Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005 a fost recent modificat de Hotărârea nr. 283/2011. Astfel, articolul 42 al regulamentului, privind inspecţia judiciară a fost completat cu 15 alineate noi, inclusiv cele de mai jos:
(6) Procedura de selecţie a candidaţilor la funcţia de inspector cuprinde două etape:
a) evaluarea candidaţilor de către o comisie formată din inspectorul şef al Inspecţiei judiciare, şeful Serviciului de inspecţie judiciară pentru judecători, şeful Serviciului de inspecţie judiciară pentru procurori şi un reprezentant al Direcţiei resurse umane şi organizare, desemnat de Plen;
b) examinarea orală a candidaţilor în faţa Plenului, constând în verificarea cunoştinţelor profesionale ale candidaţilor şi a abilităţilor şi aptitudinilor necesare pentru funcţia de inspector.
(7) Procedura de selecţie a candidaţilor la funcţia de inspector în cadrul Inspecţiei judiciare se declanşează cu cel puţin 60 de zile înainte de data programării examinării orale de către Plen. Împreună cu anunţul referitor la declanşarea procedurii de selecţie va fi publicată şi bibliografia pe baza căreia se va realiza evaluarea cunoştinţelor profesionale.
(8) Judecătorii şi procurorii îşi pot depune candidaturile pentru funcţia de inspector, la Consiliu, în termen de 15 zile de la data publicării anunţului referitor la declanşarea procedurii de selecţie. Judecătorii pot candida doar pentru funcţia de inspector în cadrul Serviciului de inspecţie judiciară pentru judecători, iar procurorii doar pentru funcţia de inspector în cadrul Serviciului de inspecţie judiciară pentru procurori.
Click aici pentru a descarca Regulamentul de organizare şi funcţionare a C.S.M., în forma actualizată la data de 13 mai 2011.