Statul a cheltuit in ultimii cinci ani 2 miliarde de euro prin subventionarea CFR Calatori, companie care transporta din ce in ce mai putini pasageri si care a operat pe pierderi cumulate de 400 de milioane de euro din 2005 pana anul trecut.
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a sustinut de mai multe ori ca institutia pe care o conduce nu ar trebui sa mai aloce subventii pentru biletele elevilor, studentilor, pensionarilor si ca aceasta cheltuiala ar trebui sa revina Ministerului Educatiei sau Finantelor. Pana acum insa, nu s-a luat nicio masura in acest sens.
“Cea mai mare parte a banilor primiti de CFR Calatori de la stat, aproape 40% sunt folositi pentru a acoperi diferenta dintre pretul perceput la biletele de tren si costul de operare”, spune Roseanu.
Reprezentantii transportatorului feroviar de stat nu au precizat cat din banii primiti de la stat reprezinta bani care acopera biletele elevilor, studentilor sau pe cele cumparate de pensionari.
Cu toate acestea, anul trecut, CFR Calatori a vandut 62 de milioane de bilete la tren, in scadere cu 17% fata de anul anterior si cu aproape 32% fata de anul 2005.
“Diminuarea circulatiei intre regiuni pe fondul scaderii generale a economiei, reducerea numarului de trenuri determinata de efectuarea de lucrari de reabilitare la infrastructura feroviara si inchiderea unor sectii de circulatie au dus la reducerea traficului de calatori”, potrivit oficialilor CFR Calatori.
Sursa: www.mediafax.ro