În Monitorul Oficial nr. 433 din 22 mai a.c. a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea și completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Articol unic.
Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 18, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins:
„(7) Începând cu luna mai 2018 și până la data de 30 noiembrie 2018, personalul din învățământul superior de stat poate beneficia de indemnizația de hrană, în cuantumul lunar stabilit la alin. (1), care se acordă în exclusivitate din venituri proprii ale universităților de stat.
(8) Indemnizația de hrană acordată potrivit alin. (7) nu va fi inclusă în anul 2018 la stabilirea limitei de sporuri prevăzute la art. 25 alin. (1).”
2. La articolul 25, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(3) Începând cu luna mai 2018, la stabilirea limitei de sporuri prevăzute la alin. (2) se includ drepturile prevăzute la anexa nr. II cap. II art. 2 alin. (1).”
3. La articolul 25, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) Pentru ordonatorii principali de credite prevăzuți la alin. (2) se depășește, după caz, plafonul prevăzut la respectivul alineat, astfel încât, pentru unitățile sanitare de monospecialitate, serviciile județene de ambulanță și Serviciul de Ambulanță al Municipiului București-Ilfov, să se asigure limita minimă a sporurilor stabilită conform prevederilor art. 23. Unitățile sanitare de monospecialitate includ unități sanitare cu și fără paturi care acordă servicii medicale într-o specialitate, în conexiune, după caz, cu alte specialități complementare.”
4. La articolul 38 alineatul (3), după litera d1) se introduce o nouă literă, litera d2), cu următorul cuprins:
„d2) de prevederile lit. d) beneficiază începând cu luna mai 2018 și personalul încadrat pe funcțiile de inspector școlar general, inspector școlar general adjunct, inspector școlar de specialitate și inspector școlar;”.
5. La articolul 38 alineatul (3), litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:
„g) pentru personalul încadrat în unități sanitare publice aflate în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, influențele financiare determinate de creșterile salariale prevăzute la lit. a)-c), inclusiv suma compensatorie prevăzută la alin. (61), precum și sumele determinate de aplicarea art. 25 alin. (6), se asigură prin transferuri din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate de la o poziție distinctă;”.
6. La articolul 38, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins:
„(61) Începând cu luna mai 2018, în situația în care veniturile salariale nete acordate potrivit prevederilor prezentei legi sunt mai mici decât cele aferente lunii februarie 2018, se acordă o sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu care să acopere diferența, în măsura în care persoana își desfășoară activitatea în aceleași condiții. Suma compensatorie este cuprinsă în salariul lunar și nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25. Suma compensatorie se determină lunar pe perioada în care se îndeplinesc condițiile pentru acordarea acesteia.”
7. La anexa nr. I capitolul I litera A punctul 2, nr. crt. 3 se modifică și va avea următorul cuprins:
„3. | Director casa corpului didactic*) | S | 7250 | 7871 | 2,90 | 3,15” |
8. La anexa nr. I capitolul I litera A punctul 3, la secțiunea Învățământ preuniversitar**), nr. crt. 1 și 2 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„1. | Contabil-șef*) – nivel maxim | S | 5528 | 6229 | 2,21 | 2,49 |
2 | Secretar-șef unitate de învățământ*) – nivel maxim | S | 5528 | 6229 | 2,21 | 2,49” |
9. La anexa nr. II capitolul I punctul 1 subpunctul 1.1, nr. crt. 9 se abrogă.
10. La anexa nr. II capitolul I punctul 1, tabelul de la subpunctul 1.4 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Nr. crt. |
Funcția |
Majorare salariu de bază % |
1 |
Director program de rezidențiat medicină de urgență |
7,5 |
2 |
Director medical |
7,5 |
3 |
Director de îngrijiri1) |
25 |
4 |
Asistent șef serviciu de ambulanță2) |
20 |
5 |
Medic șef ambulatoriu de specialitate și altele similare |
5 |
6 |
Medic șef secție, șef laborator, coordonator și altele similare |
5 |
7 |
Farmacist (biolog, biochimist, chimist, psiholog) șef secție, șef laborator și altele similare |
7,5 |
8 |
Responsabil de formare în rezidențiat medicină de urgență |
7,5 |
9 |
Farmacist șef serviciu, farmacist șef punct de lucru (oficină) |
7,5 |
10 |
Asistent medical (tehnician sanitar, soră medicală, oficiant medical, moașă, laborant și altele similare) șef/asistent coordonator3) |
15 |
11 |
Chimist, biolog, farmacist, biochimist, asistent medical, cu gestiune |
5 |
12 |
Spălătoreasă cu gestiune |
2,5 |
13 |
Șef echipă |
2,5 |
14 |
Personal care desfășoară control în sănătate publică – direcția de sănătate publică |
7,5 |
15 |
Medic coordonator substație sector municipiul București/substație serviciul de ambulanță |
7,5 |
16 |
Asistent medical coordonator substație sector municipiul București/substație serviciul de ambulanță |
10 |
17 |
Ambulanțier cu atribuții de avizare tehnică substație sector municipiul București/substație serviciul de ambulanță |
10 |
18 |
Asistent medical responsabil pe tură cu stocul 3 de medicamente |
10” |