al studenţilor, desemnat de organizaţia studenţească.
(6) Din comisie mai poate face parte un reprezentant al angajatorilor.
(7) Din comisie mai poate face parte un reprezentant al minorităţilor din rândul cadrelor didactice sau al studenţilor.
(8) Pentru orice organizaţie furnizoare de educaţie, alta decât o instituţie de învăţământ, Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii cuprinde următoarele categorii:
a) 1–3 reprezentanţi ai furnizorului;
b) 1–3 reprezentanţi ai beneficiarilor direcţi;
c) 1–3 reprezentanţi ai angajatorilor.
(9) Membrii comisiei nu pot îndeplini funcţii de conducere în instituţia de învăţământ sau în organizaţia respectivă, cu excepţia persoanei care asigură conducerea operativă a acesteia.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 ….. Art. 17
(1) ARACIS are următoarele atribuţii în domeniul acreditării:
a) elaborează periodic metodologia şi standardele de acreditare pentru diferitele tipuri de programe şi furnizori de învăţământ superior, care se avizează de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului;
b) evaluează în temeiul standardelor şi al metodologiei aprobate prin hotărâri ale Guvernului, la cerere sau din proprie iniţiativă, şi propune autorizarea, respectiv acreditarea furnizorilor de învăţământ superior şi a programelor lor de studii. Pe baza rapoartelor de acreditare, Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează actele normative pentru înfiinţarea de structuri de învăţământ superior.
(2) ARACIS are următoarele atribuţii în domeniul asigurării calităţii:
a) formulează şi revizuieşte periodic, pe baza bunelor practici, standarde naţionale de referinţă şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul superior;
b) colaborează cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi cu ARACIP în elaborarea şi promovarea de politici şi strategii de acţiune, pentru creşterea calităţii educaţiei în România;
c) organizează anual consultări cu instituţiile de învăţământ superior pentru a stabili priorităţile asigurării calităţii;
d) elaborează şi face publice propriile proceduri de evaluare externă a calităţii educaţiei;
e) încheie, cu instituţii de învăţământ din ţară şi din străinătate, contracte de prestări de servicii pentru evaluarea externă a calităţii programelor şi furnizorilor de programe de educaţie specifice învăţământului superior, precum şi pentru evaluarea interinstituţională a programelor similare;
f) efectuează evaluarea calităţii unor programe şi instituţii de învăţământ superior, la solicitarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Condiţiile privind realizarea activităţii de evaluare se stabilesc prin contract;
g) face publice rezultatele evaluărilor externe;
h) publică manuale, ghiduri, lucrări de sinteză a bunelor practici de evaluare şi asigurare a calităţii;
i) elaborează periodic, la fiecare 3 ani, analize de sistem asupra calităţii învăţământului superior din România;
j) colaborează cu agenţii similare din alte ţări pentru dezvoltarea şi aplicarea de măsuri eficiente de îmbunătăţire a calităţii programelor de învăţământ superior;
k) elaborează Codul de etică profesională a experţilor ARACIS;
l) publică anual un raport cu privire la propria activitate;
m) elaborează, o dată la 3 ani, rapoarte de autoevaluare a calităţii propriei activităţi, în vederea pregătirii evaluării externe de către agenţii similare din alte ţări.
(3) ARACIS exercită şi atribuţiile conferite de Legea nr. 1/2011.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 18
În îndeplinirea atribuţiilor sale, ARACIS are următoarele drepturi:
a) să folosească colaboratori externi, din ţară sau din străinătate, angajaţi pe bază de contract, experţi în domeniul de activitate al ARACIS, remuneraţi conform legii;
b) să alcătuiască, pe baza unei metodologii transparente şi folosind criterii de competenţă şi competitivitate, propriul registru de evaluatori, pe care îi pregăteşte metodologic şi îi deleagă pentru efectuarea misiunilor de evaluare externă a calităţii;
c) să verifice, la încheierea misiunii de evaluare, respectarea metodologiei de evaluare aplicate de evaluatori;
d) să informeze instituţia evaluată şi, după caz, Ministerul Educaţiei şi Cercetării asupra rezultatului evaluării externe.
d) să informeze instituţia evaluată şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului asupra rezultatului evaluării externe.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 … Art. 19
(1) ARACIS este condusă de un consiliu alcătuit din 17 membri cu funcţii didactice de predare în învăţământul superior şi 2 studenţi, reprezentanţi ai federaţiilor studenţeşti din România.
(1) Abrogat.
(2) La înfiinţarea ARACIS, membrii consiliului interimar sunt stabiliţi după cum urmează:
a) 5 membri numiţi de Senatul României;
b) 5 membri numiţi de Consiliul Naţional al Rectorilor;
c) 5 membri numiţi de Guvern, la propunerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, dintre care un reprezentant al minorităţilor naţionale din universităţile care au specializări acreditate în limbile minorităţilor.
(2) Abrogat.
(3) La desemnarea membrilor consiliului interimar, autorităţile prevăzute la alin. (2) se vor consulta pentru a se asigura reprezentarea specializărilor.
(3) Abrogat.
(4) Consiliul interimar este condus de un preşedinte şi de 2 vicepreşedinţi. Preşedintele şi vicepreşedinţii se aleg prin vot secret, cu majoritatea membrilor consiliului interimar.
(4) Abrogat.
(5) În termen de cel mult 6 luni de la intrarea în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, consiliul interimar:
a) elaborează metodologia de evaluare externă, standardele, standardele de referinţă şi lista indicatorilor de performanţă;
b) scoate la concurs posturi din organigrama ARACIS;
c) constituie propriul registru de evaluatori pentru activităţile de acreditare şi de evaluare a calităţii în învăţământul superior;
d) organizează concurs, pe baza unei metodologii proprii, avizată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pentru ocuparea a 10 posturi din consiliu. Noul consiliu rezultat are un mandat de 3 ani şi îşi alege preşedintele şi vicepreşedintele;
e) stabileşte prin regulament metodologia de selectare a celorlalţi 5 membri ai consiliului, care rămân pentru legislatura următoare.
(5) Abrogat.
(6) Nu pot fi membri ai consiliului persoane care îndeplinesc o funcţie de demnitate publică sau funcţia de rector.
(6) Abrogat.
(7) Membrii consiliului nu pot cumula mai mult de două mandate, iar durata unui mandat este de 3 ani.
(7) Membrii consiliului nu pot exercita mai mult de două mandate. Durata unui mandat este de 4 ani.
(8) La fiecare 3 ani, Consiliul ARACIS se înnoieşte prin scoaterea la concurs a 10 posturi, în condiţiile stabilite la alin. (5) lit. d), şi îşi alege preşedintele şi vicepreşedintele.
(8) La fiecare 4 ani, Consiliul ARACIS se înnoieşte prin scoaterea la concurs a 10 mandate de membru în Consiliul ARACIS. Mandatele se ocupă pe baza unei proceduri proprii, conform art. 191 alin. (5). Noul consiliu îşi alege preşedintele şi vicepreşedintele.
(9) La lucrările consiliului interimar participă, cu statut de observator, 2 reprezentanţi ai asociaţiilor studenţeşti.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 69/2011 – pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 25 mai 2011, M. Of. 372/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
Ordonanţă nr. 6/2006 – pentru prorogarea termenului prevăzut de art. 19 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 19 ianuarie 2006, M. Of. 79/2006 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 191
(1) ARACIS este condusă de un consiliu alcătuit din 15 membri, cadre didactice titulare cu funcţii didactice de predare în învăţământul superior, potrivit prevederilor alin. (6) şi (9), la care se adaugă 2 studenţi, reprezentanţi ai federaţiilor studenţeşti din România, reconfirmaţi la începutul fiecărui an universitar. Unul dintre membrii consiliului este numit, cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (5), de către organizaţiile neguvernamentale, altele decât sindicatele şi Consiliul Naţional al Rectorilor, partenere ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, conform art. 14 alin. (1) din Legea nr. 1/2011.
(2) Membrii ARACIS sunt aleşi pe baza criteriilor de prestigiu profesional şi moral, pe principii de competenţă profesională şi ştiinţifică.
(3) Consiliul ARACIS se organizează şi funcţionează independent de orice ingerinţe ideologice, politice sau religioase.
(4) Consiliul ARACIS este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret, cu majoritatea membrilor consiliului.
(5) Membrii Consiliului ARACIS sunt aleşi conform procedurii proprii de alegeri. Comisia constituită pentru alegerea membrilor Consiliului ARACIS este formată din 2 membri numiţi de Asociaţia Europeană pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (ENQA), un membru numit de Asociaţia Europeană a Universităţilor (EUA), un membru numit de Uniunea Studenţilor Europeni (ESU), un reprezentant al preşedintelui Academiei Române. Participă cu rol de observator la procesul de alegere a membrilor Consiliului ARACIS un reprezentant al Consiliului Naţional al Rectorilor.
(6) Membrii Consiliului ARACIS sunt profesori universitari conducători de doctorat care îndeplinesc standardele pentru obţinerea atestatului de abilitare sau care au obţinut atestatul de abilitare. Din Consiliul ARACIS pot face parte şi alte cadre didactice care îndeplinesc standardele pentru obţinerea atestatului de abilitare sau care au obţinut atestatul de abilitare.
(7) Din Consiliul ARACIS nu pot face parte rectori pe perioada exercitării funcţiei de rector. În situaţia în care un membru al Consiliului ARACIS devine rector, îşi pierde mandatul de membru al Consiliului ARACIS începând cu data confirmării prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform art. 211 alin. (1) din Legea nr. 1/2011. Pentru mandatul vacantat se organizează alegeri conform procedurii proprii de alegeri, pentru durata restantă a mandatului vacantat.
(8) Nu pot fi membri ai consiliului persoane care îndeplinesc o funcţie de demnitate publică pe perioada exercitării funcţiei de demnitate publică. În situaţia în care un membru al Consiliului ARACIS obţine o funcţie de demnitate publică, îşi pierde mandatul de membru al Consiliului ARACIS începând cu data obţinerii funcţiei publice. Pentru mandatul vacantat se organizează alegeri conform procedurii proprii de alegeri, pentru durata restantă a mandatului vacantat.
(9) Pot fi membri ai Consiliului ARACIS şi/sau membri evaluatori cadrele didactice titulare şi cadrele didactice pensionate care au obţinut aprobarea senatului de a desfăşura activităţi didactice în regim de plată cu ora, potrivit art. 289 din Legea nr. 1/2011. Membrii evaluatori trebuie să îndeplinească standardele minimale pentru obţinerea titlului didactic de conferenţiar universitar, stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, conform art. 219 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 1/2011.
(10) În cazul în care instituţia sau programul de studiu supus evaluării are angajat în cadrul său unul sau mai mulţi membri ai Consiliului ARACIS ori soţi, rude sau afini până la gradul al treilea, acei membri ai Consiliului ARACIS nu participă la procedurile aferente evaluării respective.
(11) În cazul în care instituţia sau programul de studiu supus evaluării are angajat în cadrul său unul sau mai mulţi membri evaluatori ARACIS ori soţi, rude sau afini până la gradul al treilea, acei membri evaluatori ARACIS nu participă în cadrul procedurilor aferente evaluării respective.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
„OUG 75/2005 … Art. 27
(1) Finanţarea ARACIP se face integral din venituri proprii.
(1) Finanţarea ARACIP se face din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat acordate prin bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
(2) Veniturile proprii ale ARACIP provin din:
a) venituri obţinute pe bază de contract încheiat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru evaluarea calităţii educaţiei în învăţământul preuniversitar;
b) perceperea unor tarife de autorizare, acreditare şi evaluare periodică, aprobate prin hotărâre a Guvernului;
c) fonduri externe nerambursabile obţinute prin participarea la programe internaţionale;
d) donaţii, sponsorizări, alte surse legal constituite.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 31
Procedura de acreditare cuprinde următoarele activităţi:
a) furnizorul de educaţie autorizat să funcţioneze provizoriu elaborează un raport de evaluare internă, folosind ca termeni de referinţă standardele specifice etapei de acreditare;
b) raportul de evaluare internă se depune la departamentul de acreditare al agenţiei de asigurare a calităţii împreună cu o cerere de declanşare a procedurii de evaluare externă şi de acreditare;
c) termenul de depunere a cererii în vederea acreditării este de 2 ani de la data absolvirii primei promoţii, sub sancţiunea ridicării autorizaţiei de funcţionare provizorie;
c) termenul de depunere a cererii în vederea acreditării este de 2 ani de la data absolvirii primei promoţii, sub sancţiunea ridicării autorizaţiei de funcţionare provizorie de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
d) departamentul de acreditare numeşte o comisie de experţi în evaluare şi acreditare care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin vizite la instituţia solicitantă îndeplinirea standardelor referitoare la domeniile şi criteriile prevăzute la art. 10 şi elaborează propriul raport de evaluare;
e) departamentul de acreditare al agenţiei de asigurare a calităţii validează raportul experţilor prin verificarea respectării metodologiei de evaluare externă, iar agenţia propune Ministerului Educaţiei şi Cercetării acreditarea sau, după caz, neacreditarea instituţiei solicitante;
f) pentru furnizorii de educaţie de nivel preuniversitar, acreditarea acestora se acordă prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, pe baza avizului ARACIP;
g) pentru furnizorii de educaţie de învăţământ superior, acreditarea instituţiilor se face prin lege, promovată de Guvern, la iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării, pe baza avizului ARACIS.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;
„OUG 75/2005 …. Art. 34
(1) În condiţiile în care ARACIP, respectiv ARACIS sau o altă agenţie de asigurare a calităţii, din ţară sau din străinătate, înregistrată în Registrul european pentru asigurarea calităţii în învăţământul superior (EQAR), constată că nu sunt îndeplinite standardele de calitate, informează Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în termen de 5 zile lucrătoare, care avertizează furnizorul de educaţie.
(2) În termen de 30 de zile de la emiterea raportului prin care se constată neîndeplinirea standardelor de calitate, agenţia de asigurare a calităţii trimite furnizorului de educaţie, din proprie iniţiativă sau la solicitarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, o nouă comisie de evaluare. În cazul în care nu este solicitată o nouă comisie de evaluare de către furnizorul de educaţie, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului sau de către ARACIS, raportul elaborat în condiţiile alin. (1) este definitiv.
(3) După parcurgerea procedurilor prevăzute la alin. (1) şi (2), în cazul constatării neîndeplinirii standardelor de calitate, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului dispune:
a) încetarea înscrierii de studenţi în cadrul programului respectiv de studii şi încetarea şcolarizării în cadrul programului respectiv de studii al anului universitar următor datei la care s-a emis raportul definitiv prevăzut la alin. (1) şi (2). Furnizorul de educaţie are obligaţia continuării şcolarizării studenţilor înscrişi în anii universitari anteriori emiterii raportului definitiv prevăzut la alin. (1) şi (2);
b) iniţierea unei hotărâri a Guvernului în vederea închiderii programului de studii respectiv.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 75/2011 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 7 septembrie 2011, M. Of. 656/2011 ;
Lege nr. 87/2006 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei din 10 aprilie 2006, M. Of. 334/2006 ;