În Monitorul Oficial nr. 40 din 13 ianuarie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 5/2017 pentru stabilirea modului de implementare a Programului naţional de reabilitare a infrastructurii principale de irigaţii din România.
[extras]
Art. 1.
Prezentul ordin stabileşte modul de implementare a Programului naţional de reabilitare a infrastructurii principale de irigaţii din România, denumit în continuare program, pentru amenajările de irigaţii şi pentru obiectivele infrastructurii principale de irigaţii din aceste amenajări, cuprinse în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 793/2016.
Art. 2.
Programul se implementează pe parcursul a 3 etape succesive, după cum urmează:
a) etapa I, în care se reabilitează un număr de 40 de amenajări de irigaţii;
b) etapa II, în care se reabilitează un număr de 37 de amenajări de irigaţii;
c) etapa III, în care se reabilitează un număr de 9 amenajări de irigaţii.
Art. 3.
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare este responsabilă pentru realizarea programului, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 793/2016 şi de prezentul ordin.
Art. 4.
Pentru fiecare etapă de realizare, simultan pentru toate amenajările de irigaţii cuprinse, respectiv 40 de amenajări de irigaţii aferente etapei I, 37 de amenajări de irigaţii aferente etapei II şi 9 amenajări de irigaţii aferente etapei III, Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare iniţiază si derulează atât procedurile de achiziţii de servicii de proiectare, de tip expertiză tehnică, documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii, proiect tehnic, cât şi procedurile de achiziţii pentru execuţia lucrărilor, conform legislaţiei privind achiziţiile publice.
Art. 5.
Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare va transmite, pentru fiecare dintre contractele de achiziţie pentru execuţia lucrărilor semnate, informări detaliate periodice lunare la direcţia tehnică de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. Informările vor cuprinde atât date iniţiale privind graficul de execuţie a lucrărilor, graficul de livrare şi de montaj, termene de punere în funcţiune şi recepţie, precum şi stadiul lucrărilor pe tot parcursul derulării contractelor.
(1) Direcţia tehnică de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pe baza informărilor transmise de către Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, întocmeşte un raport de monitorizare care se înaintează conducerii ministerului.
(2) Raportul de monitorizare se actualizează lunar şi cuprinde cel puţin informaţii relevante privind modul de respectare a termenelor contractuale de realizare a obiectivelor de investiţii.
(3) Monitorizarea stadiului de implementare a programului se realizează atât de reprezentanţi ai direcţiei tehnice de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cât şi de reprezentanţi din cadrul structurilor teritoriale din subordinea ministerului cu atribuţii în domeniul îmbunătăţirilor funciare.
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.