În Monitorul Oficial nr. 410 din 31 mai a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Justiției nr. 1.495/C/2017 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 1.473/C/2007.

Art. I.

Regulamentul pentru ocuparea, prin concurs, a posturilor de execuție vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, din Ministerul Justiției, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 1.473/C/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411 din 19 iunie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 2 alineatul (1), după litera g) se introduc două noi litere, literele h) și i), cu următorul cuprins:

„h) certificatul de cazier fiscal;

i) certificatul de cazier judiciar, în cazul în care candidații nu își dau consimțământul expres pentru solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către Ministerul Justiției.”

2. La articolul 2, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Candidații vor prezenta și originalul documentelor depuse în copie la dosarul de înscriere pentru verificarea conformității acestor copii cu originalul.”

3. La articolul 3, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) În cazul în care pentru ocuparea posturilor se solicită în anunțul de concurs cunoașterea unei limbi străine, candidații susțin, anterior celorlalte două probe de concurs prevăzute la alin. (1), și o probă de verificare a cunoștințelor de limbă străină, eliminatorie, la alegere, dintre limbile străine indicate în anunț.”

4. La articolul 4, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„Art. 4.

(1) Data și locul susținerii concursului, tematica, bibliografia, limba străină pentru care se va face testarea, numărul posturilor vacante, cerințele generale și specifice pentru ocuparea posturilor, prezentarea generală a posturilor, regulamentul și probele de concurs, datele de contact, termenul-limită pentru depunerea actelor de înscriere la concurs și cuantumul taxei de înscriere se comunică prin afișare la sediul Ministerului Justiției și pe pagina web a instituției, cu cel puțin 30 de zile înainte de data fixată pentru susținerea primei probe a concursului.

(2) Data și locul desfășurării concursului, modul de desfășurare a concursului, numărul de posturi vacante, probele de concurs și indicarea sursei de unde se pot obține informații suplimentare în legătură cu concursul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, și în trei cotidiene centrale.”

5. La articolul 5, alineatele (2)-(4) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Formularul-tip pentru cererea de înscriere este pus la dispoziția candidaților de către comisia de organizare a concursului, fiind publicat și pe pagina web a Ministerului Justiției.

(3) În cuprinsul cererii de înscriere la concurs candidatul specifică:

a) ordinea preferințelor pentru posturile vacante scoase la concurs;

b) opțiunea pentru limba străină la care dorește să susțină testarea, dintre limbile străine indicate în anunțul de concurs, după caz;

c) lista actelor depuse la dosarul de concurs.

(4) Comisia de organizare a concursului verifică dosarele candidaților în cel mult 5 zile de la data expirării termenului de depunere a acestora, hotărând admiterea sau respingerea cererii de înscriere la concurs. Cererile de înscriere la concurs sunt respinse dacă nu sunt însoțite de actele prevăzute la art. 2 alin. (1) sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condițiilor specifice pentru ocuparea postului.”

6. La articolul 5, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:

„(8) Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul Ministerului Justiției și pe pagina web a instituției.”

7. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 6.

(1) Ministrul justiției stabilește, prin ordin:

a) comisia de organizare a concursului;

b) comisia/comisiile de examinare a cunoștințelor de limbă străină;

c) comisia/comisiile de examinare a cunoștințelor teoretice;

d) comisia de interviu;

e) comisia/comisiile de soluționare a contestațiilor.

(2) Fiecare comisie este formată din președinte, membri și secretar. Președinții comisiilor prevăzute la alin. (1) stabilesc responsabilitățile și termenele de realizare a atribuțiilor pentru fiecare membru în procesul de recrutare și selecție.

(3) Comisia de organizare a concursului este formată din personal din cadrul compartimentului de resurse umane.

(4) Comisiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) se constituie cu cel puțin 10 zile înainte de desfășurarea primei probe a concursului. Componența acestora se stabilește ținând seama de materiile de concurs și, respectiv, de limbile străine pentru care au optat candidații.

(5) Din comisiile de examinare a cunoștințelor de limbă străină și de examinare a cunoștințelor teoretice pot face parte judecători și procurori detașați în Ministerul Justiției, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din Ministerul Justiției, precum și alți specialiști.

(6) Din comisia de interviu pot face parte persoane cu funcții de conducere sau alte persoane din cadrul Ministerului Justiției, psihologi, precum și alți specialiști.

(7) Comisia/Comisiile de soluționare a contestațiilor are/au ca președinte un secretar de stat din Ministerul Justiției, membrii comisiei/comisiilor fiind numiți din rândul judecătorilor și procurorilor detașați în Ministerul Justiției, al personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din Ministerul Justiției sau al altor specialiști.

(8) Din comisiile prevăzute la alin. (1) nu pot face parte acele persoane care sunt soți, rude sau afini până la gradul IV inclusiv cu oricare dintre candidații înscriși la concurs.

(9) Persoanele care întrunesc condițiile pentru a face parte din comisiile de concurs pot deține calitatea de membru al unei singure comisii dintre comisiile menționate la alin. (1), în cadrul aceluiași concurs.

(10) Fiecare membru al comisiilor prevăzute la alin. (1) semnează o declarație pe propria răspundere în care precizează că:

a) nu se află în niciuna dintre situațiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (8);

b) va respecta secretul și confidențialitatea lucrărilor comisiei și a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.

(11) Membrii comisiilor prevăzute la alin. (1), precum și alte persoane implicate în organizarea concursului vor fi retribuite pentru munca depusă, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înființarea pe lângă Ministerul Justiției a unei activități finanțate integral din venituri proprii, cu modificările și completările ulterioare.”

8.Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 7.

(1) Comisia/Comisiile de examinare a cunoștințelor de limbă străină are/au în principal următoarele atribuții:

a) stabilește/stabilesc subiectele și baremul pentru etapa scrisă de verificare a cunoștințelor de limbă străină, precum și planul de desfășurare a etapei orale;

b) corectează și notează lucrările scrise de verificare a cunoștințelor de limbă străină și notează candidații la etapa orală;

c) recorectează și stabilește/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferență în notare mai mare de un punct între corectori;

d) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei de verificare a cunoștințelor de limbă străină comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

(2) Comisia/Comisiile de examinare a cunoștințelor teoretice are/au în principal următoarele atribuții:

a) stabilește/stabilesc subiectele și baremul pentru proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice;

b) corectează și notează lucrările scrise de verificare a cunoștințelor teoretice;

c) recorectează și stabilește/stabilesc nota finală acordată, dacă există o diferență în notare mai mare de un punct între corectori;

d) transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

(3) Comisia de interviu are în principal următoarele atribuții:

a) stabilește planul interviului și realizează interviul;

b) notează pentru fiecare candidat proba interviului;

c) transmite prin secretariatul comisiei rezultatele probei interviului comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

(4) Comisia/Comisiile de soluționare a contestațiilor are/au, după caz, în principal, următoarele atribuții:

a) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la rezultatul verificării dosarelor candidaților și transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestațiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților;

b) soluționează contestațiile depuse de candidați cu privire la notarea fiecărei probe a concursului pentru care există posibilitatea contestării și transmite/transmit prin secretariatul comisiei rezultatele contestațiilor comisiei de organizare a concursului, pentru a fi comunicate candidaților.

(5) Comisia de organizare a concursului are în principal următoarele atribuții:

a) primește și verifică cererile de înscriere și actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), și respinge cererile de înscriere ale candidaților care nu îndeplinesc condițiile pentru a putea participa la concurs;

b) îndeplinește atribuțiile specifice în legătură cu organizarea și desfășurarea concursului;

c) asigură afișarea rezultatelor verificării dosarelor candidaților;

d) asigură afișarea rezultatelor probelor de concurs și a rezultatelor finale ale concursului;

e) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.

(6) Secretarul comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) are în principal următoarele atribuții:

a) veghează la respectarea procedurii de organizare și desfășurare a concursului;

b) întocmește, redactează și semnează alături de membrii comisiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) întreaga documentație privind activitatea specifică a acestora, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei sesiuni de lucru ale comisiilor;

c) îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.”