În Monitorul Oficial nr. 36 din 16 ianuarie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 434/2014 al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru aprobarea Regulamentului privind evaluarea activităţii profesionale a personalului auxiliar de specialitate şi a personalului conex din cadrul Ministerului Public.
Noul Cod civil. Comentariu pe articole. Ediția 2. Adăugită și revizuită – Comandă acum în Legalis®
În extras
Evaluarea activităţii profesionale anuale a personalului auxiliar de specialitate şi a personalului conex din cadrul Ministerului Public se realizează potrivit legii şi prezentului regulament.
(1) Prezentul regulament stabileşte cadrul general pentru realizarea următoarelor obiective:
a) asigurarea concordanţei dintre cerinţele şi standardele postului, descrise în fişa postului, şi calităţile angajatului: profesionale, aptitudinale şi atitudinale;
b) asigurarea unui sistem motivaţional, care să determine creşterea performanţelor profesionale individuale, prin avansarea sau promovarea în grade ori trepte profesionale superioare.
(2) Pentru atingerea acestor obiective, prezentul regulament prevede:
a) evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor;
b) evaluarea performanţelor profesionale ale angajaţilor în raport cu cerinţele posturilor.
Evaluarea activităţii profesionale a personalului auxiliar de specialitate şi a personalului conex are ca scop aprecierea criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă şi a rezultatelor obţinute în mod efectiv.
(1) Activitatea personalului auxiliar de specialitate şi a personalului conex al parchetelor este evaluată anual de către conducătorul parchetului în care îşi desfăşoară activitatea, prin acordarea calificativelor „foarte bine”, „bine”, „satisfăcător” şi „nesatisfăcător”.
(2) Prin conducătorul parchetului se înţelege: prim-procurorul parchetului de pe lângă judecătorie şi tribunal, procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel şi procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) Absolvirea oricărei forme de pregătire continuă, organizată de Şcoala Naţională de Grefieri sau, după caz, de instituţiile de profil, constituie un criteriu care se are în vedere la evaluarea anuală a personalului auxiliar de specialitate al parchetelor.
(4) În cazul specialiştilor IT, evaluarea se realizează cu sprijinul compartimentului de specialitate informatică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se avizează de şeful compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(5) La evaluarea activităţii personalului auxiliar de specialitate cu funcţii de conducere se va avea în vedere şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale specifice.
(6) Evaluarea personalului prevăzut de prezentul regulament, detaşat sau delegat la alte instituţii, se face de instituţia la care acesta funcţionează, în raport cu specificul activităţii desfăşurate.
(1) Activitatea se apreciază anual, prin evaluarea performanţelor profesionale individuale.
(2) Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea.
(3) Perioada de evaluare este cuprinsă între 15 februarie şi 15 martie din anul următor perioadei evaluate.
(4) Sunt supuşi evaluării anuale salariaţii care au desfăşurat activitate cel puţin 6 luni în cursul perioadei evaluate.
(5) Sunt exceptate de la evaluarea anuală, desfăşurată în perioada prevăzută la alin. (2), următoarele categorii de salariaţi:
a) persoanele angajate ca debutanţi, pentru care evaluarea se face după expirarea perioadei corespunzătoare stagiului de debutant;
b) persoanele al căror raport de muncă este suspendat, în condiţiile legii, pentru care evaluarea se face la expirarea unei perioade cuprinse între 6 şi 12 luni de la reluarea activităţii.
În mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate şi ale personalului conex se face şi în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raporturile de muncă ale salariatului evaluat încetează sau se modifică, în condiţiile legii. În acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă;
b) la sfârşitul perioadei de stagiu pentru personalul debutant.
Criteriile generale de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate şi ale personalului conex sunt cele prevăzute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
(1) Performanţele profesionale individuale ale personalului auxiliar de specialitate şi ale personalului conex din cadrul parchetelor sunt evaluate şi în funcţie de specificul activităţii compartimentului în care salariatul îşi desfăşoară activitatea, după cum urmează:
a) criterii specifice de evaluare comune pentru funcţiile de conducere şi pentru funcţiile de execuţie:
— capacitatea de rezolvare eficientă a problemelor;
— capacitatea de asumare a responsabilităţilor;
— capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite;
— creativitate şi spirit de iniţiativă;
— capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru;
— capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate;
— integritatea morală şi etică profesională;
b) criterii specifice de evaluare pentru funcţiile de conducere:
— capacitatea de organizare;
— capacitatea de conducere;
— capacitatea de coordonare;
— capacitatea de control;
— competenţa decizională;
— capacitatea de delegare;
— capacitatea de dezvoltare a abilităţilor personalului;
— abilităţile de mediere şi negociere;
c) criterii specifice de evaluare pentru funcţiile de execuţie:
— capacitatea de a lucra independent;
— capacitatea de a lucra în echipă.
(2) În funcţie de atribuţiile concrete ale fiecărei categorii de personal auxiliar de specialitate şi personal conex, potrivit regulamentului de ordine interioară al parchetelor, evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare; criteriile astfel stabilite se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat la începutul perioadei evaluate.
(3) Salariaţii care exercită cu caracter temporar o funcţie de conducere vor fi evaluaţi pentru perioada exercitării temporare a acestei funcţii pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcţia de conducere respectivă.
(4) Personalul debutant este evaluat conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 3.