În Monitorul Oficial nr. 786 din 16 decembrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 392/2013 al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor privind stabilirea condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici care comercializează produse de panificaţie pe teritoriul României.
În extras
Art. 4
La comercializarea produselor de panificaţie neambalate pe teritoriul României, operatorii economici sunt obligaţi să afişeze în structurile de vânzare următoarele elemente pentru asigurarea informării corecte, complete şi precise a consumatorilor:
– denumirea produselor;
– denumirea furnizorului;
– cantitatea netă/bucată;
– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;
– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg;
– ingredientele cu efecte alergene cuprinse în anexa nr. 1f) la Normele metodologice privind etichetarea alimentelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare. Informarea se poate face prin înscrierea pe produs, pe un afiş, anunţ sau în orice altă formă – comunicare verbală –, fără risc de confuzie.
Art. 5
Produsele de panificaţie neambalate sunt scutite de indicarea datei durabilităţii minimale, având în vedere că, prin natura lor, sunt comercializate în 24 de ore de la fabricaţie.
Art. 6
(1) Produsele de panificaţie ambalate trebuie să prezinte prin etichetare următoarele elemente pentru asigurarea informării corecte, complete şi precise a consumatorilor:
– denumirea sub care se vinde produsul;
– lista cuprinzând ingredientele;
– cantitatea din anumite ingrediente sau categorii de ingrediente;
– cantitatea netă;
– data durabilităţii minimale;
– condiţiile de depozitare sau folosire atunci când acestea necesită indicaţii speciale;
– denumirea sau denumirea comercială şi sediul producătorului ori ale ambalatorului sau ale distribuitorului înregistrat în Uniunea Europeană;
– locul de origine sau de provenienţă dacă omiterea acestuia ar fi de natură să creeze confuzii în gândirea consumatorilor cu privire la originea sau provenienţa reală a produsului;
– instrucţiuni de utilizare, atunci când lipsa acestora poate determina o utilizare necorespunzătoare;
– o menţiune care să permită indicarea lotului;
– ingredientele cu efecte alergene cuprinse în anexa nr. 1f) la Normele metodologice privind etichetarea alimentelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;
– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg.
(2) La comercializarea produselor de panificaţie ambalate, operatorii economici sunt obligaţi să afişeze în structurile de vânzare următoarele elemente:
– denumirea sub care se vinde produsul;
– denumirea furnizorului;
– cantitatea netă/bucată;
– preţul de vânzare cu amănuntul, exprimat în lei/bucată;
– preţul pe unitatea de măsură, exprimat în lei/kg.