În Monitorul Oficial nr. 580 din 4 august a.c. a fost publicat Ordinul nr. 119/2014 al Ministerului Afacerilor Interne pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei Generale Anticorupţie.
Descoperă Raftul Legalis® – cea mai flexibilă soluție de doctrină online
În extras
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1
(1) Direcţia Generală Anticorupţie, denumită în continuare direcţia generală, înfiinţată prin Legea nr. 161/2005 privind stabilirea unor măsuri pentru prevenirea şi combaterea corupţiei în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor art. 10 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2005 privind operaţionalizarea Direcţiei generale anticorupţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 383/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Direcţia generală este structura Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, cu personalitate juridică, specializată în prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului MAI, fiind organizată la nivel central şi teritorial.
Art. 2
(1) Direcţia generală are competenţă materială specială ce vizează infracţiunile de corupţie prevăzute de art. 289–292 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, cu modificările şi completările ulterioare, săvârşite de personalul MAI.
(2) Direcţia generală este în subordinea nemijlocită a ministrului afacerilor interne.
Art. 3
Activitatea direcţiei generale se desfăşoară în conformitate cu prevederile Constituţiei României, legilor, tratatelor şi convenţiilor internaţionale, ale hotărârilor Guvernului, hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, ordinelor şi instrucţiunilor ministrului afacerilor interne, astfel încât să nu lezeze în vreun fel drepturile şi libertăţile omului, să asigure deplina neutralitate faţă de orice ingerinţă sau interes, să promoveze obiectivitatea, realitatea, legalitatea şi deplina responsabilitate în acţiunile sale.
CAPITOLUL II
Organizarea direcţiei generale
Art. 4
Direcţia generală are în structura organizatorică aparatul propriu şi structurile subordonate, compuse din direcţii, servicii, birouri şi compartimente specializate, conform organigramei prevăzute în anexele nr. 1(a) şi 1(b).
Art. 5
Aparatul propriu al direcţiei generale are în compunere următoarele structuri:
a) Conducerea;
b) Serviciul cabinet;
c) Serviciul special;
d) Serviciul control;
e) Serviciul resurse umane;
f) Financiar;
g) Structura de protecţie a datelor cu caracter personal (la nivel de compartiment);
h) Direcţia investigaţii, formată din:
– Serviciul investigaţii;
– Serviciul analiza informaţiilor şi transcrieri operative;
– Serviciul tehnic;
i) Direcţia anchete, formată din:
– Serviciul anchete, în componenţa căruia se află Biroul anchete pentru infracţiuni de corupţie;
– Serviciul operaţii, în componenţa căruia se află birourile 1, 2 şi 3;
j) Structura de securitate (la nivel de birou);
k) Direcţia prevenire, formată din:
– Serviciul prevenire;
– Serviciul studii şi proiecţii anticorupţie;
– Serviciul relaţii cu publicul, în componenţa căruia se află Biroul informare şi relaţii publice;
l) Direcţia suport, formată din:
– Serviciul comunicaţii şi informatică;
– Serviciul logistic;
– Serviciul afaceri europene şi relaţii internaţionale, în componenţa căruia se află Unitatea de implementare a proiectelor (la nivel de birou).
Art. 6
Structurile subordonate direcţiei generale sunt organizate la nivel teritorial în servicii judeţene anticorupţie şi Direcţia Anticorupţie pentru Municipiul Bucureşti şi Judeţul Ilfov.
Art. 7
Activitatea desfăşurată de către structurile aparatului propriu şi structurile subordonate direcţiei generale, în vederea atingerii obiectivelor propuse, are la bază relaţii de autoritate ierarhice, de cooperare, de coordonare, de sprijin şi îndrumare, precum şi de control, potrivit atribuţiilor stabilite pentru fiecare direcţie, serviciu, birou sau compartiment în parte.
Art. 8
Relaţiile de autoritate ierarhice se stabilesc:
a) între conducerea direcţiei generale şi structurile aparatului propriu, respectiv structurile subordonate ale unităţii, în scopul menţinerii şi perfecţionării stării de funcţionalitate a sistemului relaţional intern al direcţiei generale;
b) între şefii structurilor aparatului propriu, respectiv ai structurilor subordonate şi personalul subordonat acestora.
Art. 9
Relaţiile de cooperare se stabilesc între direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele aparatului propriu al direcţiei generale pentru îndeplinirea sarcinilor specifice, precum şi între structurile subordonate.