Ordinul 310/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor“ a fost modificat de Ordinul 1932/2011 publicat in M. Of. 587/2011.
Va prezentam versiunea consolidata/actualizata a Schemei de ajutor, asa cum poate fi aceasta vizualizata in Biblioteca pentru informare juridica online Legalis 2.0:
„Ordin 310/2009 …. ANEXĂ
SCHEMĂ DE AJUTOR DE MINIMIS
„Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor“
I
Dispoziţii generale
Art. 1
(1) Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Bani pentru sănătatea şi siguranţa salariaţilor“, aferentă Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007–2013“, axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor“, domeniul major de intervenţie 3.2 „Formare şi sprijin pentru întreprinderi pentru promovarea adaptabilităţii“.
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.
(3) Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schemă de ajutor de minimis nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006
II
Baza legală
Art. 2
Prezenta schemă de ajutor de minimis este elaborată în conformitate cu:
a) Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006;
b) Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul „Convergenţă“ în România;
c) Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare;
e) Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007–2013“;
f) Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007–2013“;
g) Legea nr. 319/2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă.
III
Definiţii
Art. 3
În sensul prezentei scheme de ajutor de minimis următorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei de ajutor de minimis – Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ sau prin organismele intermediare;
b) furnizor de ajutor de minimis – Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“;
c) întreprinderea – orice entitate implicată într-o activitate economică, indiferent de forma juridică a acesteia, inclusiv persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent, asociaţii familiale, parteneriate sau asociaţii care desfăşoară activităţi economice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Recomandarea CE nr. 361/2003 privind definirea microîntreprinderilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L124/2003;
d) rata de actualizare – rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
e) produse agricole – produsele enumerate în anexa nr. I la Tratatul CE, cu excepţia produselor pescăreşti;
f) transformarea produselor agricole – o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
g) comercializarea produselor agricole – deţinerea ori expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători ori operatori şi a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi;
h) bolile profesionale – afecţiunile care se produc ca urmare a exercitării unei meserii sau profesii cauzate de agenţi nocivi fizici, chimici ori biologici caracteristici locului de muncă, precum şi de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului în procesul de muncă;
i) lucrător – persoană angajată de către un angajator, potrivit legii, inclusiv studenţii, elevii în perioada efectuării stagiului de practică, precum şi ucenicii şi alţi participanţi la procesul de muncă, cu excepţia persoanelor care prestează activităţi casnice;
j) angajator – persoană fizică sau juridică ce se află în raporturi de muncă ori de serviciu cu lucrătorul respectiv şi care are responsabilitatea întreprinderii şi/sau a unităţii;
k) loc de muncă – locul destinat să cuprindă posturi de lucru, situat în clădirile întreprinderii şi/sau unităţii, inclusiv orice alt loc din aria întreprinderii şi/sau unităţii la care lucrătorul are acces în cadrul desfăşurării activităţii;
l) securitate şi sănătate în muncă – ansamblul de activităţi instituţionalizate având ca scop asigurarea celor mai bune condiţii în desfăşurarea procesului de muncă, apărarea vieţii, integrităţii fizice şi psihice, sănătăţii lucrătorilor şi a altor persoane participante la procesul de muncă.
IV
Obiectivul schemei
Art. 4
Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis îl constituie creşterea calităţii angajării şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă prin asigurarea securităţii şi protecţiei sănătăţii la locul de muncă, prevenirea riscurilor profesionale, informarea şi instruirea lucrătorilor în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă, precum şi asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
V
Domeniul de aplicare
Art. 5
Prezenta schemă de ajutor de minimis nu se aplică:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE ) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultură, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. I la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole, prevăzute în anexa nr. I la Tratatul CE, în următoarele cazuri:
– atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari ori introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;
– atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producători primari;
d) ajutoarelor destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie ori destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor;
h) ajutoarelor acordate întreprinderilor în dificultate aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
VI
Condiţii de eligibilitate pentru activităţi
Art. 6
Activităţile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt activităţi şi intervenţii pentru:
1.(i)
asigurarea sănătăţii şi securităţii la locul de muncă;
2.(ii)
prevenirea bolilor profesionale;
3.(iii)
informarea şi instruirea lucrătorilor în domeniul sănătăţii şi securităţii în muncă;
4.(iv)
asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
VII
Condiţii de eligibilitate pentru beneficiari
Art. 7
Pot beneficia de facilităţile prevăzute în prezenta schemă de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) sunt legal constituite în România şi îşi desfăşoară activitatea în România;
b) sunt eligibile pentru finanţare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“ şi ale Ghidului solicitantului;
c) nu sunt în stare de insolvenţă, nu au afacerile administrate de un judecător-sindic, nu au nicio restricţie asupra activităţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se află într-o altă situaţie similară cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;
d) nu înregistrează datorii publice şi şi-au plătit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale, prevăzute de legislaţia în vigoare;
e) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus unei condamnări de tip res judicata în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată din motive profesionale sau eticprofesionale;
f) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru fraudă, corupţie, implicare în organizaţii criminale sau în alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Comunităţii Europene;
g) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizează informaţii false;
h) nu sunt „întreprinderi în dificultate“ conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate;
i) sunt direct responsabile de pregătirea şi implementarea proiectului şi nu acţionează ca intermediari pentru proiectul propus a fi finanţat;
j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal şi incompatibil cu piaţa comună sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă;
k) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activează în sectorul transporturilor). Aceste plafoane se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat din surse naţionale sau comunitare;
l) îndeplinesc şi alte condiţii specificate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.
VIII
Condiţii de eligibilitate a proiectelor
Art. 8
Criteriile de eligibilitate a proiectelor sunt următoarele:
a) să fie relevante pentru obiectivele specifice ale axei prioritare 3, respectiv al domeniului major de intervenţie 3.2;
b) grupul/grupurile-ţintă şi activităţile proiectului să fie în concordanţă cu condiţiile axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de intervenţie 3.2 şi ale cererii de propuneri de proiecte;
c) bugetul proiectului să respecte limitele prevăzute de prezenta schemă;
d) să respecte prevederile comunitare şi naţionale privind informarea şi publicitatea;
e) să respecte perioada maximă de implementare şi perioada de transmitere a cererilor de finanţare;
f) să fie implementate în România.
Art. 9
Verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate se realizează de către administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis în conformitate cu Ghidul solicitantului.
IX
Selecţia şi evaluarea proiectelor
Art. 10
Selecţia şi evaluarea proiectelor se efectuează de către administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis în conformitate cu Ghidul solicitantului.
X
Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
Art. 11
(1) Măsurile de sprijin acordate întreprinderilor în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se acordă în baza unei cereri de finanţare, însoţită de documentele solicitate în cererea de propuneri de proiecte şi în Ghidul solicitantului.
(2) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în finanţare nerambursabilă din fonduri comunitare şi naţionale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia 1) .
Art. 12
(1) Valoarea minimă a unei cereri de finanţare este de 10.000 euro (echivalentul în lei), fără a se depăşi valoarea maximă a ajutorului prevăzută la alin. (2).
(2) Valoarea maximă a finanţării acordate prin prezenta schemă de ajutor de minimis este de 200.000 euro (echivalentul în lei) pentru o întreprindere pe durata a 3 exerciţii fiscale.
(3) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de către beneficiarul ajutorului de minimis.
(4) Plafonul stabilit va fi exprimat sub formă financiară, ca valoare brută înainte de deducerea taxelor sau a altor obligaţii fiscale.
Art. 13
Activităţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finanţate numai dacă au fost iniţiate după semnarea contractului de finanţare încheiat între administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis şi beneficiar.
Art. 14
În cadrul prezentei scheme, ajutorul de minimis se va acorda sub formă de finanţare nerambursabilă, eşalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizată folosindu-se o rată egală cu rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană la momentul acordării ajutorului de minimis.
Art. 15
(1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a întreprinderii, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali şi anul fiscal în curs), fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care activează în domeniul transporturilor), echivalentul în lei.
(3) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care activează în domeniul transporturilor), echivalentul în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţiune din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.
(4) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.
(5) Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE 1) acordate pentru aceleaşi costuri eligibile, dacă un astfel de cumul generează o intensitate a ajutorului de stat care depăşeşte intensitatea maximă stabilită în fiecare caz printr-un regulament privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.
XI
Cheltuieli eligibile
Art. 16
Cheltuielile eligibile în cadrul schemei sunt detaliate în Ghidul solicitantului, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului finanţelor publice nr. 1.117/2170/2010.
XII
Durata schemei
Art. 17
Prezenta schemă de ajutor de minimis se aplică de la data lansării până la data de 31 decembrie 2013, în limita fondurilor alocate pentru această schemă, urmând ca plăţile să fie efectuate până la data de 31 decembrie 2015.
XIII
Bugetul schemei
Art. 18
(1) Sursa de finanţare pentru prezenta schemă de ajutor de minimis este Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007–2013“, domeniul major de intervenţie 3.2 „Formare şi sprijin pentru întreprinderi şi angajaţi pentru promovarea adaptabilităţii“.
Contribuţia Comunităţii Europene la finanţarea acordată este de 85%, restul de 15% fiind din contribuţia publică naţională.
(2) Valoarea totală estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de aproximativ 92.065.250 lei (echivalent a 22.326.967 2) euro):
An | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | TOTAL |
Lei | 18.413.050 | 18.413.050 | 18.413.050 | 18.413.050 | 18.413.050 | 92.065.250 |
Art. 19
Numărul estimat de beneficiari de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme este de 150 de întreprinderi.
XIV
Modalitatea de implementare a schemei
Art. 20
(1) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis lansează cererea de propuneri de proiecte. Tipul cererii de propuneri de proiecte este „cerere deschisă de proiecte cu depunere continuă“.
(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, întreprinderile trebuie să înainteze o cerere de finanţare administratorului schemei de ajutor de minimis, în conformitate cu Ghidul solicitantului.
(3) Cererea de finanţare va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu este îndeplinită nicio condiţie pentru a fi considerat întreprindere în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate.
(4) Înainte de primirea ajutorului, întreprinderea beneficiară trebuie să transmită administratorului prezentei scheme de ajutor de minimis de ajutor de minimis o declaraţie pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori.
(5) Verificarea condiţiilor de eligibilitate a activităţilor, proiectelor şi cheltuielilor se realizează de către administratorul schemei de ajutor de minimis înainte de acordarea facilităţii. Administratorul asigură sub orice formă publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.
(6) În cazul în care proiectul este eligibil pentru a primi o finanţare în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis şi este selectat pentru finanţare în urma procesului de evaluare, administratorul schemei de ajutor de minimis comunică în scris întreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat şi caracterul acestuia de ajutor de minimis, făcând referire expresă la Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 prin menţionarea titlului acestuia şi a numărului de publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(7) Întreprinderea încheie cu administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis un contract de finanţare.
(8) În cazul în care întreprinderea nu este eligibilă să primească o alocare specifică în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis îi comunică în scris acest lucru.
XV
Efecte şi beneficii
Art. 21
Prin aplicarea prezentei scheme de ajutor de minimis se vizează obţinerea următoarelor efecte şi beneficii:
a) creşterea numărului de cursanţi certificaţi pentru actualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor în domeniul sănătăţii şi securităţii la locul de muncă;
b) creşterea securităţii şi protecţiei sănătăţii lucrătorilor;
c) prevenirea bolilor profesionale;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă;
e) creşterea numărului de lucrători informaţi cu privire la securitatea şi sănătatea în muncă.
XVI
Reguli privind transparenţa
Art. 22
(1) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia 1) .
(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe pagina de internet a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale – Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“, la adresa http://www.fseromania.ro.
XVII
Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutorului de minimis
Art. 23
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.
Art. 24
Furnizorul de ajutor de minimis păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de cel puţin 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de minimis.
Art. 25
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat 2) , pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
(3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite Consiliului Concurenţei valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările, se raportează Consiliului Concurenţei până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.
Art. 26
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor prezentei scheme de ajutor de minimis.
Art. 27
Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitate de acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 25 şi 26.
1) În conformitate cu art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.
2) Calculat la cursul inforeuro din luna iunie 2011 ( 1 euro = 4,1235 lei).