Pe siteul ANAF ni se reaminteste ca Fisele Fiscale de la sediile secundare se depun la unitatea fiscala a societatii-mama.
Va prezentam Ordinul 232/2011 publicat in M. Of. 88/2011:
M.Of. nr. 88 din 2.2.2011
Având în vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 228 alin. (21) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru creşterea eficienţei administrării contribuabililor şi în scopul îmbunătăţirii relaţiei de parteneriat cu aceştia, precum şi în scopul transmiterii cu celeritate şi în condiţii optime a dosarelor fiscale ale sediilor secundare ale contribuabililor între organele fiscale competente,
în temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) şi art. 33 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“,
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Art. 1
(1) Pentru administrarea de către organele fiscale din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a obligaţiilor fiscale datorate de contribuabilii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, competenţa revine, începând cu data de 1 februarie 2011, organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribuabilul care a înfiinţat respectivele sedii secundare, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la aceste sedii.
(2) Competenţa privind înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află situate acestea.
Art. 2
(1) Prin prezentul ordin se aprobă:
a) procedura de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, denumite în continuare sedii secundare, cuprinsă în anexa nr. 1;
b) modelul şi conţinutul formularului „Proces-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare“, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
(3) Predarea-primirea se va face pe baza certificatului de atestare fiscală şi a procesului-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare, denumit în continuare proces-verbal, transmise electronic organului fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare.
(4) Predarea-primirea informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare se va efectua potrivit calendarului comunicat de către Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, denumit în continuare calendar.
Art. 3
Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor bugetare, Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcţia generală de planificare strategică şi monitorizare a realizării creanţelor bugetare, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi administraţiile finanţelor publice implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 5
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
Sorin Blejnar
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA DE PREDARE-PRIMIRE
a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
1. Obiectul prezentei proceduri îl reprezintă predareaprimirea informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare existente în evidenţele fiscale la data de 31 ianuarie 2011.
2. Organele fiscale participante la procedura de predareprimire sunt:
a) organele fiscale în a căror administrare s-au aflat sediile secundare, denumite în continuare organe fiscale predătoare;
b) organul fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare, denumit în continuare organ fiscal primitor;
c) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti cărora le revin sarcini pe linia coordonării şi monitorizării procedurilor de predare-primire desfăşurate pe raza lor de competenţă.
CAPITOLUL II
Desfăşurarea procedurii
A. Predarea-primirea informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare prevăzute la cap. 1 se va efectua, potrivit calendarului, prin parcurgerea următoarelor etape:
1. transferul electronic al informaţiilor existente în evidenţele fiscale la data de 31 ianuarie 2011 în următoarele baze de date: DECIMP, SACF şi, după caz, OBLIG, de către organul fiscal predător;
2. emiterea, de către organul fiscal predător, a certificatului de atestare fiscală, cuprinzând creanţele fiscale existente în sold la data de 31 ianuarie 2011;
3. întocmirea procesului-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare de către organul predător.
3.1. Procesul-verbal reprezintă documentul justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitatea creanţelor bugetare a predării-primirii dintre unităţile fiscale. Totodată, într-o prezentare sintetică, acesta reflectă situaţia fiscală a sediului secundar, reprezentând un instrument de semnalare, de către organul fiscal predător, şi de sesizare, de către organul fiscal primitor, a neregularităţilor din evidenţa fiscală a sediilor secundare supuse procedurii de predare-primire.
3.2. Informaţiile referitoare la sediile secundare, prevăzute la pct. 1b din procesul-verbal, vor fi completate de unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal predător.
3.3. Informaţiile înscrise la pct. 1 b din procesul-verbal se transmit unităţii Trezoreriei Statului primitoare de către organul fiscal primitor în format electronic – prin e-mail (format .pdf scanat) şi/sau printr-un fişier electronic care cuprinde toate informaţiile respective. Modelul formularului fişierului electronic şi procedura de utilizare a acestuia vor fi stabilite de Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică şi Direcţia generală de tehnologia informaţiei.
4. transmiterea electronică de către organul fiscal predător, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii februarie 2011, a următoarelor documente:
a) certificatul de atestare fiscală (în format .pdf);
b) procesul-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare (în format .pdf şi .xls);
5. confirmarea primirii informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare şi a preluării administrării acestora de către organul fiscal primitor, potrivit calendarului, în cel mult 5 zile de la data primirii procesului-verbal. Această operaţiune se desfăşoară după verificarea corectitudinii informaţiilor primite, semnarea şi retransmiterea electronică (în format .pdf) a procesului-verbal, semnat de către conducătorul organului fiscal primitor.
B. Transmiterea în format hârtie a unor componente ale dosarului fiscal, ulterior predării-primirii informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare, se va face numai la cererea scrisă şi justificată a organului fiscal primitor.
CAPITOLUL III
Dispoziţii tranzitorii
1. Eventualele plăţi efectuate de către sediile secundare la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale predătoare, ulterior datei de 31 ianuarie 2011, se vor transfera la unitatea de Trezorerie a Statului la care este arondat organul fiscal care a preluat respectivele sedii secundare în vederea stingerii obligaţiilor fiscale existente în evidenţa analitică pe plătitori. Unităţile Trezoreriei Statului vor comunica zilnic organelor fiscale predătoare informaţiile cu privire la sumele virate eronat de sediile secundare, iar acestea vor furniza unităţilor Trezoreriei Statului informaţii cu privire la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal care a preluat spre administrare sediile secundare, inclusiv cu privire la codul de identificare fiscală al contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare.
2. Operaţiunile de transfer prevăzute la pct. 1 se efectuează de către unităţile Trezoreriei Statului predătoare, pe bază de ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), până la data de 30 aprilie 2011. După aceasta dată, eventualele plăţi efectuate eronat de către sediile secundare la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale predătoare se vor returna plătitorilor.
3. După data de 31 ianuarie 2011, organele fiscale predătoare nu vor mai efectua nicio operaţiune în evidenţa fiscală a sediului secundar si nu vor mai emite niciun document pe seama acestuia.
4. În situaţia constatării de către organul fiscal primitor a unor neconcordanţe, creanţele fiscale ale sediului secundar vor fi preluate spre administrare de către acesta, urmând ca în termen de 5 zile de la semnalarea acestor neconcordanţe organul fiscal predător să comunice printr-o notă justificativă motivele existenţei acestora. Eventualele corecţii în evidenţa fiscală ale acestor neconcordanţe se vor realiza de către organul fiscal primitor pe baza notei justificative, fără transferul sumelor care fac obiectul neconcordanţelor între unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal predător şi organul fiscal primitor.
5. Organele fiscale primitoare vor notifica contribuabilii despre preluarea în administrare a creanţelor fiscale ale sediilor secundare, precum şi unitatea Trezoreriei Statului şi conturile în care acestea vor fi achitate.
6. Organele fiscale predătoare vor notifica terţii popriţi (inclusiv instituţiile bancare) cu privire la conturile deschise la unităţile Trezoreriei Statului unde urmează a se vira sumele reţinute după data de 1 februarie 2011.
Încheiat între A.F.P. ………. din cadrul D.G.F.P. ………., în calitate de organ fiscal predător, şi A.F.P. ………. din cadrul D.G.F.P. ………./D.G.A.M.C., după caz, în calitate de organ fiscal primitor, cu ocazia predării-primirii administrării sediilor secundare ale (denumire sediu principal) ………., având CUI ………. şi domiciliul fiscal în localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., sc. ………., et. ………., ap. ………., judeţul/sectorul ………., constatând următoarele:
1. Sedii secundare predate/primite:
1a. Informaţii privind administrarea fiscală
Nr. crt. | Sedii secundare | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
CUI | Denumire | Domiciliu fiscal | Stare | |||
Fiscală* | Patrimonială** | Juridică*** | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1b. Informaţii necesare defalcării cotelor din impozitul pe venit pentru sediile secundare
Nr. crt. | Sedii secundare | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
CUI | Denumire | Domiciliu fiscal | Unitatea administrativ-teritorială | Consiliul judeţean | |||
Denumire | CIF | Denumire | CIF | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
2. Declaraţii fiscale nedepuse
Nr. crt. | CUI | Declaraţii nedepuse | Observaţii | |
---|---|---|---|---|
Tip | Nr. | |||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
3. Creanţe fiscale nestinse
Nr. crt. | CUI | Valoare în lei | Diferenţe | Observaţii | |
---|---|---|---|---|---|
Conform certificatului de atestare fiscală | Conform fişei sintetice pe plătitori | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
4. Sume plătite în plus (suprasolviri/sume rămase în curs de distribuire)
Nr. crt. | CUI | Valoare în lei | Diferenţe | Observaţii | |
---|---|---|---|---|---|
Conform certificatului de atestare fiscală | Conform fişei sintetice pe plătitori | ||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
5. Modalităţi de executare silită în curs de desfăşurare
Nr. crt. | CUI | Somaţii comunicate pentru care nu a încetat executarea silită(nr.) | Avize de înregistrare în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare(nr.) | Popriri bancare(nr.) | Popriri la terţi(nr.) | Sechestre bunuri mobile(nr.) | Sechestre bunuri imobile(nr.) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
5.1. Sechestre bunuri imobile
Nr. crt. | CUI | Nr./data procesului-verbal de sechestru | Valoarea bunului sechestrat | Dovada înscrierii la cartea funciară(număr, adresă) | Anunţ valorificare bunuri (numărul şi data publicării) | Menţiuni despre termenul de licitaţie | Adjudecare cu plata în rate(nr./data procesului-verbal de adjudecare) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
contabilă | evaluare | |||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
5.2. Sechestre bunuri mobile
Nr. crt. | CUI | Nr./data procesului-verbal de sechestru | Valoarea bunului sechestrat | Anunţ valorificare bunuri (nr. şi data publicării) | Menţiuni despre termenul de licitaţie | Adjudecare cu plata în rate(număr/data procesului-verbal de adjudecare) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
contabilă | evaluare | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
5.3. Măsuri asigurătorii
Nr. crt. | CUI | Nr./data documentului de instituire a măsurilor asigurătorii | Suma estimată/stabilită– lei – | Măsuri asigurătorii aplicate(număr/data popririi/sechestrului) |
---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5.4. Suspendarea procedurii de executare silită ……….
6. Alte informaţii ……….
Organ fiscal primitor:A.F.P. ………./
D.G.A.M.C. Şef administraţie/director general ………. |
Organ fiscal predător:A.F.P. ……….
Şef administraţie ………. |
Stare:
Se va completa obligatoriu cifra „0“, cu excepţia situaţiilor de mai jos, unde se va completa:
• 1 – pentru * stare fiscală „inactiv“, potrivit prevederilor O.P.A.N.A.F. nr. 1.167/2009 pentru aprobarea Listei contribuabililor declaraţi inactivi şi ale O.P.A.N.A.F. nr. 2.499/2010 pentru aprobarea Listei contribuabililor declaraţi inactivi;
• 2.1 – pentru ** stare patrimonială „insolvabil cu bunuri“;
2.2 – pentru ** stare patrimonială „insolvabil fără bunuri“;
• 3 – pentru *** stare juridică „insolvenţă“.
//