În Monitorul Oficial nr. 646 din 2 septembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 1154/2014 al Ministerului Finanţelor Publice privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice.
În extras
Reguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoanele fizice
ARTICOLUL 1
Comunicarea prin „Spaţiul privat virtual”
(1) Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual”.
(2) Accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” reprezintă opţiune în sensul art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Prin serviciul prevăzut la alin. (1) persoanele fizice pot transmite organului fiscal din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi cereri, înscrisuri sau documente.
(4) Serviciul „Spaţiul privat virtual” constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unui spaţiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanţelor Publice/Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informaţiilor si înscrisurilor între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi persoana fizică în legătură cu situaţia fiscală proprie a acesteia.
(5) Prin serviciul prevăzut la alin. (1) sunt comunicate şi alte informaţii, inclusiv de natura celor prevăzute la art. 2, în măsura în care acestea sunt deţinute de Ministerul Finanţelor Publice şi unităţile sale subordonate şi sunt prevăzute în prezenta procedură.
ARTICOLUL 2
Comunicarea prin serviciul „Buletinul informativ fiscal”
(1) Prin mijloacele electronice de transmitere la distanţă Agenţia Naţională de Administrare Fiscală furnizează serviciul „Buletinul informativ fiscal”, care constă în punerea la dispoziţia persoanelor fizice a unor informaţii publice cu caracter fiscal, în scopul îndrumării acestora în îndeplinirea obligaţiilor fiscale.
(2) Serviciul prevăzut la alin. (1) este o aplicaţie informatică de tip RSS.
ARTICOLUL 3
Reguli privind furnizarea de servicii de comunicare electronici
(1) Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală potrivit art. 1 şi 2, denumite în continuare servicii de comunicare electronică, sunt gratuite. În cazul în care furnizarea unui serviciu de comunicare electronică presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, aceştia vor fi avertizaţi în mod corespunzător.
(2) Serviciile de comunicare electronică prevăzute la art. 1 şi 2 sunt disponibile 24 de ore din 24.
(3) Furnizarea serviciilor de comunicare electronică se efectuează prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finanţelor Publice, pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumit în continuare serverul MFP-ANAF.
(4) Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală furnizează serviciile de comunicare electronică în condiţii normale de funcţionare a echipamentelor electronice şi nu răspund pentru eventualele disfuncţionalităţi ale sistemelor prin care se asigură serviciile electronice şi care nu le pot fi imputabile.
(5) Serviciile de comunicare electronică prevăzute la art. 1 şi 2 se furnizează în baza ofertei de servicii puse la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi a opţiunilor utilizatorului, potrivit termenilor şi condiţiilor stabilite prin prezenta procedură.