“Lipsa finantarii este problema cruciala pentru toate tipurile de infrastructura de transport, atat la nivel local, national, cat si international. In cazul Romaniei, acolo unde nevoia dezvoltarii proiectelor de infrastructura de transport este foarte mare, statul roman trebuie sa pregateasca o strategie de investitii pe termen lung. Cu toate constrangerile bugetare actuale, Romania trebuie sa aloce sume consistente dezvoltarii infrastructurii de transport pentru a putea valorifica la maximum potentialul natural al tarii de a deveni un centru logistic in regiunea Europei Centrale si de Est, potential generat de doi factori principali: proximitatea pietelor dezvoltate din Europa Centrala si deschiderea la Marea Neagra prin portul Constanta, adevarata poarta de acces a Europei dinspre Asia”, a declarat intr-un comunicat Daniel Anghel, Partener, Impozite si Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers Romania.
El a mentionat ca acordarea unor facilitati la import, cum ar fi amanarea platii TVA la import, ar elimina costul prefinantarii TVA pentru companii si ar incuraja volumul de tranzactii desfasurate in portul Constanta.
Sursa: www.mediafax.ro