In M. Of. 126/2011 s-au publicat instructiunile de punere in aplicare a Art. 253 din Legea Educatiei. Respectivul articol stipuleaza, citam: Legea 1/2011, Art. 253 – Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursul national unic de titularizare in ultimii 3 ani, anteriori intrarii in vigoare a prezentei legi, care au obtinut cel putin nota 7 si au ocupat un post/o catedra devin titulari ai scolii respective daca:
a) se certifica viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administratie al scolii respective este de acord.

 

INSTRUCŢIUNI nr. 3 din 17 februarie 2011

pentru punerea în aplicare a art. 253 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011

Monitorul Oficial 126 din data de 18 februarie 2011

În baza prevederilor art. 94 şi 253 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ,
În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite următoarea instrucţiune:
Art. 1
(1)Cadrele didactice netitulare calificate încadrate în învăţământul preuniversitar prin suplinire în anul şcolar 2010-2011, care au participat la concursul naţional unic de titularizare în ultimii 3 ani anteriori intrării în vigoare a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post didactic/o catedră, devin titulare ale unităţii de învăţământ respective dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a)se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b)consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.
(2)Începând cu data de 1 septembrie 2011, poate deveni titular pe postul didactic/catedra ocupat(ă) prin suplinire într-o unitate sau două unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în anul şcolar 2010-2011, în condiţiile alin. (1), cadrul didactic calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a)a fost repartizat în anul şcolar 2010-2011 la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe un post didactic/o catedră vacantă/rezervată prin suplinire, continuitate pentru suplinire sau ca suplinitor cu post redus, în una sau două unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinute la unul dintre concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2010-2011;
b)solicită un post didactic/o catedră care este complet(ă), nu este rezervat(ă) şi are o viabilitate de cel puţin 4 ani;
c)respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, aşa cum au fost prevăzute de art. 1 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010, şi de Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2011, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.184/2011;
d)are avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform Metodologiei privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010.
(3)În situaţia în care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (2), pentru departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile susţinut/susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note egale, pentru departajare se folosesc criteriile şi punctajele prevăzute în anexa nr. 2 la Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010.
(4)În situaţia în care nici aplicarea criteriilor prevăzute la alin. (3) nu conduce la departajare, se aplică în ordine următoarele criterii de departajare:
a)media aritmetică, cu 4 zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat/absolvire;
b)domiciliul în localitatea unde se află postul didactic/catedra vacant(ă). Dacă un candidat are domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra, atunci este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/un oraş, candidatul din comună/oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/un oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt sat ce aparţine de acea comună/acel oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este într-o comună/într-un oraş, candidatul cu domiciliul într-o localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte cazuri sunt cazuri de egalitate.
Art. 2
(1)Cadrele didactice care se încadrează în prevederile art. 1 alin. (2) se adresează, în scris, consiliului/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ unde sunt încadrate prin suplinire în anul şcolar 2010-2011, prin depunerea unei cereri-tip, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta instrucţiune, până la data de 25 februarie 2011. Consiliul/Consiliile de administraţie analizează cererile individuale şi comunică inspectoratului şcolar acordul/refuzul, până la data de 1 martie 2011.
(2)Consiliul/Consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris, până la data de 2 martie 2011, cadrelor didactice solicitante motivele acordului/refuzului acordării titularizării pe postul didactic/catedra ocupat(ă) prin suplinire în anul şcolar 2010-2011.
Art. 3
Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic verifică situaţiile transmise de unităţile de învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele didactice netitulare propuse pentru a deveni titulare începând cu data de 1 septembrie 2011, pe care le supune validării consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar până la data de 7 martie 2011. Listele finale validate de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar se afişează la inspectoratul şcolar până la data de 8 martie 2011.
Art. 4
(1)Contestaţiile se depun la inspectoratul şcolar în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la afişarea listei şi se soluţionează de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, până la data de 11 martie 2011. Hotărârea consiliului de administraţie este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ.
(2)După soluţionarea contestaţiilor, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare pe perioadă nedeterminată, începând cu data de 1 septembrie 2011, pentru personalul didactic validat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în condiţiile prezentei instrucţiuni, cu precizarea unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, postului didactic/catedrei, nivelului de învăţământ, limbii de predare şi a regimului de mediu. În decizie nu se precizează viabilitatea postului didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu al structurii/structurilor este diferit de regimul de mediu al unităţii de învăţământ cu personalitate juridică.
Art. 5
În baza deciziei de repartizare emise de inspectoratul şcolar conform art. 4 alin. (2), directorii unităţilor de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe perioadă nedeterminată, începând cu data de 1 septembrie 2011, cu personalul didactic repartizat.
Art. 6
Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentei instrucţiuni.

Art. 7

Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,

Daniel Petru Funeriu

ANEXĂ:
– model –
Se certifică exactitatea datelor.
Director,
……………..
(numele şi prenumele)
Domnule director,
Subsemnatul(a) (iniţiala tatălui), ………………………………………………………………………………………………………………………..,născut(ă) la data de …………………, cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, cu domiciliul în localitatea …………………,judeţul (sectorul) ………………………., str. ………………………. nr. ……., bl. …………., sc. ……., ap. ………, telefon …………….,posesor/posesoare al/a B.I./cărţii de identitate seria ……….. nr. ……………, eliberat(ă) de Poliţia …………. la data de ………….,vă rog să îmi aprobaţi încadrarea ca titular începând cu anul şcolar 2011-2012, pe postul didactic/catedra ……………………………………………………………………… de la (unitatea/unităţile de învăţământ) ……………………………………………………,localitatea ……………………., în baza notei ……….. şi a rezultatului „admis” la proba practică/orală de (*)………………………… obţinute la concursul naţional din iulie 2008 sau la concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele nominalizate în Hotărârea Guvernului nr. 1.942/2004 privind nominalizarea judeţelor-pilot care vor aplica noul sistem de finanţare şi administrare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, din iunie-iulie 2008, la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din 15 iulie 2009 şi/sau la concursul din 14 iulie 2010.
___
(*) Se completează numai de cadrele didactice care au susţinut probe practice/orale în cadrul concursului.
Prezint următoarea situaţie:
(1)_
1.Studii finalizate cu examen de absolvire/licenţă/bacalaureat:
a)universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ……………………………………………………………………… facultatea …………………………………………………………………………………..,nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat)…………………………………………………………………………………………………, cu durata studiilor de ……… ani (zi, seral, f.f.), promoţia ……………………,cu specialitatea principală ………………………………………………………………, secundară ………………………………………………………………..,cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ……………, media de departajare ……………;
b)universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ………………………………………………………………………………..
facultatea ………………………………………………………………………….,nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat) ……………………………………………………………………………………………………………………………………., cu durata studiilor de ……… ani (zi, seral, f.f.), promoţia ……………………,cu specialitatea principală ………………………………………………………………, secundară ………………………………………………………………..,cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ……………, media de departajare ……………;
c)universitatea, institutul, academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul pedagogic etc. ……………………………………………………………………………………….. facultatea ……………………………………………………………………………………………,nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat) ……………………………………………………………………………………….., cu durata studiilor de ……… ani (zi, seral, f.f.), promoţia ……………………,cu specialitatea principală ………………………………………………………………, secundară ………………………………………………………………..,cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire ……………, media de departajare …………….
2.După absolvirea cu diplomă de licenţă a studiilor universitare de lungă durată am absolvit cursuri postuniversitare (studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare), după cum urmează:
a)instituţia (universitatea, institutul, academia) ………………………………………………………………………………………………………..,cu specializarea ……………………………………………………………………………………………………..,cu durata studiilor de ……. ani, promoţia ………………, media de absolvire ……………, media de departajare ……………;
b)instituţia (universitatea, institutul, academia) ……………………………………………………………………………………..,cu specializarea ………………………………………………………………………………………………………..,cu durata studiilor de ……. ani, promoţia ………………, media de absolvire ……………, media de departajare ……………;
c)instituţia (universitatea, institutul, academia) ………………………………………………………………..,cu specializarea …………………………………………,cu durata studiilor de ……. ani, promoţia ………………, media de absolvire ……………, media de departajare …………….
3.Am obţinut definitivatul în anul ……………….., cu media ……………….., gradul II în anul ……………….., cu media ………………..,gradul I în anul ……………….., cu media ……………….., doctoratul în anul ……………….., la specialitatea ………………………………………
4.Categorii dobândite (pentru antrenori):
anul ……………….. categoria ……………….. disciplina sportivă ………………………………………………………….;
anul ……………….. categoria ……………….. disciplina sportivă ………………………………………………………….;
anul ……………….. categoria ……………….. disciplina sportivă ………………………………………………………….;
anul ……………….. categoria ……………….. disciplina sportivă ………………………………………………………….;
anul ……………….. categoria ……………….. disciplina sportivă …………………………………………………………
5.În anul şcolar 2010-2011 sunt încadrat(ă) ca suplinitor(oare) pe/la postul/catedra de …………………………….. de la …………………………………….
6.La 1 septembrie 2010 am avut …………. ani întregi ……………. vechime în învăţământ.
7.Avize şi atestate:
Tipul avizului de culte: …………………
Tipul avizului de alternativă: ………………………………………..
Tipul avizului unităţii de învăţământ militar: ………………………………………..
Atestat educaţie specială: |_|
Aviz IGP/ARR: |_|
Avizul liceului pedagogic: |_|
8.Calificativul obţinut în anul şcolar 2008-2009 ……………………………. şi în anul şcolar 2009-2010 ………………………….
NOTE:
a)Pentru absolvenţii promoţiei 2010 şi debutanţii în primul an de activitate se ia în considerare calificativul parţial din anul şcolar 2010-2011.
b)Pentru absolvenţii promoţiei 2009 şi debutanţii în al doilea an de activitate se iau în considerare calificativul din anul şcolar 2009-2010 şi calificativul parţial din anul şcolar 2010-2011.
9.Am întrerupt activitatea în învăţământ pentru motivul ……………………………………………………………………, cu (fără) acordul inspectorului şcolar …………………….., prin Decizia nr. ………….., conform art. …………. din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
10.Sunt/Nu sunt unic întreţinător de familie. Am ……….. copii în întreţinere. Soţul/Soţia este/nu este angajat(ă) în muncă.
11.Prezint Avizul medical nr. ………………. din data de …………………………., emis de ……………………………………………………., din care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ şi că îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a fi încadrat(ă) în învăţământ.
Răspund de exactitatea datelor înscrise în această cerere şi declar că voi suporta consecinţele dacă am comunicat date eronate.
Data ……………….
Semnătura ………………..
(2)_
Anexez, în următoarea ordine, actele certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii la care sunt încadrat în anul şcolar 2010-2011:
1.copie de pe decizia de repartizare pe postul didactic de la unitatea de învăţământ la care sunt încadrat ca suplinitor în anul şcolar 2010-2011;
2.copie de pe buletin/cartea de identitate din care reiese domiciliul;
3.acte doveditoare în situaţia schimbării numelui (dacă este cazul);
4.copii legalizate de pe actele de studii (inclusiv foaia matricolă);
5.copii de pe certificatele de grade didactice dobândite/categorii pentru antrenori, respectiv avize şi atestate;
6.adeverinţe privind calificativele acordate pentru anii şcolari 2008-2009 şi 2009-2010 (conform fişei de evaluare). Adeverinţă privind calificativul parţial acordat pentru anul şcolar 2010-2011 pentru absolvenţii promoţiilor 2009 şi 2010 şi debutanţii în primii 2 ani de activitate;
7.fişa/fişele de evaluare a activităţii metodice şi ştiinţifice la nivel de şcoală, judeţ, naţional, însoţită/însoţite de documentele justificative;
8.copii ale programelor şcolare elaborate şi aprobate, ale coperţilor manualelor şcolare, ghidurilor şi cărţilor, ale studiilor şi articolelor publicate, documentele prin care s-au omologat materialele didactice;
9.copii ale adeverinţelor/diplomelor din care reiese participarea la activităţi desfăşurate în cadrul programelor de reformă coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi/sau participarea la activităţi desfăşurate în cadrul programelor de formare continuă;
10.adeverinţa de vechime în învăţământ;
11.documentele care atestă punctajul acordat, eventual pentru criteriile social-umanitare;
12.acordul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/inspectoratului şcolar/întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
13.copie de pe carnetul de muncă şi/sau copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a salariaţilor;
14.avizul medical din care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ.