Pentru a contracara escaladarea acestui fenomen, asiguratorii investesc mai mult in resurse umane si in IT. La nivel mondial, 14% din totalul daunelor inregistrate pot fi catalogate drept inselaciuni.
Fenomenul a luat amploare, iar in cazul unora dintre companii nivelul incercarilor de frauda din partea clientilor a crescut cu peste 50%.
Pentru a contracara marirea numarului acestor tentative, asiguratorii au investit mai mult in resurse umane si pe partea informatica. „Fraudele dovedite au crescut anul trecut cu pana la 60% la Generali fata de 2009. Pentru a contracara aceste fenomene am investit mai mult in IT si am pus un mai mare accent pe partea de resurse umane. Pe segmentul Casco, fraudele sunt mult mai usor de realizat. Totusi, pe RCA sunt multe metode inventive, dar este mai dificil, pentru ca sunt implicate mai multe parti”, a precizat Madalin Rosu, sef departament Daune la Generali Asigurari. Acesta spune ca nu exista o metoda des intalnita pentru fraudare si ca in zona daunelor totale se apeleaza, de obicei, la persoane specializate.
Sursa: Tot articolul poate fi citit in Financiarul