În Monitorul Oficial nr. 313 din 29 aprilie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 47 M/2014 al Ministerului Apărării Naționale pentru aprobarea Regulamentului comun privind numirea ca judecător sau procuror militar, transferul de la instanţele sau parchetele civile la instanţele ori parchetele militare, precum şi acordarea gradelor militare şi înaintarea în grad a judecătorilor şi procurorilor militari.
În extras
Anexă la Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 176/2014
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII si MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
REGULAMENT COMUN privind numirea ca judecător sau procuror militar, transferul de la instanţele sau parchetele civile la instanţele ori parchetele militare, precum şi acordarea gradelor militare şi înaintarea în grad a judecătorilor şi procurorilor militari
CAPITOLUL I
Numirea şi transferul în funcţii de judecător militar şi de procuror militar
Art. 1
(1) Poate fi numit în funcţia de judecător militar, respectiv de procuror militar, judecătorul sau procurorul care are cel puţin grad profesional de tribunal.
(2) Numirea nu poate fi aprobată decât la o instanţă sau la un parchet la care judecătorul sau procurorul are dreptul să funcţioneze.
(3) Poate fi numit în funcţia de judecător militar sau procuror militar judecătorul sau procurorul care are numai cetăţenia română.
(4) În scopul informării judecătorilor şi procurorilor care intenţionează să formuleze cereri de numire, semestrial se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii lista posturilor vacante de execuţie de la toate instanţele şi parchetele militare, precum şi a posturilor care urmează a se vacanta. Posturile vacante de conducere nu se ocupă prin numire, ci potrivit procedurilor speciale stabilite prin lege şi Regulamentul privind transferul şi detaşarea judecătorilor şi procurorilor, delegarea judecătorilor, numirea judecătorilor şi procurorilor în alte funcţii de conducere, precum şi numirea judecătorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecător, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 193/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) Prin posturi ce urmează a se vacanta se înţelege acele posturi cu privire la care s-a decis, anterior publicării listei sau cel târziu la data publicării acesteia, promovarea la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, promovarea la instanţele şi parchetele superioare, transferul, numirea judecătorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecător ori eliberarea din funcţie.
(6) Cererile de numire a judecătorilor în funcţia de procuror militar sau a procurorilor în funcţia de judecător militar, precum şi cererea de numire a judecătorilor militari în funcţia de procuror militar sau a procurorilor militari în funcţia de judecător militar se analizează semestrial, de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Cererile de numire în funcţiile prevăzute la alin. (6) se formulează în scris şi se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de 15 zile de la afişarea listei prevăzute la alin. (4), însoţite de următoarele documente, în două exemplare:
a) acte privind identitatea solicitantului, în copie: certificat de naştere, carte de identitate, certificat de căsătorie, certificat naştere copii şi alte acte care reflectă starea civilă, cetăţenia şi domiciliul;
b) documente care atestă studiile absolvite, în copie;
c) curriculum vitae;
d) declaraţie pe propria răspundere referitoare la incompatibilităţi cu calitatea de ofiţer în activitate;
e) ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale;
f) orice alte acte pe care le consideră relevante.
(8) Dacă există locuri vacante, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii solicită punctul de vedere al preşedintelui instanţei sau al conducătorului parchetului la care funcţionează judecătorul ori procurorul care solicită numirea în funcţia de judecător, respectiv de procuror militar şi întocmeşte, în termen de cel mult 30 de zile de la primirea cererii, un referat în care prezintă datele relevante privind cariera judecătorului sau a procurorului, situaţia posturilor vacante şi a celor ocupate la instanţa sau la parchetul la care funcţionează judecătorul ori procurorul în cauză şi la instanţa sau parchetul la care se solicită numirea.
(9) Referatul întocmit potrivit prevederilor alin. (8) cuprinde date privind procedurile aflate în curs de derulare pentru numirea sau promovarea în funcţiile de judecător ori de procuror militar, precum şi numărul cererilor de transfer formulate pentru instanţa sau parchetul militar la care se propune ocuparea funcţiei în condiţiile prezentului articol. De asemenea, în cuprinsul referatului sunt inserate precizări vizând dificultăţile de ocupare a posturilor vacante la instanţa sau parchetul militar la care se solicită transferul şi durata vacanţelor posturilor la instanţa ori parchetul în cauză.
(10) Dacă nu există locuri vacante, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat în acest sens.
Art. 2
În cazul în care există locuri vacante, în termen de 15 zile de la întocmirea referatului prevăzut la art. 1 alin. (8), Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii solicită Ministerului Apărării Naţionale prin Direcţia instanţelor militare din cadrul acestui minister, respectiv prin Secţia parchetelor militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, avizul conform privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru dobândirea calităţii de ofiţer în activitate.