Publicata in M.Of. 838/2012 OUG 82/2012 modifica si completeaza mai multe acte normative:
OUG Nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, LEGE Nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetatenilor romani in strainatate, OUG Nr. 94/2008 pentru stabilirea unor masuri privind punerea in circulatie a pasapoartelor electronice, precum si producerea altor documente de calatorie, OG Nr. 69/2002 privind unele masuri pentru operationalizarea sistemului informatic de emitere si punere in circulatie a documentelor electronice de identitate si rezidenta, Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, OUG Nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si a cetatenilor Confederatiei Elvetiene si OUG Nr. 199/2000 privind infiintarea Companiei Nationale „Imprimeria Nationala“ – S.A.

Folosind tehnologia „Legalis – Legislatie La Zi” va punem la dispozitie detalii ale versiunilor consolidate ale actelor modificate, asa cum pot fi acestea vizualizate in Biblioteca online pentru informare juridica Legalis 2.0:

DOWNLOAD – ORDONANŢA DE URGENŢĂ A GUVERNULUI Nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români – forma aplicabila din 12 decembrie 2012 – fisier in format pdf


Se modifica Art. 21 Cheltuieli din LEGE 571/2003 – privind Codul fiscal, prin modificarea paragrafului 6 :

Art. 21

Cheltuieli

(1) Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative în vigoare.

…………………………………………..
……………………………………….

(6) Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A. deduce la calculul profitului impozabil cheltuielile aferente producerii şi emiterii permiselor de şedere temporară/permanentă pentru cetăţenii străini, în condiţiile reglementărilor legale.

(6) Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A. deduce la calculul profitului impozabil:

a) cheltuielile aferente producerii şi emiterii permiselor de şedere temporară/permanentă pentru cetăţenii străini, în condiţiile reglementărilor legale;

b) cheltuielile aferente producerii şi eliberării cărţii electronice de identitate, a cărţii de identitate şi a cărţii de alegător aferente, în condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) cheltuielile aferente producerii şi eliberării cărţii electronice de rezidenţă şi a cărţii de rezidenţă în condiţiile prevăzute de art. 10 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;


LEGE Nr. 248/2005…… Art. 61

(1) Pentru scopurile prezentei legi, cartea de identitate şi cartea electronică de identitate valabile constituie document de călătorie pe baza căruia cetăţenii români pot călători în statele membre ale Uniunii Europene.

(2) Regimul juridic al cărţii de identitate şi al cărţii electronice de identitate este cel prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu excepţia situaţiilor în care prezenta ordonanţă de urgenţă dispune altfel.

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;
Ordonanţă de urgentă nr. 96/2006 – pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate din 29 noiembrie 2006, M. Of. 981/2006;


OUG 94/2008 …… Art. II

(1) Personalizarea paşapoartelor electronice, a permiselor de şedere şi a documentelor de călătorie care se eliberează străinilor se realizează de către Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, care va funcţiona în structura Direcţiei generale de paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

(1) Personalizarea paşapoartelor electronice, a permiselor de şedere, a permiselor de mic trafic de frontieră şi a documentelor de călătorie care se eliberează străinilor se realizează de către Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, care va funcţiona în structura Direcţiei Generale de Paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

(2) Organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice în cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în termen de cel mult 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

(3) Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ – S.A. este abilitată să procure şi să pună la dispoziţia Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice, echipamentele şi produsele soft necesare personalizării documentelor prevăzute la alin. (1) şi a Ministerului Afacerilor Externe echipamentele şi produsele soft necesare personalizării colantelor uniforme de viză şi colantelor pentru vize biometrice.

(4) Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ – S.A. asigură comunicaţiile şi serviciile necesare funcţionării neîntrerupte a întregului sistem de emitere, gestionare şi eliberare a documentelor prevăzute la alin. (3).

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;
Ordonanţă de urgenţă nr. 87/2009 – privind modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 94/2008 pentru stabilirea unor măsuri privind punerea în circulaţie a paşapoartelor electronice, precum şi producerea altor documente de călătorie din 30 iunie 2009, M. Of. 452/2009;


OUG 102/2005 …….Art. 411

(1) De la data stabilită prin hotărâre a Guvernului pentru punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate, cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi membrii de familie ai acestora pot solicita eliberarea:

a) unei cărţi de rezidenţă;

b) unei cărţi electronice de rezidenţă.

(2) Cartea de rezidenţă conţine date în format tipărit, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

(3) Datele cu caracter personal înscrise în cartea de rezidenţă sunt:

a) numele şi prenumele titularului;

b) sexul;

c) cetăţenia titularului;

d) data şi locul naşterii titularului;

e) semnătura olografă a titularului;

f) fotografia titularului;

g) C.N.P.;

h) adresa din România.

(4) În cazul incapabililor şi al persoanelor infirme sau analfabete, semnătura olografă a titularului poate lipsi din conţinutul cărţii de rezidenţă.

(5) Cartea electronică de rezidenţă este de tip smart card şi conţine date în format tipărit şi în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

(6) Datele cu caracter personal care se înscriu în cartea electronică de rezidenţă sunt cele prevăzute la alin. (3), cu aplicarea, după caz, a alin. (4). În format electronic se înscriu:

a) datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului;

b) prenumele părinţilor titularului;

c) certificate digitale;

d) date biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete.

(7) La cererea solicitantului, cartea electronică de rezidenţă se eliberează:

a) cu toate datele prevăzute la alin. (6); sau

b) cu datele prevăzute la alin. (6), cu excepţia imaginii impresiunilor papilare.

(8) Cartea electronică de rezidenţă se eliberează numai solicitanţilor care au împlinit vârsta de 14 ani.

(9) Forma şi conţinutul cărţii de rezidenţă şi ale cărţii electronice de rezidenţă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, astfel cum se prevede la art. 40 alin. (1).

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;

OUG 102/2005….. Art. 412

(1) Certificatele digitale se emit şi se înscriu după cum urmează:

a) certificat digital, de Ministerul Administraţiei şi Internelor;

b) certificat digital calificat, de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

(2) Pentru autentificarea în sistemele informatice ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, nivelul de aplicabilitate şi condiţiile de utilizare a certificatelor digitale prevăzute la alin. (1) lit. a) se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(3) Certificatul digital calificat se înscrie în cartea electronică de rezidenţă ulterior producerii acesteia, la solicitarea titularului. Certificatul digital calificat se poate elibera doar persoanelor având capacitate deplină de exerciţiu.

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;

OUG 102/2005……Art. 413

(1) Imaginile impresiunilor papilare se colectează numai cu acordul expres al solicitantului cărţii electronice de rezidenţă sau, în cazul minorilor şi al incapabililor, numai cu acordul expres al părinţilor sau, după caz, al părintelui care exercită autoritatea părintească ori al reprezentantului legal.

(2) Datele biometrice se colectează pentru a fi înscrise în cartea electronică de rezidenţă în scopul verificării autenticităţii acesteia şi identităţii titularului.

(3) Verificarea identităţii titularului cărţii electronice de rezidenţă se stabileşte prin compararea directă a datelor biometrice preluate de la titularul acesteia, cu ocazia verificării, şi a datelor înscrise în cartea electronică de rezidenţă.

(4) După personalizarea cărţii electronice de rezidenţă, respectiv a cărţii de rezidenţă şi transmiterea acestora la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg prin procedură automată.

(5) Imaginile impresiunilor papilare colectate cu ocazia depunerii cererii de eliberare a cărţii electronice de rezidenţă se şterg prin procedură automată imediat după personalizarea cărţii electronice de rezidenţă.

(6) Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărţii electronice de rezidenţă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;

OUG 102/2005….Art. 414Cărţile de rezidenţă şi cărţile electronice de rezidenţă eliberate de la data prevăzută la art. 411sunt valabile după cum urmează:a) până la 5 ani de la data emiterii; sau

b) 5 ani de la data emiterii, în cazul celor care atestă dreptul de rezidenţă permanentă, eliberate persoanelor cu vârsta până la 14 ani; sau

c) de 10 ani de la data emiterii, în cazul celor prevăzute la lit. b) eliberate persoanelor cu vârsta peste 14 ani.

modificat de
Ordonanţă de urgenţă nr. 82/2012 – pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind evidenţa persoanelor, actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi actele de rezidenţă ale cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European rezidenţi în România din 4 decembrie 2012, M. Of. 838/2012;


 Timp de 14 zile puteti evalua GRATUIT continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie