“Plasele” publicitare sunt amplasate fara autorizatie pe imobilele din marile orase, sustin autoritatile. La acestea, se adauga o treime din panourile publicitare montate pe domeniul public si pe cel privat. Asa sustin, la unison, primari si reprezentanti ai Ministerului Dezvoltarii.
Spre exemplu, “in sectorul 1 al Capitalei, nici macar un singur mash nu are autorizatie”, dupa cum a precizat edilul Andrei Chiliman, prezent la dezbaterea “Protejarea patrimoniului. Fatadele de patrimoniu intre conservare si distrugere”, organizata, de Grupul de Dialog Social.
“Cat despre panourile publicitare ilegale, ne-a fost usor sa le demontam pe cele aflate pe spatiul public. Numai ca sunt multe amplasate fara autorizatie pe domeniul privat. Iar acolo poti intra doar cu sentinta judecatoreasca si un proces dureaza cativa ani”, a adaugat Chiliman.
Publicitate dictata de “grupurile de interese” , in plus, Inspectoratul de Stat in Constructii a verificat, in iunie si iulie, conditiile de autorizare, amplasare, executie si exploatare a panourilor de afisaj si a reclamelor din toata tara.
“Au fost verificate 16.761 de panouri, realizate in perioada 2007-2010. Dintre acestea, 6.454 (33%) au fost amplasate fara autorizatie de construire. (…) Vrem sa reglementam haosul din outdoor, din publicitatea stradala, care a ajuns sa creeze un peisaj urban dezagreabil in Capitala si nu numai…”, a explicat, la randul sau, ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Udrea.
Sursa: www.evz.ro