În Monitorul Oficial nr. 558 din 28 iulie a.c. a fost publicată Ordonanța Guvernului nr. 5/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică.


Descoperă Raftul Legalis® – cea mai flexibilă soluție de doctrină online


În extras

Art. I.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 825 din 8 decembrie 2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) În toate contractele de înfrăţire instituţională şi de asistenţă tehnică pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică, Ministerul Fondurilor Europene este responsabil de managementul administrativ şi financiar al acestora şi le va semna în această calitate.”

2. La articolul 2, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:

„a1) proiecte de asistenţă tehnică reprezintă proiecte finanţate de Comisia Europeană prin programe de asistenţă financiara nerambursabilă, pentru furnizarea de asistenţă tehnică beneficiarilor de proiecte din alte state. Asistenţa tehnică poate fi furnizată de instituţii ale administraţiei publice din România, fie singure, fie în parteneriat cu instituţii private naţionale şi internaţionale.”

3. La articolul 2, literele c), h) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„c) Autoritatea Administrativă de înfrăţire Instituţională şi de Asistenţă Tehnică, denumită în continuare AAIIAT, este Ministerul Fondurilor Europene, responsabilă cu managementul administrativ şi financiar al proiectelor de înfrăţire instituţională şi de asistenţă tehnică, în care România va avea rol de donator de asistenţă tehnică;

……………………………………………..

h) coordonator de proiect reprezintă persoana desemnată în acest sens din cadrul instituţiei furnizoare de asistenţă tehnică, care are rolul de a coordona implementarea proiectului de înfrăţire instituţională sau asistenţă tehnică;

……………………………………………..

j) expert reprezintă funcţionarul public, funcţionarul public cu statut special, judecătorul, procurorul sau personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, personalul de probaţiune, consilierul pentru afaceri europene, personalul contractual, precum şi alte categorii de salariaţi din administraţia publică aşa cum sunt definiţi prin lege sau de personal din cadrul instituţiilor acreditate potrivit art. 21, care pot fi implicaţi în proiecte de înfrăţire instituţională şi proiecte de asistenţă tehnică din cadrul instituţiilor furnizoare de asistenţă tehnică care, în baza unui mandat, îndeplinesc misiuni cu caracter temporar în cadrul unui contract de înfrăţire instituţională, precum şi în cadrul unui contract de asistenţă tehnică.”

4. La articolul 2, după litera f) se introduce o nouă literă, litera f1), cu următorul cuprins:

„f1) contract de asistenţă tehnică — contractul de prestări de servicii de asistenţă tehnică încheiat între beneficiarul de asistenţă şi instituţia furnizoare de asistenţă, în vederea stabilirii drepturilor şi obligaţiilor ce le revin în implementarea proiectului.”

5. La articolul 2, după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins:

„i1) tarif zilnic per expert — reprezintă o sumă ofertată per expert cu luarea în considerare a numărului de zile prestate pe proiect în cadrul contractului de asistenţă tehnică. Suma acoperă cheltuielile expertului de cazare, de transport internaţional şi local, pentru hrană şi alte cheltuieli efectuate în legătură cu activitatea desfăşurată în cadrul proiectului, costul de administrare, indemnizaţia expertului ce include obligaţiile fiscale ale angajatului şi ale angajatorului.”