În Monitorul Oficial nr. 586 din 2 august a.c. a fost publicată Instrucțiunea Fondului de garantare a asiguraților nr. 2/2016 privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare la 30 iunie 2016 de către Fondul de garantare a asiguraților.


Acces non-stop la legislație actualizată

În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii


În extras

Art. 1.

Prezenta instrucțiune stabilește modul de întocmire a situațiilor financiare semestriale de către Fondul de garantare a asiguraților, denumit în continuare Fond, și de depunere a acestora la unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor Publice, cu respectarea prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și a Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 15/2016 privind aprobarea Reglementărilor contabile aferente situațiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguraților.

Art. 2.

(1) Fondul menționat la art. 1 depune situațiile financiare, denumite în continuare raportări contabile la 30 iunie 2016, la unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor Publice, în format hârtie și format electronic sau numai în format electronic, având atașată o semnătură electronică extinsă.

(2) Formatul electronic al raportărilor contabile la data de 30 iunie 2016, generat prin programul de asistență, constă într-un fișier PDF având atașat un fișier xml care conține datele de identificare a Fondului, precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip conține raportările contabile la 30 iunie 2016 și documentele cerute de lege așa cum acestea sunt întocmite de Fond, scanate alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip.

(3) Formatul electronic prevăzut la alin. (2) conține formularistica necesară și programul de verificare cu documentația de utilizare aferentă și este obținut prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice pentru întocmirea raportărilor contabile la 30 iunie 2016.

(4) Programul de asistență este pus la dispoziția Fondului în mod gratuit de unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor Publice sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanțelor Publice, de la adresa www.mfinante.ro

(5) Raportările contabile la 30 iunie 2016 pot fi depuse la registratura unității teritoriale a Ministerului Finanțelor Publice sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătățirea disciplinei depunerii bilanțurilor contabile și a altor documente cu caracter financiar-contabil și fiscal, de către operatorii economici și alți contribuabili.

Art. 3.

(1) Fondul întocmește și depune raportări contabile la 30 iunie 2016 care cuprind următoarele formulare:

a) bilanț, respectiv situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (cod 10) — conform anexei nr. 1;

b) cont de profit și pierdere, respectiv situația veniturilor și cheltuielilor (cod 20) — conform anexei nr. 2;

c) date informative (cod 30) — conform anexei nr. 3.

(2) Formularele prevăzute la alin. (1) cuprinse în raportările contabile la 30 iunie 2016 sunt întocmite pe baza balanței de verificare a conturilor sintetice încheiată la data de 30 iunie 2016 prin utilizarea planului de conturi aplicabil, conform Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 15/2016 privind aprobarea Reglementărilor contabile aferente situațiilor financiare anuale aplicabile Fondului de garantare a asiguraților.

Art. 4.

(1) Raportările contabile la 30 iunie 2016 sunt semnate de persoanele în drept și de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării Fondului și include și numele în clar al acestora. Calitatea persoanei care a întocmit raportările contabile la 30 iunie 2016 se completează cu director economic, contabil-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție, potrivit legii.

(2) Prin persoană împuternicită să îndeplinească această funcție se înțelege orice persoană angajată potrivit legii, care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 5.

(1) Fondul completează datele de identificare (denumire, adresa și telefon), cele referitoare la încadrarea corectă în forma de proprietate (anexa nr. 1), precum și codul unic de înregistrare, citeț, și codul privind activitatea, fără a se folosi prescurtări sau inițiale.

(2) Necompletarea corectă pe prima pagină a formularului „Situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii” a datelor prevăzute la alin. (1) conduce la imposibilitatea identificării Fondului și, în consecință, se consideră că raportările contabile nu au fost depuse.

(3) Fondul completează codul privind activitatea desfășurată, potrivit Clasificării activităților din economia națională — CAEN, aprobată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007. În cazul în care Fondul desfășoară mai multe activități, se trece codul activității preponderente, care definește profilul Fondului (respectiv codul clasei CAEN al activității preponderente).

(4) Formularele care compun raportările contabile la 30 iunie 2016 se completează în lei. Această unitate de măsură se trece pe fiecare formular în parte.

Art. 6.

Raportările contabile la 30 iunie aprobate de către Consiliul de administrație al Fondului se depun la unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor Publice până cel mai târziu la data de 16 august 2016.

Art. 7.

Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezenta instrucțiune.

Art. 8.

Nerespectarea prevederilor prezentei instrucțiuni se sancționează în conformitate cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 9.

Prezenta instrucțiune se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României.