În Monitorul Oficial nr. 251 din 15 aprilie a fost publicat Ordinul nr. 3678/2015 al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice privind aprobarea Metodologiei de întocmire, completare şi valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare.
În extras
I.
Dispoziţii generale
Art. 1.
(1) Prezenta metodologie reglementează întocmirea, completarea şi valorificarea raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare.
(2) Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare, denumit în continuare raport de evaluare, se completează pentru toţi elevii din clasele pregătitoare din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau particular.
(3) Scopul întocmirii raportului de evaluare îl reprezintă orientarea şi optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar.
(4) Modelul de raport de evaluare este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta metodologie.
Art. 2.
(1) Procesul de evaluare a elevilor din clasa pregătitoare se desfăşoară pe tot parcursul anului şcolar şi se finalizează în luna mai, prin completarea raportului de evaluare.
(2) Raportul de evaluare este completat de către cadrul didactic care predă la clasa respectivă.
Art. 3.
(1) Raportul de evaluare este un document-tip, în care se consemnează nivelul realizării competenţelor generale, respectiv a competenţelor specifice asociate fiecărei discipline.
(2) Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare.
Art. 4.
(1) Raportul de evaluare este structurat pe următoarele secţiuni:
a) date de identificare ale elevului;
b) discipline: Comunicare în limba română, Comunicare în limba modernă 1, Matematică şi explorarea mediului, Religie, Arte vizuale şi abilităţi practice, Muzică şi mişcare, Educaţie fizică, respectiv Dezvoltare personală;
c) competenţele generale, precum şi competenţele specifice asociate fiecărei discipline, prevăzute în programele şcolare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: „realizată” sau „în curs de realizare”, după caz;
d) aprecieri şi recomandări.
(2) Pentru elevii care învaţă în şcolile şi secţiile cu predare în limbile minorităţilor naţionale se completează formularul specific al raportului de evaluare şi anexa la raportul de evaluare, care cuprinde următoarele discipline: Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, respectiv Muzică şi mişcare.
II.
Întocmirea modelului raportului de evaluare
Art. 5.
Activitatea de întocmire/revizuire/actualizare a modelului raportului de evaluare este asigurată de Ministerul Educaţiei Naţionale, denumit în continuare MEN, prin Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, denumit în continuare CNEE.
Art. 6.
Pentru realizarea activităţii de întocmire/revizuire/ actualizare a modelului raportului de evaluare, CNEE îndeplineşte următoarele acţiuni:
a) organizează procesul de selecţie a membrilor grupului de lucru pentru întocmirea/revizuirea/actualizarea modelului raportului de evaluare;
b) organizează stagiile de formare specifice pentru membrii grupului de lucru;
c) întocmeşte/revizuieşte/actualizează modelul raportului de evaluare, precum şi ghidul de completare şi de valorificare a raportului de evaluare, denumit în continuare ghidul de completare;
d) postează modelul raportului de evaluare şi ghidul de completare pe website-ul dedicat www.subiecte.edu.ro, în luna noiembrie a anului şcolar în care se desfăşoară evaluarea;
e) pune la dispoziţie aplicaţia informatică de încărcare a raportului de evaluare, pe platforma electronică dedicată;
f) colectează punctele de vedere ale cadrelor didactice referitoare la modelul raportului de evaluare şi face demersurile necesare pentru eventuala revizuire/actualizare a acestuia.