În Monitorul Oficial nr. 242 din 9 aprilie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 45/2015 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru modificarea Regulamentului privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 84/2013.
În extras
Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale anuale şi promovarea personalului contractual din cadrul Ministerului Public, aprobat prin Ordinul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 84/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 28 mai 2013, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
Efectele promovării, condiţiile privind transformarea postului şi propunerea de promovare sunt prevăzute în art. 41 din Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulament-cadru.”
2. Articolele 19 şi 20 se abrogă.
3. Articolul 21 va avea următorul cuprins:
(1) Promovarea în grade şi trepte profesionale a personalului contractual se face prin examen.
(2) Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale a personalului contractual se organizează de către angajator şi constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz.
(3) Proba practică se susţine în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.
(4) Bibliografia şi, după caz, tematica se stabilesc pe baza propunerii conducătorului compartimentului în care este funcţia pe care se promovează, aprobată de angajator.”
4. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
(1) Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) are vechimea minimă prevăzută de lege pentru gradul sau treapta în care urmează să fie promovat;
b) a obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate;
c) nu a fost sancţionat disciplinar după acordarea ultimului calificativ.
(2) Criteriile de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificările ulterioare.”
5. Articolul 23 va avea următorul cuprins:
(1) Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a parchetului, după caz, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.
(2) Anunţul va cuprinde obligatoriu următoarele informaţii:
a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b) bibliografia şi, după caz, tematica;
c) modalitatea de desfăşurare a examenului;
d) documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de examen, data-limită şi ora până la care se pot depune acestea, locul unde se depun dosarele de examen, cu precizarea persoanelor şi datelor de contact;
e) tipul probelor de examen, locul şi data desfăşurării acestora;
f) alte date necesare desfăşurării examenului.
(3) În condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea examenului se face publicitatea modificării respective în condiţiile prezentului articol.”
6. Articolul 24 va avea următorul cuprins:
(1) În vederea participării la examen, în termen de 3 zile de la data afişării anunţului, candidaţii depun cereri de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare la conducătorul parchetului unde aceştia îşi desfăşoară activitatea.
(2) Cererile vor fi înaintate la parchetul de pe lângă curtea de apel în maximum 2 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).”
7. Articolul 25 va avea următorul cuprins:
(1) Comisia de examinare efectuează selecţia dosarelor de examen în termen de două zile lucrătoare de la data primirii dosarelor.
(2) Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examinare, cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţite de motivul respingerii dosarului, la sediul parchetului care organizează examenul.
(3) Candidaţii ale căror cereri de înscriere la examen au fost respinse pot face contestaţie în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen.
(4) Contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la examen se soluţionează în termen de 24 de ore/o zi lucrătoare.”
8. La articolul 26, alineatele (1) şi (5) vor avea următorul cuprins:
(1) Cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului, conducătorul parchetului care organizează examenul numeşte, prin decizie, comisia de examinare, comisia de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarul examenului.
…………………………………………………
(5) Secretarul comisiei de examinare şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor este o persoană din cadrul compartimentului de resurse umane al angajatorului.”