În Monitorul Oficial nr. 158 din 25 martie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 86/2013 al Agenţiei Naţionale de Integritate privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Integritate.

În cadrul Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Integritate se arată:


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1

Prezentul regulament de organizare şi funcţionare este întocmit în temeiul art. 16 alin. (4) din Legea nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2

(1) Dispoziţiile Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Integritate, denumit în continuare regulament, se aplică personalului Agenţiei Naţionale de Integritate, denumită în continuare Agenţie.

(2) Prezentul regulament poate fi completat prin ordin al preşedintelui Agenţiei cu norme interne, precum şi cu norme specifice în domeniul conduitei funcţionarilor publici şi a persoanelor angajate cu contract individual de muncă din cadrul Agenţiei.

CAPITOLUL II

Scopul şi obiectivele Agenţiei

Art. 3

Agenţia este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 144/2007, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative.

Art. 4

Agenţia este autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, ce funcţionează la nivel naţional, ca structură unică, cu sediul în municipiul Bucureşti.

Art. 5

(1) Scopul Agenţiei este asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţilor şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, prin exercitarea de responsabilităţi în evaluarea declaraţiilor de avere, a datelor şi informaţiilor privind averea, precum şi a modificărilor patrimoniale intervenite, a incompatibilităţilor şi a conflictelor de interese potenţiale în care se pot afla persoanele prevăzute la art. 1 din Legea nr. 176/2010, pe perioada îndeplinirii funcţiilor şi demnităţilor publice.

(2) În îndeplinirea acestui scop, Agenţia poate dezvolta relaţii de colaborare prin încheierea de protocoale cu entităţi din ţară sau din străinătate.

(3) Activitatea de evaluare efectuată de către inspectorii de integritate din cadrul Agenţiei se desfăşoară cu privire la situaţia averii existente pe durata exercitării demnităţilor şi funcţiilor publice, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor persoanelor care fac obiectul Legii nr. 176/2010, conform prevederilor acesteia, care se completează cu dispoziţiile actelor normative în vigoare.

Art. 6

Orientările strategice în activitatea Agenţiei sunt următoarele:

a) consolidarea capacităţii de evaluare a declaraţiilor de avere, a datelor şi informaţiilor privind averea, precum şi a modificărilor patrimoniale intervenite, a incompatibilităţilor şi a conflictelor de interese potenţiale în care se pot afla persoanele prevăzute de lege, pe perioada îndeplinirii funcţiilor şi demnităţilor publice;

b) consolidarea capacităţii administrative;

c) implementarea şi consolidarea sistemelor informatice necesare îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, precum şi a celor decizionale;

d) consolidarea componentelor de prevenţie şi de conştientizare în activitatea de combatere a corupţiei prin crearea mecanismelor de acţiune proactive adecvate;

e) îmbunătăţirea cadrului legal, crearea şi implementarea mecanismelor de aplicare efectivă a legii;

f) monitorizarea permanentă a soluţiilor date de către entităţile jurisdicţionale, judiciare şi disciplinare relevante în privinţa cauzelor înaintate de Agenţie;

g) pregătirea profesională continuă a inspectorilor de integritate şi a personalului din cadrul departamentelor administrative;

h) dezvoltarea relaţiilor de colaborare prin încheierea de protocoale cu entităţi din ţară sau din străinătate;

i) îndeplinirea obiectivelor strategice prevăzute prin angajamentele asumate de România la nivel european prin acte normative şi alte documente programatice.

Art. 7

În realizarea scopului pentru care a fost înfiinţată, Agenţia organizează în mod unitar şi instituţionalizat activitatea de evaluare a situaţiei averii existente pe durata exercitării demnităţilor şi funcţiilor publice, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor persoanelor care fac obiectul Legii nr. 176/2010, conform prevederilor acesteia.

Art. 8

Activitatea de evaluare a situaţiei averii existente pe durata exercitării funcţiilor ori demnităţilor publice, după caz, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor, care se efectuează de către Agenţie, este supusă controlului judecătoresc.

Art. 9

Principiile după care se desfăşoară activitatea de evaluare sunt legalitatea, confidenţialitatea, imparţialitatea, independenţa operaţională, celeritatea, buna administrare, dreptul la apărare, precum şi prezumţia dobândirii licite a averii.