Publicata in M. Of. 331/2011, Legea 61/2011 „privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda – DLAF” abroga articolele – Art. 6 , Art. 7 , Art. 8 , Art. 9 , Art. 10 , Art. 11 , Art. 12 , Art. 13 , Art. 131 – din OUG 49/2005 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale. Este esential sa reamintim faptul ca: OUG 49/2005 a fost abrogată la data de 11 februarie 2009 prin OUG 3/2009, insa aceasta a fost respinsa prin Legea nr. 379/2009, astfel ca OUG 49/2005 a fost repusa in vigoare la data de 17 decembrie 2009.
Va prezentam OUG 45/2009 in forma sa actualizata/consolidata asa cum poate fi vizualizata in Biblioteca Legislativa online Legalis 2.0:
ORDONANŢĂ DE URGENTĂ Nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale M.Of. nr. 517 din 17.6.2005
Având în vedere Hotărârea Parlamentului nr. 25/2005 privind modificarea Listei Guvernului României, aprobată prin Hotărârea Parlamentului nr. 24/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 29 aprilie 2005, prin care a fost desfiinţată funcţia de ministru delegat pentru coordonarea autorităţilor de control,
dată fiind necesitatea eficientizării activităţii structurilor implicate direct în procesul de respectare a angajamentelor asumate de România prin negocierile de aderare la Uniunea Europeană,
ţinând seama de necesitatea existenţei unui mecanism de control administrativ la nivelul administraţiei publice centrale,
având în vedere necesitatea consolidării cadrului legal privind lupta antifraudă pentru protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene,
în vederea stabilirii măsurilor corespunzătoare care să permită desfăşurarea în cel mai scurt timp a activităţilor şi structurilor din cadrul aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar,
în considerarea faptului că toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 1
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi sub autoritatea primului-ministru funcţionează Departamentul de Control al Guvernului, structură fără personalitate juridică, finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului preia bugetul, patrimoniul, numărul de posturi şi personalul Departamentului de Control al Guvernului.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 2
Abrogat.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 3
(1) Departamentul de Control al Guvernului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) exercită controlul administrativ intern privind respectarea prevederilor legale în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în ministere, în celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi la regiile autonome, companiile şi societăţile naţionale sau la societăţile comerciale cu capital integral ori majoritar de stat;
b) verifică eficienţa şi transparenţa activităţii administraţiei publice locale;
c) exercită controlul asupra activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, stabilit prin sarcină de Guvern sau dispus de primul-ministru;
d) urmăreşte implementarea politicilor şi strategiilor în domeniul controlului;
e) iniţiază şi avizează proiecte de acte normative în domeniul controlului;
f) face propuneri de reglementare şi armonizare a cadrului legislativ privind controlul specific al entităţilor cu atribuţii de control aflate în coordonarea sa, potrivit reglementărilor Uniunii Europene;
g) coordonează şi controlează aplicarea de către entităţile cu atribuţii de control a prevederilor actelor normative care reglementează controlul şi conduita personalului cu atribuţii de control;
h) promovează politica de dialog social pe probleme specifice activităţii de control;
i) verifică sesizările primite de la primul-ministru;
j) propune măsuri de corectare a disfuncţionalităţilor sesizate în activitatea de control, pe care le înaintează primului-ministru sau, după caz, ministerelor de resort;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de actele normative în vigoare, cu excepţia Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice.
(2) În realizarea atribuţiilor de control, instituţiile, autorităţile publice şi operatorii economici menţionaţi la alin. (1) au obligaţia să pună la dispoziţia reprezentanţilor Departamentului de Control al Guvernului documentele şi informaţiile solicitate.
(3) Departamentul de Control al Guvernului preia toate reprezentările şi competenţele fostei Autorităţi de control a Guvernului, stabilite prin actele normative în vigoare în instituţiile sau în organele de specialitate ale administraţiei publice centrale.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Ordonanţă nr. 60/2006 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 30 august 2006, M. Of. 746/2006 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 4
(1) Pentru realizarea atribuţiilor sale, personalul Departamentului de Control al Guvernului efectuează controale directe, întocmind acte de control, respectiv rapoarte de control, procese-verbale, informări sau sinteze, care sunt prezentate spre aprobare şefului Departamentului de Control al Guvernului.
(2) Actele de control aprobate se transmit instituţiilor vizate care, în termen de 10 zile, au obligaţia de a comunica Departamentului de Control al Guvernului măsurile luate.
modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 5
(1) Departamentul de Control al Guvernului este condus de un secretar de stat, şeful departamentului, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Numărul maxim de posturi al Departamentului de Control al Guvernului este de 78, exclusiv demnitarul.
(3) Abrogat.
modificat de
Lege-cadru nr. 284/2010 – privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice din 28 decembrie 2010, M. Of. 877/2010 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Ordonanţă nr. 60/2006 – pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 30 august 2006, M. Of. 746/2006 ;
Art. 6
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Art. 7
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 8
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Art. 9
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Art. 10
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Lege nr. 411/2005 – pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale din 29 decembrie 2005, M. Of. 5/2006 ;
Art. 11
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Art. 12
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Art. 13
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Art. 131
Abrogat.
modificat de
Lege nr. 61/2011 – privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudă – DLAF din 10 mai 2011, M. Of. 331/2011 ;
Ordonanţă de urgenţă nr. 25/2007 – privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului din 18 aprilie 2007, M. Of. 270/2007 ;
Art. 14
(1) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă în structura bugetului de stat şi în bugetele autorităţilor şi instituţiilor publice care fac obiectul prevederilor acesteia, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare.
(2) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi cuprind prevederile bugetare, execuţia bugetară până la data preluării, personalul preluat, patrimoniul aferent, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii ce decurg din acestea.
Art. 15
În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirile „Autoritatea Naţională de Control“ şi „Departamentul de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmărire a Utilizării Transparente a Fondurilor Comunitare“ se înlocuiesc cu denumirile „Autoritatea de control a Guvernului“, respectiv „Departamentul pentru lupta antifraudă“.
Art. 16
Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă următoarele prevederi:
a) art. 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 29 iunie 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 194/2004, cu modificările ulterioare;
b) alin. (3) lit. a)–e) şi alin. (4) al art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 25 martie 2004, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
c) Hotărârea Guvernului nr. 745/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Control, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 9 iulie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Hotărârea Guvernului nr. 1.348/2004 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului de Inspecţie al Primului-Ministru şi Urmărire a Utilizării Transparente a Fondurilor Comunitare drept instituţie de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 811 din 2 septembrie 2004.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul delegat pentru controlul implementării programelor cu finanţare internaţională şi urmărirea aplicării acquis-ului comunitar,
Cristian David
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Ministrul integrării europene,
Ene Dinga
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat