În Monitorul Oficial nr. 840 din 24 octombrie a.c. a fost publicată Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1106/2016 pentru modificarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005.
Acces non-stop la legislație actualizată
În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii
În extras
Art. I.
Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 326/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 79, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) Ocuparea posturilor de personal de specialitate juridică din cadrul aparatului Consiliului, asimilat judecătorilor și procurorilor, se face prin concurs.”
2. Articolele 80-104 se modifică și vor avea următorul cuprins:
„Art. 80.
(1) Poate ocupa un post de personal de specialitate juridică de execuție, asimilat judecătorilor și procurorilor, în aparatul propriu al Consiliului, persoana care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-e) și, după caz, pe cele prevăzute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și a promovat concursul organizat de Consiliu.
(2) În vederea ocupării locurilor vacante de personal de specialitate juridică se poate organiza concurs atât pentru posturi de consilieri juridici stagiari, cât și pentru posturi de consilieri juridici definitivi.
Art. 81.
(1) Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta:
a) cerere-tip;
b) actul de identitate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de candidat;
c) certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de candidat;
d) diploma de licență, în copie legalizată;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) curriculum vitae;
h) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul de candidat, dacă este cazul;
i) chitanța de plată a taxei de înscriere.
(2) În cererea de înscriere la concurs candidații vor preciza postul pentru care înțeleg să susțină concursul. În cazul posturilor pentru a căror ocupare este obligatorie cunoașterea unei limbi străine, candidații pot opta, în subsidiar, și pentru celelalte posturi.
(3) Cuantumul taxei de înscriere la concurs va fi stabilit prin hotărâre a Consiliului, în funcție de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului.
(4) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaților care au fost respinși pentru neîndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) și d) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a condițiilor prevăzute la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau a condiției privind lipsa antecedentelor penale și a cazierului fiscal prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. c) din aceeași lege, precum și candidaților retrași anterior afișării listelor finale cu rezultatele verificării îndeplinirii acestor condiții. Taxa se restituie și în cazul în care candidatul decedează mai înainte de susținerea primei probe de concurs ori în cazul altor situații obiective de împiedicare a participării la concurs, intervenite anterior afișării listelor finale cu rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor menționate în teza anterioară. Cererea de restituire se depune la Direcția resurse umane și organizare și se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare de către Direcția economică și administrativ.
Art. 82.
(1) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din aparatul Consiliului Superior al Magistraturii constă în susținerea unei probe scrise pentru verificarea cunoștințelor teoretice, sub forma unui test-grilă, și a unui interviu.
(2) În cazul acelor posturi cu privire la care se specifică acest lucru în anunțul de concurs, candidații susțin și o probă scrisă la o limbă străină, la alegere, dintre cele indicate în anunț.
Art. 83.
(1) Data și locul susținerii concursului, numărul posturilor vacante și compartimentele din cadrul Consiliului cărora le sunt alocate aceste posturi, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs și cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoștință celor interesați la sediul Consiliului, prin intermediul mass-mediei și prin publicarea pe pagina de internet a Consiliului cu cel puțin 30 de zile înainte de data susținerii primei probe a concursului.
(2) În anunțul de concurs se va preciza și natura posturilor pentru care se organizează concursul, respectiv posturi de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor – consilier juridic stagiar sau, după caz, posturi de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor – consilier juridic definitiv. De asemenea, în anunț se va preciza în privința căror posturi este necesară susținerea probei scrise la o limbă străină.
(3) Tematica și bibliografia de concurs sunt propuse de compartimentele în care se află posturile vacante și se înaintează Direcției resurse umane și organizare, care le supune spre aprobare secretarului general al Consiliului.
(4) Cererile pentru înscrierea la concurs se adresează secretarului general al Consiliului și se depun, cu cel puțin 15 zile înainte de data susținerii primei probe a concursului, la Direcția resurse umane și organizare.
Art. 84.
(1) Comisia de organizare a concursului este numită prin hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcției resurse umane și organizare, și este formată din persoane din cadrul aparatului propriu al Consiliului.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de soluționare a contestațiilor și comisia de examinare sunt numite prin hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcției resurse umane și organizare, și sunt conduse fiecare de un președinte.
(3) În comisiile prevăzute la alin. (2) pot fi numiți, cu acordul acestora, judecători sau procurori detașați la Consiliul Superior al Magistraturii, personal asimilat din cadrul acestei instituții sau formatori ai Institutului Național al Magistraturii. În cadrul comisiilor constituite pentru proba scrisă la o limbă străină pot fi numiți ca membri și consilieri din cadrul Direcției afaceri europene, relații internaționale și programe.
(4) O persoană nu poate face parte decât dintr-o singură comisie de concurs.
(5) În componența comisiilor prevăzute la alin. (2) sunt numiți și membri supleanți care îi vor înlocui, de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii, prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu își pot exercita atribuțiile. Înlocuirea se efectuează de președintele comisiei din care face parte persoana respectivă.
(6) Componența comisiilor prevăzute la alin. (2) se stabilește ținându-se seama de materiile de concurs și, respectiv, de limba străină pentru care au optat candidații.
(7) Nu pot fi numite în comisiile prevăzute la alin. (1) și (2) persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Dacă incompatibilitatea se ivește ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligația să se retragă și să comunice de îndată această situație președintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
Art. 85.
(1) Comisia de organizare a concursului coordonează organizarea și desfășurarea concursului.
(2) Comisia este compusă din personal din aparatul propriu al Consiliului și este condusă de un președinte.
(3) În termen de 5 zile de la expirarea termenului de depunere a cererilor de înscriere la concurs, comisia de organizare a concursului verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a), b) și d) și la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a condiției privind lipsa antecedentelor penale și a cazierului fiscal prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. c) din aceeași lege.
(4) Rezultatele verificărilor se afișează la sediul Consiliului și se publică simultan pe pagina de internet a Consiliului.
(5) Candidații respinși în urma verificării pot formula contestații în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, care se depun la Direcția resurse umane și organizare.
(6) Contestațiile se soluționează în termen de 10 zile lucrătoare, de către Plenul Consiliului, prin hotărâre definitivă. Dispozițiile alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
Art. 86.
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusă din comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grilă de verificare a cunoștințelor teoretice și, după caz, din comisia de elaborare a subiectelor pentru proba scrisă la o limbă străină.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice are următoarele atribuții:
a) elaborează subiectele pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice;
b) întocmește baremele de evaluare și notare.
(3) Elaborarea subiectelor se face cu respectarea următoarelor reguli:
a) să fie în concordanță cu tematica și bibliografia aprobate pentru concurs;
b) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conținutului tematicii și bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) să nu conțină probleme controversate în doctrină sau practică;
e) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depășească timpul alocat desfășurării probei.
(4) Subiectele și baremele de evaluare și notare se predau comisiei de organizare a concursului cu 2 ore înainte de susținerea probei, în plicuri sigilate.
(5) Comisia de elaborare a subiectelor pentru proba scrisă la o limbă străină are următoarele atribuții:
a) elaborează 3 variante de subiecte, cu respectarea dispozițiilor alin. (3) și (4);
b) întocmește baremele de evaluare și notare;
c) evaluează și corectează lucrările candidaților la proba scrisă la o limbă străină, pe baza baremelor de evaluare și notare definitive.
Art. 87.
(1) Comisia de soluționare a contestațiilor este compusă din comisia de soluționare a contestațiilor pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice și, după caz, din comisia de soluționare a contestațiilor pentru proba scrisă la o limbă străină.
(2) Comisia de soluționare a contestațiilor pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice are următoarele atribuții:
a) soluționează contestațiile la barem, motivează aceste soluții și adoptă baremul definitiv;
b) soluționează contestațiile formulate împotriva punctajului obținut.
(3) Comisia de soluționare a contestațiilor pentru proba scrisă la o limbă străină are următoarele atribuții:
a) soluționează contestațiile la barem, motivează aceste soluții și adoptă baremul definitiv;
b) reevaluează lucrările scrise la proba de limbă străină ale căror note inițiale au fost contestate, acordând note, conform baremelor de evaluare și notare definitive.
Art. 88.
(1) Testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice cuprinde 100 de întrebări, din următoarele materii de concurs:
– drept penal – 20 de întrebări;
– drept procesual penal – 20 de întrebări;
– drept civil – 20 de întrebări;
– drept procesual civil – 20 de întrebări;
– organizare judiciară – 20 de întrebări.
(2) Fiecare răspuns corect la aceste întrebări primește 0,1 puncte.
Art. 89.
Timpul alocat pentru desfășurarea probei scrise de verificare a cunoștințelor teoretice va fi stabilit de comisia corespunzătoare de elaborare a subiectelor și nu poate depăși 4 ore din momentul comunicării subiectelor.
Art. 90.
(1) Intrarea candidaților în sala de concurs se face pe baza actului de identitate.
(2) Candidații care nu se află în sală la momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba.
(3) În vederea susținerii testului-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice, candidații vor primi teze de concurs, care vor fi completate numai cu pastă de culoare neagră.
(4) Înainte de distribuirea subiectelor, candidații înscriu numele și prenumele pe colțul foii ce urmează a fi lipit.
(5) Se interzice candidaților să dețină asupra lor pe timpul desfășurării probei scrise orice surse de informare care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și orice mijloc electronic de comunicare. Candidații pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menționată explicit în tematica și bibliografia de concurs. Nerespectarea acestor dispoziții duce la eliminarea din concurs a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.
(6) Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează și orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise.
(7) Frauda și tentativa de fraudă, dovedite, se sancționează cu eliminarea din concurs. Se consideră fraudă și încălcarea dispozițiilor alin. (5) și (6). În aceste cazuri se întocmește un proces-verbal despre constatările făcute și măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu mențiunea „fraudă”. Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului și candidatului respectiv.
(8) Pe toată durata desfășurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidați. În cazuri excepționale, părăsirea temporară a sălii de concurs se face numai cu însoțitor.
(9) Candidații au obligația de a respecta instrucțiunile referitoare la desfășurarea concursului stabilite de comisia de organizare și aduse la cunoștință anterior susținerii probei scrise.
(10) La expirarea timpului alocat, candidații predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură. Ultimii 3 candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
Art. 91.
(1) Baremul se afișează la expirarea timpului de concurs, la sediul Consiliului, și se publică simultan pe pagina de internet a Consiliului, împreună cu subiectele.
(2) Candidații pot formula contestații la barem în termen de 24 de ore de la publicare. Contestațiile la barem se soluționează, motivat, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului pentru depunerea contestației, de către comisia de soluționare a contestațiilor pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice.
(3) Baremul definitiv se afișează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii și se publică pe pagina de internet a Consiliului.
(4) În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în barem, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă numai candidaților care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(5) În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect indicat în baremul inițial nu este singurul răspuns corect, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă pentru oricare dintre cele două variante de răspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul definitiv.
(6) În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaților.
(7) Evaluarea și notarea lucrărilor se realizează prin procesare electronică, pe baza baremului definitiv.
Art. 92.
(1) Pentru a fi declarat admis la proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice, candidatul trebuie să obțină minimum 7 puncte, echivalentul notei 7,00.
(2) Rezultatele se afișează la sediul Consiliului și se publică simultan pe pagina de internet a instituției.
(3) Candidații pot contesta punctajul obținut la testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor.
(4) Contestațiile se soluționează în maximum 48 de ore de la expirarea termenului de depunere, de către comisia de soluționare a contestațiilor pentru testul-grilă de verificare a cunoștințelor teoretice.
(5) În vederea soluționării contestațiilor, colțul lucrării se va sigila din nou.
(6) Nota astfel acordată este definitivă și nu poate fi mai mică decât nota contestată.
Art. 93.
(1) Candidații declarați admiși la proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice vor susține un interviu.
(2) Interviul constă în:
a) elaborarea în scris a unei analize cu privire la subiectul extras de către candidat și susținerea orală a acestuia;
b) analiza orală a unei spețe cu elemente de etică specifice profesiei.
(3) La aprecierea interviului vor fi avute în vedere, în principal, următoarele criterii: cunoașterea limbii române, capacitatea de a comunica în limbaj juridic și de înțelegere a principiilor de drept, construirea raționamentului logico-juridic, cunoașterea regulilor de tehnică legislativă, modul în care se raportează la valori precum independența, imparțialitatea, obiectivitatea, precum și aspectele de etică specifice profesiei de magistrat.
(4) Fiecare membru al comisiei de examinare acordă note de la 1 la 10. Nota finală este media aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de examinare.
(5) Nota minimă pentru a fi declarat admis la proba interviului este 7.
(6) Nu pot fi formulate contestații cu privire la notele obținute la această probă.
Art. 94.
(1) În cazul în care se scot la concurs posturi pentru a căror ocupare este obligatorie cunoașterea unei limbi străine, candidații care au optat pentru aceste posturi susțin proba scrisă la o limbă străină anterior celorlalte două probe de concurs.
(2) Dacă nu obțin nota minimă prevăzută la art. 96 alin. (4), candidații care au optat, în subsidiar, și pentru alte posturi, în privința cărora nu este obligatorie cunoașterea unei limbi străine, pot susține cele două probe de concurs împreună cu ceilalți candidați, pentru acele posturi.
Art. 95.
(1) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise la limba străină este de două ore din momentul comunicării subiectelor.
(2) Dispozițiile art. 90 și art. 91 alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător.
Art. 96.
(1) Corectarea lucrărilor scrise la o limbă străină se face de comisia corespunzătoare de elaborare a subiectelor, pe baza baremului definitiv.
(2) Lucrările se notează de fiecare dintre membrii comisiei, cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acordă atunci când punctajul obținut este mai mic sau egal cu această notă.
(3) Nota probei scrise la o limbă străină este media aritmetică a notelor acordate de fiecare dintre membrii comisiei corespunzătoare de elaborare a subiectelor.
(4) Pentru a fi declarați admiși la proba scrisă la o limbă străină candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7.
(5) Dispozițiile art. 92 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 97.
(1) Candidații nemulțumiți de notele acordate la proba scrisă la o limbă străină pot formula contestație, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor.
(2) În vederea soluționării contestațiilor, colțurile lucrărilor se vor sigila din nou.
(3) Contestațiile se soluționează de comisia corespunzătoare de soluționare a contestațiilor, în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere. Nota obținută la contestație este definitivă și nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(4) Dispozițiile art. 92 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 98.
(1) Nota obținută la concurs reprezintă media aritmetică a notelor obținute la proba scrisă de verificare a cunoștințelor teoretice și la interviu, precum și, dacă este cazul, la proba scrisă la o limbă străină.
(2) Dispozițiile art. 92 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 99.
(1) Clasificarea candidaților urmează a se face în ordinea descrescătoare a notelor obținute la concurs, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul și în funcție de opțiunea candidaților.
(2) La medii egale, departajarea candidaților care au optat pentru posturi pentru care este obligatorie cunoașterea unei limbi străine se face în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba prevăzută la art. 94.
(3) Dacă egalitatea se menține după aplicarea dispozițiilor alin. (2), precum și în cazul celorlalte posturi, departajarea candidaților cu medii egale se realizează, în ordine, în funcție de următoarele criterii: titlul de doctor în drept, calitatea de doctorand în drept, vechimea în specialitate juridică, activitatea publicistică de specialitate, media examenului de licență.
Art. 100.
Verificarea îndeplinirii condiției bunei reputații și a condiției de a fi apt din punct de vedere medical și psihologic pentru exercitarea funcției se realizează după afișarea rezultatelor probelor de concurs, doar în privința candidaților care se înscriu în numărul de posturi scoase la concurs.
Art. 101.
(1) Verificările privind îndeplinirea condiției bunei reputații se vor face cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.
(2) În vederea verificării îndeplinirii condiției bunei reputații, candidații au obligația de a depune la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 10 zile de la data publicării rezultatelor concursului, următoarele documente:
– caracterizarea de la ultimul loc de muncă sau, după caz, caracterizarea de la unitatea de învățământ absolvită, pentru candidații care nu au fost anterior încadrați în muncă, care să cuprindă inclusiv mențiuni privind existența ori inexistența unor eventuale sancțiuni disciplinare sau administrative;
– adeverințe eliberate de primării și/sau, după caz, de administrațiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anterior datei susținerii primei probe de concurs, din care să rezulte, dacă este cazul, natura și tipul contravențiilor comise și sancțiunile contravenționale aplicate în această perioadă;
– declarația pe propria răspundere privind precizarea domiciliului avut în ultimii 3 ani anterior datei susținerii primei probe de concurs;
– orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiției bunei reputații.
(3) În vederea verificării îndeplinirii condiției bunei reputații, comisia de organizare solicită relațiile necesare de la instituțiile care dețin informațiile prevăzute la alin. (5). În cazul persoanelor care au îndeplinit anterior funcția de judecător sau procuror, vor constitui obiect al verificării privind buna reputație și datele cuprinse în dosarul profesional al acestora.
(4) Rezultatele verificării se consemnează în cuprinsul unui raport, care se înaintează Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(5) Pentru stabilirea condiției bunei reputații sunt analizate:
– faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni contravenționale, amenzi administrative, inclusiv cele aplicate conform art. 91 raportat la art. 181din Codul penal din 1968;
– faptele pentru care, deși s-a dispus achitarea, neînceperea urmăririi penale sau scoaterea de sub urmărire penală a candidaților în temeiul art. 10 lit. b1) din Codul de procedură penală din 1968, nu s-a aplicat o sancțiune cu caracter administrativ dintre cele prevăzute la art. 91 din Codul penal din 1968;
– faptele cu privire la care s-a dispus clasarea sau achitarea candidaților în conformitate cu dispozițiile art. 19 din Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală și pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții procesual penale, cu modificările ulterioare;
– faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni de drept penal ori pentru care s-au pronunțat soluții de renunțare la urmărirea penală sau la aplicarea pedepsei ori de amânare a aplicării pedepsei;
– faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni disciplinare în alte profesii în ultimii 3 ani anterior datei susținerii primei probe de concurs;
– faptele pentru care absolvenții au fost eliminați din concursurile de admitere la Institutul Național al Magistraturii, de admitere în magistratură, de ocupare a posturilor vacante de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casație și Justiție, de admitere la Școala Națională de Grefieri sau din cele organizate pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanțele judecătorești și la parchetele de pe lângă acestea în ultimii 5 ani anterior datei susținerii primei probe de concurs.
(6) La verificarea condiției bunei reputații sunt avute în vedere următoarele criterii: tipul și împrejurările de săvârșire a faptei, forma de vinovăție, tipul de sancțiune aplicată sau tipul soluției dispuse față de candidat, conduita adoptată în timpul cercetării disciplinare sau al procesului judiciar, impactul asupra opiniei publice generat de fapta persoanei în cauză, precum și perioada de timp care a trecut de la aplicarea sancțiunii disciplinare, contravenționale, administrative sau de la rămânerea definitivă a soluției de condamnare, de renunțare la urmărire penală sau la aplicarea pedepsei, de amânare a aplicării pedepsei ori a celorlalte soluții prevăzute la alin. (5).
Art. 102.
(1) Verificarea condiției de a fi apt din punct de vedere medical se realizează de către comisia medicală care se numește prin ordin comun al ministrului justiției și al ministrului sănătății, prevăzută la art. 14 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Taxele examenului medical se suportă din bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Testarea psihologică constă în susținerea unui test scris și a unui interviu în fața psihologului din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii. Rezultatele testării psihologice sunt concretizate într-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecărui candidat, precum și calificativul „Admis” sau „Respins”.
(3) În vederea publicării rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă și 4 cifre, comunicat candidatului. Calificativul acordat se aduce la cunoștință prin publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Candidații nemulțumiți de calificativul acordat pot formula contestații, în termen de 48 de ore de la publicarea rezultatelor, care se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii. Contestațiile se soluționează de comisia de reexaminare psihologică, formată din 3 psihologi, desemnați de Plenul Consiliului din rândul specialiștilor din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție și curților de apel, precum și din tabelul psihologilor acreditați de Colegiul Psihologilor din România. Reexaminarea psihologică se realizează prin reevaluarea testului scris, aplicarea unor noi teste scrise și, dacă este cazul, susținerea unui nou interviu. Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologică este definitiv și se publică în condițiile alin. (3).