În Monitorul Oficial nr. 184 din 15 martie a.c. a fost publicată Hotărârea Camerei Consultanților Fiscal nr. 4/2017 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, Comisia de auditori statutari și Comisia de apel.
CAPITOLUL I
Dispoziții generale
(1) Prezentul regulament cuprinde dispoziții privind prezentarea, depunerea și verificarea candidaturilor, analizarea contestațiilor, procesul electoral și stabilirea rezultatelor alegerilor.
(2) Camera Consultanților Fiscali, denumită în continuare Cameră, organizează alegeri pentru membrii Consiliului superior al Camerei, Comisiei de auditori statutari și Comisiei de apel, conform Regulamentului de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2017, și prezentului regulament.
(3) Consiliul superior al Camerei este format din consultanți fiscali cu bună reputație profesională, care și-au îndeplinit obligațiile stabilite prin reglementările Camerei și au participat anual la programul de formare profesională continuă. Consiliul superior al Camerei este format din 15 membri.
(4) Comisia de auditori statutari este formată din 3 consultanți fiscali, membri ai Camerei, care au și calitatea de auditor și nu dețin o funcție în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizații profesionale. Pentru Comisia de auditori statutari se aleg și 2 membri supleanți.
(5) Comisia de apel este formată din 3 consultanți fiscali, membri ai Camerei, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei. Pentru Comisia de apel se aleg și 2 membri supleanți.
(1) Orice consultant fiscal, membru al Camerei, poate fi ales în Consiliul superior al Camerei sau în Comisia de auditori statutari, respectiv în Comisia de apel, dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) are capacitate deplină de exercițiu la data depunerii candidaturii sale;
b) nu a fost sancționat disciplinar în ultimii 5 ani de Cameră;
c) nu deține o funcție într-o altă organizație profesională;
d) și-a achitat toate obligațiile față de Cameră, inclusiv pentru societățile de consultanță fiscală unde are calitatea de asociat/acționar și administrator, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia, și a participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor;
e) a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevăzută în prezentul regulament;
f) are și calitatea de auditor, în cazul membrilor Comisiei de auditori statutari.
(2) Consiliul superior al Camerei poate cere candidaților să dea o declarație privind respectarea condițiilor de eligibilitate prevăzute la alin. (1).
(3) Consiliul superior al Camerei respinge candidatura oricărei persoane care refuză să dea declarația prevăzută la alin. (2) sau care face o declarație falsă ori incompletă.
Următoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei:
a) membrii Consiliului superior al Camerei;
b) personalul executiv al Camerei;
c) asociații, angajații, soții, rudele sau afinii până la gradul al IV-lea ai persoanelor prevăzute la lit. a).
CAPITOLUL II
Procedura de depunere a candidaturii
(1) Consultantul fiscal care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 2 va depune la sediul Camerei din str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, municipiul București, cererea de candidatură, completată după modelul prevăzut în anexa nr. 1, însoțită de copia actului de identitate.
(2) Consultantul fiscal poate depune candidatura numai pentru una dintre funcțiile eligibile, respectiv: Consiliul superior al Camerei sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.
(3) Candidaturile se depun respectându-se calendarul detaliat în „Anunțul privind depunerea candidaturilor”, care va fi postat pe site-ul Camerei. Candidaturile primite după expirarea termenului de depunere nu vor fi luate în considerare.
(4) Comisia de validare a candidaturilor, prevăzută la cap. III, va întocmi un proces-verbal în care se va menționa nominal fiecare candidatură, cu precizarea dacă aceasta a fost depusă în condițiile prezentului regulament.
(5) Candidaturile valabil depuse vor fi păstrate la arhiva Camerei o perioadă de 5 (cinci) ani.
Cererea de candidatură va fi însoțită și de un curriculum vitae, în format european, în care se face o scurtă descriere a propriei activități referitoare la:
a) acțiuni întreprinse pentru sprijinirea profesiei: organizarea sau participarea la evenimente unde a fost promovată activitatea de consultanță fiscală, articole publicate pe teme de fiscalitate, susținerea de cursuri pe teme de fiscalitate în calitate de lector, promovarea în media sau în mediul de afaceri a activității de consultanță fiscală etc.;
b) studiile, titlurile științifice, lucrările științifice elaborate, cărți publicate în domeniu, alte tipuri de lucrări de specialitate etc.
CAPITOLUL III
Comisia de validare a candidaturilor
(1) Comisia de validare a candidaturilor este compusă din 5 persoane care fac parte din aparatul executiv al Camerei, numite prin ordin al președintelui Camerei Consultanților Fiscali.
(2) Comisia de validare a candidaturilor are următoarele atribuții:
a) verifică existența documentelor specificate la art. 4 alin. (1) și la art. 5;
b) verifică respectarea termenului-limită de depunere a candidaturilor;
c) verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 2.
(3) Comisia de validare a candidaturilor va întocmi o listă cu candidaturile admise, care va fi afișată pe site-ul Camerei, inclusiv curriculum vitae al fiecărui candidat, în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la data termenului-limită de depunere a candidaturilor.
(4) Eventualele contestații referitoare la lista candidaturilor se vor depune în termen de 48 de ore (2 zile) de la afișarea listei.
(5) Contestațiile vor fi soluționate, în termen de 2 (două) zile, de către o comisie formată din 3 membri: un membru al Comisiei de apel, un membru al Comisiei de auditori și un membru al Consiliului superior al Camerei care nu și-a depus candidatura.
(1) După soluționarea contestațiilor, rezultatele se afișează pe site-ul Camerei.
(2) Lista candidaturilor elaborată după soluționarea contestațiilor rămâne definitivă.
(3) Candidaturile care îndeplinesc condițiile legale vor fi anunțate în Conferință de către președintele de ședință.