In M. Of. 581/2011 a fost publicat Ordinul Nr. 1.994/2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic.


INSTRUCŢIUNI
privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

ARTICOLUL 1
Rolul instrucţiunilor
(1) Prezentele instrucţiuni au rolul de a reglementa condiţiile şi modalitatea de finanţare pentru achiziţia de către persoanele fizice, instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale a vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic.

(2) Prezentele instrucţiuni conţin dispoziţii privind:

a) sursa de finanţare, suma prevăzută şi durata sesiunii de finanţare;

b) cuantumul şi condiţiile de acordare a reducerilor de preţ la comercializarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic;

c) criteriile de eligibilitate;

d) participarea în cadrul sesiunii de finanţare.

ARTICOLUL 2
Definiţii
În înţelesul prezentelor instrucţiuni, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:

a) Autoritatea – Administraţia Fondului pentru Mediu;

b) autoturism – autovehicul hibrid sau electric, aparţinând categoriei de folosinţă M1, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune;

c) autoutilitară uşoară – autovehicul hibrid sau electric, aparţinând categoriei de folosinţă N1, conceput şi construit pentru transportul de mărfuri, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone;

d) autospecială uşoară – autovehicul hibrid sau electric, aparţinând categoriei de folosinţă M1 ori N1, destinat transportului de pasageri sau de mărfuri şi care îndeplineşte o funcţie specifică ce necesită adaptări ale caroseriei şi/sau echipamente speciale, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone;

e) autovehicul – orice autoturism nou, autoutilitară uşoară sau autospecială uşoară nouă, hibrid sau electric/electrică şi care nu a fost înmatriculat/înmatriculată ori înregistrat/înregistrată niciodată;

f) autovehicul electric – vehicul propulsat cu energie electrică furnizată de baterii reîncărcabile, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero;

g) autovehicul hibrid – autovehicul cu cel puţin două convertoare de energie diferite şi două sisteme diferite de stocare a energiei (montate pe autovehicul) pentru a-i asigura propulsia; autovehiculul electric hibrid este asimilat autovehiculului hibrid;

h) beneficiar – solicitantul acceptat căruia i-a fost acordată de către Autoritate o reducere din preţul de comercializare a autovehiculului achiziţionat;

i) criterii de eligibilitate – cerinţe, norme sau principii care trebuie îndeplinite cumulativ;

j) solicitant – persoana fizică, unitatea administrativ-teritorială, instituţia publică;

k) solicitant acceptat – solicitantul al cărui dosar de acceptare a fost aprobat de către Autoritate;

l) producător – persoană juridică română, operator economic producător de autovehicule sau importator autorizat de autovehicule ori reprezentant autorizat al acestora;

m) producător validat – producătorul al cărui dosar de validare a fost aprobat de Autoritate şi care a încheiat cu aceasta contract de finanţare nerambursabilă;

n) sesiune de finanţare – perioadă de timp determinată şi organizată etapizat de către Autoritate;

o) sesiune de înscriere – perioadă de timp determinată în interiorul căreia: producătorul poate depune la Autoritate dosarul de validare; solicitantul poate depune la Autoritate dosarul de acceptare;

p) vehicul de transport rutier – autovehicul din categoria de folosinţă „M“ sau din categoria de folosinţă „N“, astfel cum sunt definite în Reglementările privind condiţiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

ARTICOLUL 3
Sursa de finanţare şi fondurile prevăzute
(1) Finanţarea este nerambursabilă şi se realizează din veniturile Fondului pentru mediu, constând în reduceri din preţul de comercializare a autovehiculelor achiziţionate.

(2) Sumele reprezentând reducerile din preţul de comercializare a autovehiculelor se virează de către Autoritate în conturile de trezorerie ale producătorilor validaţi.

(3) Finanţarea se face în cadrul sesiunilor de finanţare pentru achiziţia de autovehicule şi în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.

ARTICOLUL 4
Cuantumul reducerilor
(1) Cuantumul reducerilor acordate beneficiarilor este de până la:

a) 10% din preţul de comercializare a autovehiculului hibrid achiziţionat, dar nu mai mult de 1.800 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii;

b) 20% din preţul de comercializare a autovehiculului electric achiziţionat, dar nu mai mult de 3.700 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii.

(2) Preţul de comercializare a autovehiculului include TVA.

(3) Ziua efectuării plăţii este aceea în care Autoritatea emite ordinul de plată pentru suma reprezentând reducerea din preţul de comercializare a autovehiculului.

(4) În cadrul unei sesiuni de finanţare, un solicitant acceptat poate achiziţiona mai multe autovehicule, beneficiind pentru fiecare dintre acestea de câte o reducere în condiţiile prevăzute la alin. (1).

(5) Suma reprezentând reducerea acordată se scade de către producătorul validat din preţul de comercializare a autovehiculului, diferenţa fiind asigurată de către beneficiar din surse financiare proprii şi/sau surse financiare complementare: credite bancare sau finanţare în baza unui contract de leasing financiar.

ARTICOLUL 5
Sesiunea de finanţare
(1) Anual, Autoritatea poate organiza o singură sesiune de finanţare.

(2) Perioada de organizare a sesiunii de finanţare şi fondul alocat acesteia se aprobă prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.

(3) Dispoziţia prevăzută la alin. (2) se publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 5 zile înainte de data deschiderii sesiunii de finanţare.

(4) Data deschiderii sesiunii de finanţare coincide cu prima zi a sesiunii de înscriere a producătorilor.

(5) Data închiderii sesiunii de finanţare coincide cu data ieşirii din vigoare a contractelor de finanţare nerambursabilă încheiate între Autoritate şi producătorii validaţi.

(6) În cadrul unei sesiuni de finanţare, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de înscriere a producătorilor în vederea validării. Sesiunea de înscriere poate fi comună cu sesiunea de înscriere în vederea validării în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional.

(7) În cadrul unei sesiuni de finanţare, Autoritatea poate organiza una sau mai multe sesiuni de înscriere a solicitanţilor în vederea acceptării.

(8) Perioadele de organizare a sesiunilor de înscriere prevăzute la alin. (6) şi (7) se aprobă prin dispoziţii ale preşedintelui Autorităţii.

(9) Dispoziţiile prevăzute la alin. (8) se publică pe pagina de internet a Autorităţii, cu cel puţin 5 zile înainte de data deschiderii sesiunilor de înscriere.

CAPITOLUL II
Criterii de eligibilitate

ARTICOLUL 6
Producătorul
Este eligibil producătorul care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii de eligibilitate:

a) este operator economic cu personalitate juridică română, legal constituit, şi desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României;

b) are ca obiect de activitate producţia de autovehicule şi/sau comercializarea de autovehicule;

c) deţine autorizaţiile/acordurile/avizele necesare desfăşurării activităţii;

d) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

e) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară;

f) are deschis sau intenţionează să deschidă la Trezoreria Statului contul 50.70.24 – Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului;

g) nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile economice, nu se află într-o altă situaţie similară legal reglementată;

h) nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. g), precum şi pentru orice altă situaţie similară;

i) nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului.

ARTICOLUL 7
Solicitantul
(1) Este eligibilă persoana fizică care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:

a) are domiciliul în România;

b) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare.

(2) Este eligibilă unitatea-administrativ teritorială care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:

a) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetul local şi Fondul pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

b) nu este înregistrată cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară.

(3) Este eligibilă instituţia publică care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:

a) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetul local şi Fondul pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

b) nu este înregistrată cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară.

CAPITOLUL III

SECŢIUNEA 1
Validarea producătorului

ARTICOLUL 8
Dosarul de validare
(1) Producătorul care întruneşte, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de validare în cadrul sesiunii de înscriere a producătorilor.

(2) Dosarul de validare trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cererea de validare a producătorului, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) actul de împuternicire, în original, pentru cazul în care cererea de validare a producătorului este semnată de către o persoană împuternicită; poate fi depusă împuternicirea notarială sau orice document administrativ emis de către reprezentantul legal în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;

c) actul de identitate al reprezentantului legal, în copie;

d) după caz, actul de identitate al persoanei împuternicite, în copie;

e) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social producătorul, în original, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare şi în care să fie menţionate: atributele de identificare a producătorului, codul unic de înregistrare, reprezentanţii legali, domeniul de activitate principal şi domeniile de activitate secundare, situaţia juridică, precum şi sediile secundare şi punctele de lucru;

f) certificatul de înregistrare fiscală, în copie;

g) certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau copie legalizată;

h) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau copie legalizată;

i) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social producătorul, precum şi, după caz, certificatul de atestare fiscală emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială funcţionează punctul/punctele de lucru menţionat/menţionate în cererea de validare, aflate în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau copii legalizate;

j) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau copie legalizată;

k) actul doveditor al calităţii de importator sau de reprezentant autorizat al producătorului/importatorului de autovehicule noi, hibride şi/sau electrice, în copie;

l) documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 – Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului, în copie; prin excepţie, acest document poate fi prezentat cel mai târziu la data perfectării contractului de finanţare nerambursabilă, în original şi copie.

(3) Dosarul de validare se depune legat, paginat şi opisat, într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii.

(4) Plicul conţinând dosarul de validare poate fi transmis prin orice mijloc care asigură confirmarea recepţionării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de înscriere.

(5) Plicul conţinând dosarul de validare va avea înscrise, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:

a) denumirea completă a producătorului şi adresa sediului social;

b) titlul „Dosar de validare producător – Comercializare autovehicule hibride/electrice“;

c) perioada de organizare a sesiunii de înscriere.

(6) La data recepţionării plicului conţinând dosarul de validare, acesta primeşte de la registratura Autorităţii un număr unic de înregistrare, în ordinea sosirii.

ARTICOLUL 9
Validarea
(1) Validarea are loc în urma analizei cuprinsului documentelor conţinute în dosarul de validare, efectuată de o comisie de analiză, denumită în continuare comisia de validare.

(2) Comisia de validare se constituie prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.

(3) Comisia de validare verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi completează fişa de analiză a eligibilităţii producătorului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.

(4) Comisia de validare poate solicita producătorului orice document, clarificare şi/sau informaţie, dacă pe parcursul analizei se constată necesitatea furnizării acestuia/acesteia.

(5) Atrag respingerea dosarului de validare:

a) documentele care sunt ilizibile sau care conţin ştersături ori modificări, precum şi cele incomplete sau care conţin date şi informaţii neconforme cu realitatea;

b) lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată sau neprezentarea la termenul stabilit ori ieşirea sa din perioada de valabilitate, precum şi constatarea de neconcordanţe în cuprinsul documentelor prezentate;

c) neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate;

d) netransmiterea în termen de 5 zile lucrătoare a documentelor, clarificărilor şi/sau informaţiilor solicitate de către comisia de validare potrivit alin. (4).

(6) Comisia de validare înaintează Comitetului director al Autorităţii centralizatoarele cuprinzând producătorii propuşi spre validare şi producătorii respinşi în urma analizei, cu indicarea motivelor respingerii.

(7) Comitetul director avizează şi propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autorităţii centralizatorul cuprinzând producătorii propuşi spre validare. Comitetul director analizează şi aprobă centralizatorul conţinând producătorii respinşi de către comisia de validare.

(8) Comitetul de avizare validează producătorii în baza propunerii Comitetului director.

(9) Lista producătorilor respinşi se publică pe pagina de internet a Autorităţii.

ARTICOLUL 10
Contractul de finanţare
(1) Contractul de finanţare, denumit în continuare contract, reprezintă actul juridic încheiat între Autoritate şi producătorul validat, în temeiul căruia se asigură decontarea reducerilor acordate beneficiarilor.

(2) Prin contract se stabilesc:

a) marca autovehiculelor ce urmează a fi comercializate;

b) data depunerii documentelor necesare decontării;

c) drepturile şi obligaţiile Autorităţii, precum şi drepturile şi obligaţiile producătorului validat.

(3) Modelul contractului este prevăzut în anexa nr. 3.

(4) Până la momentul perfectării contractului, Autoritatea are dreptul să modifice şi/sau să completeze modelul contractului, ulterior orice modificare şi/sau completare realizându-se prin încheierea de act adiţional, cu acordul ambelor părţi.

(5) Contractul se redactează în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, câte un exemplar pentru fiecare parte.

(6) Contractul intră în vigoare la data semnării acestuia de către ambele părţi şi este valabil până la data înscrisă în cuprinsul său.

(7) Se consideră renunţare la calitatea de producător validat neprezentarea producătorului pentru semnarea contractului într-un termen de maximum 10 zile de la data stabilită şi comunicată acestuia de către Autoritate.

(8) Din partea producătorului validat, contractul se semnează de către reprezentantul său legal ori de către persoana împuternicită în mod expres prin împuternicire notarială, prezentată în original.

(9) Producătorul validat prezintă până cel mai târziu la data încheierii contractului cu Autoritatea originalele documentelor depuse în copie la dosar, pentru ca acestea din urmă să fie certificate „conform cu originalul“ de către personalul Autorităţii.

(10) Lista producătorilor validaţi care au încheiat contracte cu Autoritatea se publică pe pagina de internet a Autorităţii.

SECŢIUNEA a 2-a
Acceptarea solicitantului

ARTICOLUL 11
Dosarul de acceptare
(1) Solicitantul care întruneşte, cumulativ, criteriile de eligibilitate poate depune dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere a solicitanţilor.

(2) Dosarul de acceptare al solicitantului persoană fizică trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4, în original, completată corespunzător şi semnată de către solicitant;

b) actul de identitate, în termen de valabilitate, în copie;

c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul solicitantul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată.

(3) Dosarul de acceptare al solicitantului unitate administrativ-teritorială trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) actul de împuternicire, în original, pentru cazul în care cererea de finanţare este semnată de către o persoană împuternicită; poate fi depusă împuternicirea notarială sau orice document administrativ emis de către reprezentantul legal în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;

c) actul de identitate al reprezentantului legal, în termen de valabilitate, în copie;

d) după caz, actul de identitate al persoanei împuternicite, în termen de valabilitate, în copie;

e) sentinţa civilă de validare a reprezentantului legal, în copie certificată „conform cu originalul“;

f) hotărârea consiliului local, consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în original; hotărârea trebuie să conţină acordul cu privire la achiziţionarea autovehiculului/autovehiculelor în conformitate cu prevederile art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 şi ale prezentelor instrucţiuni, precum şi modalitatea de susţinere a diferenţei până la acoperirea integrală a preţului de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor;

g) certificatul de înregistrare fiscală, în copie;

h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;

i) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;

j) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copii legalizate; solicitantul unitate administrativ-teritorială poate depune declaraţia pe proprie răspundere a secretarului, în original, însoţită de copia actului de identitate al acestuia;

k) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată.

(4) Dosarul de acceptare al solicitantului instituţie publică trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) actul de împuternicire, în original, pentru cazul în care cererea de finanţare este semnată de către o persoană împuternicită; poate fi depusă împuternicirea notarială sau orice document administrativ emis de către reprezentantul legal în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;

c) actul de identitate al reprezentantului legal, în termen de valabilitate, în copie;

d) după caz, actul de identitate al persoanei împuternicite, în termen de valabilitate, în copie;

e) actul în baza căruia s-a înfiinţat şi funcţionează solicitantul, cu modificările şi completările ulterioare, în copie;

f) actul de numire a reprezentantului legal, în copie certificată „conform cu originalul“;

g) certificatul de înregistrare fiscală, în copie;

h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;

i) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;

j) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copii legalizate; solicitantul unitate administrativ-teritorială poate depune declaraţia pe propria răspundere a secretarului, în original;

k) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată.

(5) Dosarul de acceptare se depune legat, paginat şi opisat, într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii.

(6) Plicul conţinând dosarul de acceptare poate fi transmis prin orice mijloc care asigură confirmarea recepţionării acestuia de către Autoritate în interiorul perioadei sesiunii de înscriere.

(7) Plicul conţinând dosarul de acceptare va avea înscrise, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:

a) numele şi prenumele/denumirea completă a solicitantului şi adresa de domiciliu/sediului, după caz;

b) titlul „Dosar de acceptare solicitant – Achiziţionare autovehicule hibride/electrice“;

c) perioada de organizare a sesiunii de înscriere.

(8) La data recepţionării plicului conţinând dosarul de acceptare, acesta primeşte de la registratura Autorităţii un număr unic de înregistrare, în ordinea sosirii.

ARTICOLUL 12
Acceptarea
(1) Acceptarea are loc în urma analizei cuprinsului documentelor conţinute în dosarul de acceptare, efectuată de o comisie de analiză, denumită în continuare comisia de acceptare.

(2) Comisia de acceptare se constituie prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.

(3) Comisia de acceptare verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate şi completează fişa de analiză a eligibilităţii solicitantului, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5.

(4) Comisia de acceptare poate cere solicitantului orice document, clarificare şi/sau informaţie, dacă pe parcursul analizei se constată necesitatea furnizării acestuia/acesteia.

(5) Atrag respingerea dosarului de acceptare:

a) documentele care sunt ilizibile sau care conţin ştersături ori modificări, precum şi cele incomplete sau care conţin date şi informaţii neconforme cu realitatea;

b) lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o altă formă decât cea solicitată sau neprezentarea la termenul stabilit ori ieşirea sa din perioada de valabilitate, precum şi constatarea de neconcordanţe în cuprinsul documentelor prezentate;

c) neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate;

d) netransmiterea în termen de 5 zile lucrătoare a documentelor, clarificărilor şi/sau informaţiilor solicitate de către comisia de acceptare potrivit alin. (4).

(6) Comisia de acceptare înaintează Comitetului director al Autorităţii centralizatoarele cuprinzând solicitanţii propuşi spre acceptare şi solicitanţii respinşi în urma analizei, cu indicarea motivelor respingerii.

(7) Comitetul director avizează şi propune spre aprobare Comitetului de avizare al Autorităţii centralizatorul cuprinzând solicitanţii propuşi spre acceptare. Comitetul director analizează şi aprobă centralizatorul conţinând solicitanţii respinşi de către comisia de acceptare.

(8) Comitetul de avizare acceptă solicitanţii în baza propunerii Comitetului director.

(9) Lista solicitanţilor acceptaţi şi lista solicitanţilor respinşi se publică pe pagina de internet a Autorităţii.

SECŢIUNEA a 3-a
Achiziţionarea autovehiculului şi decontarea reducerii de preţ

ARTICOLUL 13
Achiziţionarea autovehiculului
(1) Solicitanţii acceptaţi pot achiziţiona autovehicule, potrivit legii, de la oricare dintre producătorii validaţi care au încheiat contract cu Autoritatea.

(2) Producătorul validat şi solicitantul acceptat efectuează formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a autovehiculului, producătorul validat scăzând din preţul de comercializare a acestuia reducerea corespunzătoare prevăzută la art. 4 alin. (1).

(3) În factura de livrare a autovehiculului, producătorul validat evidenţiază preţul de comercializare şi, distinct, face menţiunea „Suma de ………. lei reprezentând reducerea instituită prin art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 se suportă de AFM din Fondul pentru mediu, în cadrul sesiunii de finanţare ……….“. Sub rubrica „Total de plată“ se înscrie textul „Diferenţa de plată beneficiar“ şi se menţionează suma rămasă de achitat de către solicitantul acceptat.

(4) Factura trebuie să cuprindă:

a) date despre autovehiculul achiziţionat: marca, modelul, sistemul de propulsie (hibrid/electric), numărul de identificare, anul fabricaţiei;

b) datele de identificare a beneficiarului persoană fizică: numele şi prenumele, codul numeric personal, tipul, seria şi numărul actului de identitate, adresa de domiciliu; atributele de identificare a beneficiarului unitate administrativ-teritorială sau instituţie publică: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa sediului;

c) numele şi prenumele persoanei împuternicite/delegate/desemnate, tipul, seria şi numărul actului de identitate;

d) atributele de identificare a societăţii de leasing, în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar: denumirea, numărul de înregistrare în registrul comerţului, codul de identificare fiscală, adresa sediului social, numărul de cont bancar.

(5) La stabilirea condiţiilor şi termenelor privind plata, livrarea autovehiculului/autovehiculelor şi emiterea facturii, producătorul validat şi solicitantul acceptat trebuie să ţină seama de data stabilită prin contractul încheiat între Autoritate şi producătorul validat pentru depunerea ultimei cereri de decontare.

ARTICOLUL 14
Decontarea
(1) Decontarea reducerilor din preţul de comercializare a autovehiculelor se face lunar, prin virament în contul de trezorerie al producătorului validat, în baza contractului încheiat între acesta şi Autoritate şi a cererii de decontare, al cărei formular este prevăzut în anexa nr. 6.

(2) Cererea de decontare se depune la Autoritate la data stabilită prin contract. La cererea de decontare se anexează următoarele documente:

a) lista beneficiarilor, pe suport hârtie, semnată şi ştampilată pe fiecare filă de către reprezentantul legal al producătorului sau de către persoana împuternicită, în original;

b) lista prevăzută la lit. a), pe suport electronic;

c) facturile emise beneficiarilor, aferente achiziţionării autovehiculelor, în original şi copii; după certificarea copiilor „conform cu originalul“ de către personalul Autorităţii, facturile prezentate în original se restituie producătorului validat;

d) declaraţia pe propria răspundere, în formă autentificată de notarul public, prin care beneficiarul îşi exprimă în mod explicit opţiunea de a achiziţiona autovehiculul la expirarea perioadei de leasing, în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar; în cazul beneficiarului unitate administrativ-teritorială sau instituţie publică, declaraţia pe propria răspundere se completează, se semnează şi se ştampilează de către reprezentantul legal;

e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată ale producătorului validat către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original sau copie legalizată;

f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social producătorul validat, precum şi certificatul de atestare fiscală emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială funcţionează punctul de lucru prin care sunt comercializate autovehicule, aflate în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original sau copii legalizate;

g) certificatul de atestare privind obligaţiile producătorului validat la Fondul pentru mediu eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original sau copie legalizată.

(3) Lista beneficiarilor trebuie să cuprindă date de identificare privind:

a) producătorul validat: denumirea, numărul de înregistrare în registrul comerţului, codul de identificare fiscală, adresa sediului social, numărul de telefon (fix şi mobil)/fax, adresa de e-mail;

b) beneficiarul persoană fizică: numele şi prenume, codul numeric personal, tipul, seria şi numărul actului de identitate, adresa de domiciliu, numărul de telefon (fix şi mobil)/fax, adresa de e-mail; beneficiarul unitate administrativ-teritorială sau instituţie publică: denumirea, codul de identificare fiscală, adresa sediului, numărul de telefon (fix şi mobil)/fax, adresa de e-mail;

c) autovehiculul achiziţionat: marca, modelul, categoria de folosinţă, sistemul de propulsie (hibrid/electric), numărul de identificare, anul fabricaţiei;

d) seria, numărul şi data facturii emise beneficiarului;

e) denumirea societăţii de leasing, numărul şi data perfectării contractului, precum şi perioada de leasing prevăzută în cuprinsul acestuia, în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar;

f) indicativul judeţului sau al municipiului Bucureşti, după caz, în a cărui rază administrativ-teritorială producătorul validat şi beneficiarul au perfectat vânzarea-cumpărarea autovehiculului;

g) indicativul judeţului sau al municipiului Bucureşti, după caz, în a cărui rază administrativ-teritorială îşi are, după caz, domiciliul sau sediul beneficiarul.

(4) Responsabilitatea corectitudinii şi realităţii datelor şi/sau informaţiilor înscrise în lista beneficiarilor aparţine în integralitate producătorului validat.

(5) După verificarea corectitudinii şi realităţii datelor şi/sau a informaţiilor înscrise în documentele depuse, Autoritatea procedează la decontare sau comunică producătorului validat motivul pentru care nu poate fi efectuată decontarea.

(6) Decontarea se efectuează în termenul prevăzut prin contract.

(7) Cu excepţia facturilor depuse în original, documentele prezentate de către producătorul validat rămân în păstrarea Autorităţii.

CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale

ARTICOLUL 15
Contestarea rezultatului
(1) Producătorul sau solicitantul al cărui dosar de validare sau, după caz, dosar de acceptare a fost respins poate introduce contestaţie la decizia Autorităţii.

(2) Contestaţia, formulată în scris, se depune la registratura Autorităţii în termen de 10 zile de la data comunicării rezultatelor, respectiv de la data publicării pe pagina de internet a Autorităţii a listei producătorilor sau proprietarilor respinşi.

(3) Contestaţia poate fi transmisă prin orice mijloc care asigură confirmarea recepţionării acesteia de către Autoritate în interiorul termenului prevăzut la alin. (2).

(4) La data recepţionării contestaţiei, aceasta primeşte de la registratura Autorităţii un număr unic de înregistrare.

(5) Contestaţia trebuie să cuprindă:

a) atributele de identificare a contestatorului;

b) numărul unic de înregistrare atribuit de către registratura Autorităţii dosarului de validare sau dosarului de acceptare, după caz;

c) obiectul contestaţiei;

d) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază;

e) după caz, numele şi prenumele solicitantului sau numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului acestuia, semnătura şi ştampila.

(6) Aprobarea componenţei comisiei de soluţionare a contestaţiilor se face prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.

(7) Soluţionarea contestaţiei se face în termen de cel mult 20 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autorităţii.

(8) Comisia de soluţionare a contestaţiilor înaintează Comitetului director propunerea de aprobare sau de respingere a contestaţiei. În situaţia admiterii contestaţiei de către Comitetul director, acesta înaintează Comitetului de avizare propunerea de validare sau de acceptare, după caz.

ARTICOLUL 16
Păstrarea documentelor de către Autoritate
(1) Autoritatea păstrează documentele gestionate în conformitate cu legislaţia în vigoare şi normele sale interne.

(2) Documentele depuse de către producătorul sau solicitantul al cărui dosar de validare ori dosar de acceptare, după caz, a fost aprobat nu se restituie. Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate elibera producătorului validat sau solicitantului acceptat copii ale documentelor depuse.

(3) Pe bază de solicitare scrisă, Autoritatea poate restitui documentele depuse de către producătorul sau solicitantul al cărui dosar de validare ori dosar de acceptare, după caz, a fost respins.

(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), cererile de validare şi cererile de finanţare nu pot face obiectul restituirii.

ARTICOLUL 17
Responsabilităţi privind gestionarea datelor cu caracter personal
(1) Autoritatea şi producătorul validat răspund pentru gestionarea în condiţiile legii a datelor cu caracter personal aparţinând solicitanţilor/beneficiarilor.

(2) În vederea verificării corectitudinii şi realităţii datelor prezentate de către solicitanţi, Autoritatea poate încheia protocoale de colaborare cu alte instituţii sau autorităţi publice competente material şi teritorial.

ARTICOLUL 18
Reguli de publicitate
(1) Orice demers publicitar efectuat de către producătorul validat cu privire la comercializarea autovehiculelor prin efectul art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011, în orice formă şi în orice mediu, trebuie să specifice că reducerile de preţ sunt susţinute de către Autoritate din Fondul pentru mediu.

(2) Orice altă reducere de preţ, sub orice denumire, promovată prin orice modalitate de către producătorul validat, trebuie astfel prezentată încât să nu fie generate confuzii între aceasta şi reducerea de preţ prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011.

ARTICOLUL 19
Publicarea informaţiilor relevante
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu finanţarea susţinută din Fondul pentru mediu se publică pe pagina de internet a Autorităţii, www.afm.ro

(2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la finanţare sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Autorităţii şi/sau a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.

ARTICOLUL 20
Anexe
Anexele nr. 1–6 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

ANEXA Nr. 1
la instrucţiuni

CERERE DE VALIDARE A PRODUCĂTORULUI
Nr. de înregistrare la producător

………./……….
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu

………./……….

Denumirea completă a producătorului ……….,

forma juridică de organizare ……….,

forma de proprietate (publică/privată)………., înregistrat/înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ………. sub nr. de ordine ………./………./………., cod de identificare fiscală ………., cont nr. ………., deschis la Trezoreria ………., adresa sediului social: localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ………., website ………., reprezentat/reprezentată legal de ………. în calitate de ………., prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal ………., cod numeric personal ………., posesor al actului de identitate tip ………., seria ………. nr. ………., eliberat de către ………. la data de ………., domiciliat/cu reşedinţa în localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ……….,

solicităm validarea şi perfectarea contractului de finanţare în vederea comercializării de către societatea noastră a autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid şi/sau electric având caracteristicile specificate în tabelul de mai jos şi în vederea decontării de către Administraţia Fondului pentru Mediu a reducerilor de preţ instituite prin art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, în condiţiile prevăzute în cuprinsul instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din actul normativ mai sus menţionat.

Nr. crt.
Marca, modelul şi categoria de folosinţă
Sistemul de propulsie
Puterea maximă a ansamblului propulsor

(kW/CP)
Viteza maximă

(km/h)

şi autonomia

(km)
Emisii de CO2

(g/km)
Rezultat obţinut la testele de siguranţă Euro NCAP
Preţ de bază cu TVA inclus

(euro)
Alte specificaţii

1.

2.

3.

n

Comercializarea autovehiculelor cu sistem de propulsie hibrid şi/sau electric se va efectua de către societatea noastră prin punctul de lucru/punctele de lucru având următoarele atribute de identificare:

Denumirea ………., codul de identificare fiscală (dacă este cazul) ………., înregistrat în localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ………., obiectul de activitate ………. (comerţul cu autovehicule).

Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:

a) societatea noastră are personalitate juridică română, este legal constituită şi desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României;

b) societatea noastră are ca obiect de activitate producţia şi/sau comercializarea autovehiculelor noi;

c) societatea noastră deţine autorizaţiile/acordurile/avizele necesare desfăşurării activităţii;

d) avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;

e) nu suntem înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară;

f) societatea noastră, inclusiv punctul/punctele de lucru mai sus menţionat/menţionate, nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, nu se află sub administrare specială, nu are suspendate ori restricţionate activităţile economice, nu se află într-o altă situaţie similară legal reglementată;

g) societatea noastră, inclusiv punctul/punctele de lucru mai sus menţionat/menţionate, nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. f), precum şi pentru orice altă situaţie similară;

h) nu sponsorizăm activităţi cu efect negativ asupra mediului;

i) am depus întreaga documentaţie, conform dispoziţiilor instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 şi în condiţiile stipulate prin acestea;

j) sunt de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză poate apărea ca necesară completarea dosarului de validare cu noi documente, pe care, la solicitarea comisiei de validare, mă oblig să le depun în termenul prevăzut în cuprinsul instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011;

k) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.

Subsemnatul declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de validare şi în toate celelalte formulare şi documente depuse şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte.

Am luat cunoştinţă de faptul că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii de validare ori, ulterior, la returnarea integrală a sumelor decontate de către Administraţia Fondului pentru Mediu.

Subsemnatul autorizez prin prezenta cerere de validare orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze date şi informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea societăţii pe care o reprezint.

Prin semnarea prezentei cereri de validare şi aplicarea ştampilei confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.

Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal,

Numele şi prenumele ……….

Funcţia ……….

Semnătura ……….

Data ……….

L.S.

ANEXA Nr. 2

la instrucţiuni

FIŞA DE ANALIZĂ A ELIGIBILITĂŢII PRODUCĂTORULUI

Denumirea producătorului: ……….

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a cererii de validare: ……….

Nr. crt. Documentele şi cerinţele în baza cărora se analizează eligibilitatea producătorului Îndeplinirea criteriului de eligibilitate
DA NU Comentarii
1. A depus dosarul de validare în cadrul sesiunii de înscriere organizate de AFM.      
2. A depus cererea de validare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la Instrucţiunile privind aplicarea art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, în original, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia.      
3. A depus actul de împuternicire, în original.      
4. A depus actul de identitate al reprezentantului legal, în copie.      
5. A depus actul de identitate al persoanei împuternicite, în copie.      
6. A depus certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, în original, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în care sunt menţionate: atributele de identificare a producătorului, codul unic de înregistrare, reprezentanţii legali, domeniul de activitate principal şi domeniile de activitate secundare, situaţia juridică, precum şi sediile secundare şi punctele de lucru.      
7. A depus certificatul de înregistrare fiscală, în copie.      
8. A depus certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original/copie legalizată.      
9. A depus certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original/copie legalizată. 1)      
10. A depus certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social./A depus certificatul de atestare fiscală emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială funcţionează punctul de lucru menţionat în cererea de validare, aflate în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original/copii legalizate.      
11. A depus certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu eliberat de către AFM, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original/copie legalizată.      
12. A depus actul doveditor al calităţii de importator sau de reprezentant al producătorului/importatorului de autovehicule, în copie.      
13. A depus documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 – Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului, în copie (prin excepţie, documentul poate fi prezentat cel mai târziu la data perfectării contractului).      

NOTĂ:

În cadrul rubricii „Îndeplinirea criteriului de eligibilitate“ se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.

Concluzii:
 

REZULTATUL ANALIZEI ELIGIBILITĂŢII PRODUCĂTORULUI:

PROPUS SPRE VALIDARE/RESPINS

Consilier juridic,

……….

Data ………. Semnătura ……….

Preşedintele comisiei de analiză,

……….

Data ………. Semnătura ……….

ANEXA Nr. 3
la instrucţiuni

CONTRACT DE FINANŢARE
Nr. ………./N din ……….

Între:

Administraţia Fondului Pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod de identificare fiscală 14715650, cont nr. ………. deschis la Trezoreria ………., reprezentată legal prin domnul ………. – preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,

şi

Societatea Comercială ………. – S.A./S.R.L., cu sediul social în ………., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ………. sub nr. ………./………./………., cod de identificare fiscală ………., cont nr. ………. deschis la Trezoreria ………., reprezentată legal prin domnul/doamna ………., care împuterniceşte pe domnul/doamna ………., în calitate de producător validat, denumită în continuare producător,

a intervenit prezentul contract de finanţare, denumit în continuare contract.

ARTICOLUL 1

Obiectul contractului

(1) Prin prezentul contract, AFM acordă producătorului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, prin suportarea reducerilor instituite prin art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din puncte de vedere energetic, şi anume:

a) o reducere de până la 10% din preţul de comercializare a unui autovehicul hibrid achiziţionat de către beneficiar, dar nu mai mult de 1.800 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii;

b) o reducere de până la 20% din preţul de comercializare a unui autovehicul electric achiziţionat de către beneficiar, dar nu mai mult de 3.700 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii.

(2) În sensul prezentului contract, prin beneficiar se înţelege persoana fizică cu domiciliul în România, unitatea administrativ-teritorială sau instituţia publică, acceptată de către AFM şi care a achiziţionat unul sau mai multe autovehicule până cel mai târziu la data de ………./………./………. .

(3) Finanţarea se acordă pentru comercializarea autovehiculelor noi, marca ………., cu sistem de propulsie hibrid/electric, şi marca ………., cu sistem de propulsie hibrid/electric.

ARTICOLUL 2

Durata contractului

Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil până la data de ………./………./………. inclusiv.

ARTICOLUL 3

Modalitatea de finanţare

(1) Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul perioadei prevăzute la art. 2.

(2) Finanţarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura decontării reducerilor din preţurile de comercializare a autovehiculelor şi prin creditarea contului nr. ………. deschis la Trezoreria ………. de către producător, pe bază de cerere de decontare, însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 14 alin. (2) din Instrucţiunile privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, în condiţiile în care cererea de decontare şi documentele aferente sunt complete şi corect întocmite.

(3) Virarea sumelor din contul AFM în contul producătorului se face în termen de ………. zile de la depunerea cererii de decontare.

(4) Ziua efectuării plăţii prevăzută la art. 1 alin. (1) este aceea în care AFM emite ordinul de plată pentru suma reprezentând reducerea din preţul de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor.

(5) Cererea de decontare se depune la AFM la data de ………. a fiecărei luni.

(6) Ultima cerere de decontare se depune la AFM la data de ………./………./………. .

(7) Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar producătorul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.

ARTICOLUL 4

Obligaţii

(1) Producătorul are următoarele obligaţii:

a) să utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;

b) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;

c) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;

d) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediul său social, precum şi la punctele sale de lucru, pentru inspectarea activităţilor care se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor, evidenţelor contabile şi a altor documente relevante;

e) să nu sponsorizeze activităţi cu impact negativ asupra mediului pe întreaga perioadă de valabilitate a prezentului contract;

f) să informeze AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de decontare ori pe parcursul derulării prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificări;

g) să informeze AFM în cazul în care va fi supus procedurii de insolvenţă sau faliment, executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, administrare specială ori dacă i-au fost suspendate sau restricţionate activităţile economice ori se va afla într-o altă situaţie similară legal reglementată;

h) în îndeplinirea prezentului contract, să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;

i) să furnizeze în maximum 5 zile lucrătoare de la notificarea AFM orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;

j) să specifice în cazul oricărui demers publicitar efectuat cu privire la comercializarea autovehiculelor prin efectul art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011, în orice formă şi în orice mediu, că reducerile de preţ sunt susţinute de către AFM din Fondul pentru mediu;

k) să prezinte orice altă reducere de preţ promovată în aşa fel încât să nu fie generate confuzii între aceasta şi reducerea de preţ prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011;

l) să justifice în scris solicitantului acceptat de către AFM, la cererea acestuia, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a efectua formalităţile de vânzare-cumpărare şi de predare-primire a autovehiculului/autovehiculelor;

m) să gestioneze în condiţiile legii datele cu caracter personal aparţinând solicitanţilor acceptaţi de către AFM/beneficiarilor;

n) să păstreze în condiţii de siguranţă documentele depuse de către solicitanţii acceptaţi/beneficiari.

(2) AFM are următoarele obligaţii:

a) să asigure finanţarea în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor prevăzute prin bugetul anual al Fondului pentru mediu;

b) să pună la dispoziţia producătorului informaţiile legate de finanţare.

ARTICOLUL 5

Răspunderea contractuală

(1) Nerespectarea de către producător a oricăreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.

(2) Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale producătorului:

a) comite nereguli de ordin financiar în termenul de valabilitate al contractului şi în legătură cu acesta, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;

b) împotriva producătorului a fost demarată procedura insolvenţei sau falimentului, procedura de executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, desfiinţare, închidere, inclusiv închidere operaţională, a fost pus sub administrare specială, i-au fost suspendate ori restricţionate activităţile, inclusiv cele economice, sau se află într-o altă situaţie similară legal reglementată;

c) face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. b), precum şi pentru orice altă situaţie similară.

(3) Producătorul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe întreg parcursul derulării prezentului contract, AFM fiind degrevată în totalitate de orice responsabilitate.

(4) Producătorul îşi asumă integral răspunderea pentru refuzul de a efectua formalităţile de vânzare-cumpărare şi de predare-primire a autovehiculului/autovehiculelor solicitantului acceptat de către AFM.

(5) Producătorul suportă taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente.

(6) Producătorul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sa.

(7) Orice caz de culpă şi orice disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului contract vor fi notificate producătorului de către AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate în termen de maximum 10 zile de la data notificării, AFM are dreptul de a lua următoarele măsuri:

a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;

b) sistarea definitivă a finanţării şi rezilierea unilaterală a prezentului contract, cu recuperarea sumelor virate către producător, în condiţiile Codului de procedură fiscală/Codului de procedură civilă.

ARTICOLUL 6

Încetarea contractului

Prezentul contract încetează de drept:

a) la data prevăzută în cuprinsul acestuia;

b) la data intervenţiei unui act de autoritate;

c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură încât îndeplinirea prezentului contract ar fi contrară AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat producătorului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a luat cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe.

ARTICOLUL 7

Forţa majoră şi cazul fortuit

(1) Prin forţă majoră se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea prezentului contract şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.

(2) Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:

a) să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei;

b) să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră, certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;

c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare;

d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

(3) Dacă nu se procedează la anunţare, în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.

(4) Îndeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

(5) Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile alin. (2), exonerează de răspundere partea care o invocă.

(6) Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:

a) încetarea prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;

b) modificarea contractului.

(7) Prevederile cuprinse la alin. (2)–(6) se aplică, în mod corespunzător, şi în situaţia cazului fortuit.

ARTICOLUL 8

Cesiunea

Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.

ARTICOLUL 9

Litigii

(1) Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.

(2) În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul AFM.

ARTICOLUL 10

Dispoziţii finale

(1) Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la următoarele adrese:

a) pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;

b) pentru producător: ………. .

(2) În cazul în care producătorul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris AFM.

(3) Notificările făcute producătorului la adresa menţionată în cuprinsul alin. (1) lit. b) sau la o altă adresă comunicată ulterior se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.

Sub condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior, notificările se pot transmite şi prin fax la următoarele numere telefonice:

a) pentru AFM: ……….;

b) pentru producător: ………. .

(4) Prezentul contract constituie titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.

(5) Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai producătorului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

(6) Prezentul contract poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.

(7) Prezentul contract s-a semnat la data de ………., la sediul AFM, în două exemplare originale, ambele având aceeaşi valoare juridică, câte un exemplar pentru fiecare parte contractantă.

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

……….
S.C. ………. – S.A./S.R.L.

……….

Direcţia economică

Director,

……….
Prin reprezentant legal/împuternicit,

……….

Direcţia implementare proiecte

Director,

……….

Avizat

Consilier juridic,

……….

Referent de specialitate,

……….

 

ANEXA Nr. 4
la instrucţiuni

CERERE DE FINANŢARE

Nr. de înregistrare la solicitant 1) ………./……….
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu

………./……….

1. Date generale solicitant

1.1. Persoană fizică

Numele şi prenumele ………., cod numeric personal ………., posesor al actului de identitate tip ………., seria ………. nr. ………., eliberat de ………. la data de ………., domiciliat în România la adresa: localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ……….

1.2. Unitate administrativ-teritorială/Instituţie publică

Denumirea completă: ………., forma juridică de organizare: ………., cod de identificare fiscală ………., cu sediul la adresa: localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ………., website ………., reprezentat/reprezentată legal de către ………., în calitate de ………., prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal ………., cod numeric personal ………., posesor al actului de identitate tip ………., seria ………. nr. ………., eliberat de către ………. la data de ………., cu domiciliul în România la adresa: localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ……….

2. Finanţare solicitată

Solicit/Solicităm acceptarea în vederea achiziţionării de la unul dintre producătorii validaţi, sub beneficiul acordării din Fondul pentru mediu a reducerii/reducerilor de preţ instituite prin art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic şi în condiţiile prevăzute în cuprinsul Instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, a unui număr de ………. (în cifre şi litere) autovehicule, dintre care:

………. (în cifre şi litere) autovehicule cu sistem de propulsie hibrid;

………. (în cifre şi litere) autovehicule cu sistem de propulsie electric.

Pentru fiecare autovehicul pe care îl voi/vom achiziţiona, solicit/solicităm finanţare din Fondul pentru mediu, reprezentând:

□ o reducere de până la 10% din preţul de comercializare, în cazul autovehiculului hibrid, dar nu mai mult de 1.800 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii;

□ o reducere de până la 20% din preţul de comercializare, în cazul autovehiculului electric, dar nu mai mult de 3.700 euro, în lei la cursul Băncii Naţionale a României din ziua efectuării plăţii.

Am luat cunoştinţă de faptul că:

□ preţul de comercializare a autovehiculului include TVA;

□ ziua efectuării plăţii este aceea în care Administraţia Fondului pentru Mediu virează în contul de trezorerie al producătorului validat suma reprezentând reducerea din preţul de comercializare a autovehiculului.

Diferenţa până la acoperirea integrală a preţului de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor o asigur/asigurăm şi o susţin/susţinem:

a) din surse proprii: DA |_| NU |_|

b) prin credit bancar: DA |_| NU |_|

c) prin leasing financiar: DA |_| NU |_|

3. Declaraţie pe propria răspundere

Subsemnatul, în calitate de solicitant/reprezentant legal al solicitantului/împuternicit al reprezentantului legal al solicitantului, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:

a) avem îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale şi bugetul Fondului pentru mediu conform prevederilor legale în vigoare şi nu sunt/nu suntem înregistrat/înregistraţi cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară 1) ; am îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul local 2) ;

b) mă angajez/ne angajăm să asigur/asigurăm şi să susţin/susţinem diferenţa de preţ prin modalitatea prevăzută la pct. 2 „Finanţare solicitată“ lit. ……….;

c) am depus dosarul de acceptare în nume propriu, fără a mă/ne interpune în beneficiul vreunei alte persoane, fizice sau juridice;

d) suntem de acord ca orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze date şi informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea noastră 1) ;

e) am depus întreaga documentaţie, conform prevederilor Instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic şi în condiţiile stipulate prin acestea;

f) sunt de acord cu faptul că în timpul procesului de analiză poate apărea ca necesară completarea dosarului de acceptare cu noi documente, pe care, la solicitarea comisiei de acceptare, mă oblig să le depun în termenul prevăzut în cuprinsul Instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic;

g) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.

Subsemnatul declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii. Subsemnatul, înţelegând că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii, declar că nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte formulare şi documente depuse şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte.

Am luat cunoştinţă de faptul că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii de finanţare ori, ulterior, la returnarea integrală a sumelor acordate de către Administraţia Fondului pentru Mediu.

Prin semnarea prezentei cereri de finanţare şi aplicarea ştampilei confirmăm că am înţeles şi ne-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.

Numele şi prenumele solicitantului 2)

……….

Semnătura solicitantului 2)

……….

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului 1)

……….

Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului 1)

……….

L.S.

 ANEXA Nr. 5 

la instrucţiuni

FIŞA DE ANALIZĂ A ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI

Numele şi prenumele/Denumirea solicitantului: ……….

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a cererii de finanţare: ……….

Nr. crt. Documentele şi cerinţele în baza cărora se analizează eligibilitatea solicitantului persoană fizică Îndeplinirea criteriului de eligibilitate
DA NU Comentarii
1.1. A depus dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere organizate de AFM.      
1.2. A depus cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucţiunile privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, în original, completată corespunzător şi semnată.      
1.3. A depus actul de identitate, în termen de valabilitate, în copie.      
1.4. A depus certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      
Nr. crt. Documentele şi cerinţele în baza cărora se analizează eligibilitatea solicitantului unitate administrativ-teritorială Îndeplinirea criteriului de eligibilitate
DA NU Comentarii
2.1. A depus dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere organizate de AFM.      
2.2. A depus cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucţiunile privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal/împuternicitul reprezentantului legal.      
2.3. A depus actul de împuternicire, în original.      
2.4. A depus actul de identitate al reprezentantului legal, în termen de valabilitate, în copie.      
2.5. A depus actul de identitate al persoanei împuternicite, în termen de valabilitate, în copie.      
2.6. A depus sentinţa civilă de validare a reprezentantului legal, în copie certificată „conform cu originalul“.      
2.7. A depus hotărârea consiliului local/consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în original; hotărârea conţine acordul cu privire la achiziţionarea autovehiculului/autovehiculelor în conformitate cu prevederile art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 şi ale Instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, precum şi modalitatea de susţinere a diferenţei până la acoperirea integrală a preţului de comercializare a autovehiculului/autovehiculelor.      
2.8. A depus certificatul de înregistrare fiscală, în copie.      
2.9. A depus certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată. 1)      
2.10. A depus certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      
2.11. A depus certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.

A depus, în locul certificatului de atestare fiscală, declaraţia pe propria răspundere a secretarului, în original, însoţită de copia actului de identitate al acestuia.

     
2.12. A depus certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu eliberat de către AFM, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      
Nr. crt. Documentele şi cerinţele în baza cărora se analizează eligibilitatea solicitantului instituţie publică Îndeplinirea criteriului de eligibilitate
DA NU Comentarii
3.1. A depus dosarul de acceptare în cadrul sesiunii de înscriere organizate de AFM.      
3.2. A depus cererea de finanţare, conform formularului prevăzut în anexa nr. 4 la Instrucţiunile privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011, în original, completată corespunzător, semnată şi ştampilată de către reprezentantul legal/împuternicitul reprezentantului legal.      
3.3. A depus actul de împuternicire, în original.      
3.4. A depus actul de identitate al reprezentantului legal, în termen de valabilitate, în copie.      
3.5. A depus actul de identitate al persoanei împuternicite, în termen de valabilitate, în copie.      
3.6. A depus actul în baza căruia s-a înfiinţat şi funcţionează solicitantul, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.      
3.7. A depus actul de numire a reprezentantului legal, în copie certificată „conform cu originalul“.      
3.8. A depus certificatul de înregistrare fiscală, în copie.      
3.9. A depus certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      
3.10. A depus certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată. 1)      
3.11. A depus certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      
3.12. A depus certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu eliberat de către AFM, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original/copie legalizată.      

NOTĂ:

În cadrul rubricii „Îndeplinirea criteriului de eligibilitate“ se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.

Concluzii:
 

REZULTATUL ANALIZEI ELIGIBILITĂŢII SOLICITANTULUI:

PROPUS SPRE ACCEPTARE/RESPINS

Consilier juridic,

……….

Data ……….

Semnătura ……….

Preşedintele comisiei de analiză,

……….

Data ……….

Semnătura ……….

 ANEXA Nr. 6
la instrucţiuni


CERERE DE DECONTARE
Nr. de înregistrare la producătorul validat

………./……….
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu

………./……….

Denumirea completă a producătorului validat ……….,

forma juridică de organizare ……….,

forma de proprietate (publică/privată)……….,

înregistrat/înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ………. sub nr. de ordine ………./………./………., cod de identificare fiscală ………., cont nr. ………., deschis la Trezoreria ………., adresa sediului social: localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ………., website ………., reprezentat/reprezentată legal de ………., în calitate de ………., prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal ………., cod numeric personal ………., posesor al actului de identitate tip ………., seria ………. nr. ………., eliberat de către ………. la data de ………., domiciliat/cu reşedinţa în localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., cod poştal ………., telefon (fix şi mobil) ………., fax ………., e-mail ……….,

în baza Contractului de finanţare nr. ………./………./………., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de decontare pentru suma de ………. lei (în cifre şi litere).

Prezenta cerere este însoţită de:

1. lista beneficiarilor, pe suport hârtie, semnată şi ştampilată pe fiecare filă de către reprezentantul legal/împuternicitul reprezentantului legal al societăţii noastre, în original;

2. lista beneficiarilor, pe suport electronic;

3. facturile emise beneficiarilor, aferente achiziţionării autovehiculelor, în original şi copie;

4. declaraţiile pe propria răspundere, în formă autentificată de notarul public, prin care beneficiarii îşi exprimă în mod explicit opţiunea de a achiziţiona autovehiculele la expirarea perioadei de leasing, în cazul finanţării în baza unor contracte de leasing financiar;

5. declaraţiile pe propria răspundere ale reprezentanţilor legali, în formă autentificată de notarul public, privind respectarea legislaţiei naţionale în vigoare cu privire la achiziţiile publice, însoţite de contractele de achiziţie publică, în copie, în cazul beneficiarilor unităţi administrativ-teritoriale şi instituţii publice;

6. certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată ale societăţii noastre către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original/copie legalizată;

7. certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social societatea noastră, precum şi certificatul/certificatele de atestare fiscală emis/emise de către autoritatea publică locală/autorităţile publice locale în a cărei/căror rază teritorială funcţionează punctul/punctele de lucru prin care sunt comercializate autovehiculele hibrid şi electrice, aflate în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original/copii legalizate;

8. certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, în termen de valabilitate la data depunerii cererii de decontare, în original/copie legalizată.

Subsemnatul declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii şi garantez că documentele depuse în vederea decontării respectă cerinţele Instrucţiunilor privind aplicarea prevederilor art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2011 privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.994/2011. Îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de decontare, în listele proprietarilor beneficiari, inclusiv în documentele financiare, şi garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte.

Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal,

Numele şi prenumele ……….

Funcţia ……….

Semnătura ……….

Data ……….

L.S.

Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

Numele şi prenumele ……….

Semnătura ……….

L.S.

Direcţia economică

Director,

Numele şi prenumele ……….

Semnătura ……….

Direcţia implementare proiecte

Director,

Numele şi prenumele ……….

Semnătura ……….

Serviciul implementare

Şef serviciu,

Numele şi prenumele ……….

Semnătura ……….

Referent de specialitate,

Numele şi prenumele ……….

Semnătura ……….

1) În situaţia în care din cuprinsul certificatului de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat rezultă că producătorul are TVA de recuperat, iar diferenţa dintre valoarea obligaţiilor de plată şi valoarea TVA este 0, criteriul de eligibilitate se consideră a fi îndeplinit.

2) Se completează de către solicitantul persoană fizică.