În Monitorul Oficial nr. 133 din 19 februarie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 92/2016 pentru aplicarea dispozițiilor Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.


Nou în Legalis – Dreptul familiei. Căsătoria. Regimuri matrimoniale. Filiaţia. Ediția 5. Accesează volumul!


În extras

Art. 1.

(1) Se aprobă modelele, dimensiunile și condițiile de confecționare ale plicului prevăzut la art. 10 alin. (5) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, în care sunt introduse documentele necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență care sunt transmise alegătorului de către Compania Națională „Poșta Română” – S.A., prevăzute în anexa nr. 1.

(2) Se aprobă modelul, dimensiunile și condițiile de confecționare ale plicului exterior, prevăzute în anexa nr. 2.

(3) Se aprobă modelul, dimensiunile și condițiile de confecționare ale plicului interior, prevăzute în anexa nr. 3.

(4) Se aprobă modelul, dimensiunile și condițiile de confecționare ale certificatului de alegător, prevăzute în anexa nr. 4.

(5) Se aprobă modelul, dimensiunile și condițiile de confecționare ale autocolantului cu mențiunea „VOTAT”, prevăzute în anexa nr. 5.

(6) Modelul, dimensiunile și condițiile de confecționare ale buletinului de vot prin corespondență sunt stabilite conform art. 114 alin. (2) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 13 din Legea nr. 288/2015.

Art. 2.

(1) Instrucțiunile privind exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților se tipăresc pe hârtie ofset, format A4 tipar policromie față, o culoare verso.

(2) Modelul instrucțiunilor privind exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților este prevăzut în anexa nr. 6.

Art. 3.

(1) Se stabilește ordonatorul de credite prevăzut de art. 22 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 288/2015 ca fiind Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională.

(2) Tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților sunt prevăzute în anexa nr. 7.

(3) Tipurile de cheltuieli aferente votului prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților, specifice Companiei Naționale „Poșta Română” – S.A., sunt prevăzute în anexa nr. 8.

Art. 4.

(1) Compania Națională „Poșta Română” – S.A. emite factura aferentă serviciilor și/sau produselor prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 1.1.1, 1.2.1, 1.3, 1.4, 2.1.1, 2.2 și 2.3 până cel mai târziu la data de 9 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare.

(2) În cazul prevăzut la alin. (1), Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională are obligația de a efectua plata către Compania Națională „Poșta Română” – S.A. până la data de 31 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare.

(3) Pentru trimiterile poștale prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 2.1.1, sosite ulterior datei de 31 decembrie a anului în care au loc alegerile parlamentare, Compania Națională „Poșta Română” – S.A. va emite factura până cel târziu la data de 10 martie a anului ulterior celui în care au loc alegerile parlamentare.

(4) Factura prevăzută la alin. (3) include și contravaloarea serviciilor conexe, prevăzute în anexa nr. 7 la pct. 2.2 și 2.3.

(5) Pentru prestarea serviciilor prevăzute în anexa nr. 7, Compania Națională „Poșta Română” – S.A. are obligația de a ține contabilitate separată, cu evidențierea tuturor costurilor aferente.

(6) În cazul prevăzut la alin. (3) și (4), Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională are obligația de a efectua plata către Compania Națională „Poșta Română” – S.A. până la data de 31 martie a anului ulterior celui în care au loc alegerile parlamentare.

Art. 5.

(1) Președintele biroului electoral pentru votul prin corespondență și locțiitorul acestuia primesc câte o indemnizație de 85 de lei pentru fiecare zi de activitate.

(2) Membrii birourilor electorale pentru votul prin corespondență primesc câte o indemnizație de 65 de lei pentru fiecare zi de activitate.

(3) Persoanele care fac parte din personalul tehnic auxiliar al birourilor electorale pentru votul prin corespondență primesc câte o indemnizație de 65 de lei pentru fiecare zi de activitate.

(4) Prin zi de activitate se înțelege munca desfășurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puțin de 6 ore pe zi.

(5) Plata indemnizațiilor prevăzute la alin. (1)-(3) se face în baza listelor de prezență semnate de către președinții birourilor electorale pentru votul prin corespondență.

(6) Ordonatorul principal de credite din bugetul căruia se va face plata indemnizațiilor prevăzute la alin. (1)-(3) va fi stabilit conform art. 114 alin. (1) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare.