În Monitorul Oficial nr. 251 din 15 aprilie a fost publicat Ordinul nr. 3678/2015 al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice privind aprobarea Metodologiei de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare.


Codul insolvenței. Legea nr. 85/2014. Comentariu pe articole. Ediția 5 este acum Legalis®. Comandă cartea în Raftul Legalis®


În extras

I.

Dispoziţii generale

Art. 1.

(1) Prezenta metodologie reglementează întocmirea, completarea şi valorificarea raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare.

(2) Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare, denumit în continuare raport de evaluare, se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau particular.

(3) Scopul întocmirii raportului de evaluare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.

(4) Modelul de raport de evaluare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.

Art. 2.

(1) Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar şi se finalizează în luna mai, prin completarea raportului de evaluare.

(2) Raportul de evaluare este completat de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă.

Art. 3.

(1) Raportul de evaluare este un document-tip, în care se consemnează nivelul realizării competenţelor generale, respectiv a competenţelor specifice asociate fiecărei discipline.

(2) Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare.

Art. 4.

(1) Raportul de evaluare este structurat pe următoarele secţiuni:

a) date de identificare ale elevului;

b) discipline: Comunicare în limba română, Comunicare în limba modernă 1, Matematică şi explorarea mediului, Religie, Arte vizuale şi abilităţi practice, Muzică şi mişcare, Educaţie fizică, respectiv Dezvoltare personală;

c) competenţele generale, precum şi competenţele specifice asociate fiecărei discipline, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: „realizată” sau „în curs de realizare”, după caz;

d) aprecieri şi recomandări.

(2) Pentru elevii care învaţă în şcolile şi secţiile cu predare în limbile minorităţilor naţionale se completează formularul specific al raportului de evaluare şi anexa la raportul de evaluare, care cuprinde următoarele discipline: Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, respectiv Muzică şi mişcare.