Prima etapă a Programului „Rabla” din 2010 ar putea demara în a doua jumătate a lunii februarie, după aprobarea unei hotărâri de Guvern privind bugetul Ministerului, a declarat ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely.

„Noi suntem pregătiţi pentru Rabla. Am finalizat proiectul de protocol cu REMAT. Urmează ca în şedinţa de Guvern de pe 3 februarie să fie aprobată hotărârea privind bugetul Ministerului Mediului şi Pădurilor. În 15 zile după aceea începe prima etapă din Programul Rabla”, a explicat Borbely.

Potrivit acestuia, în forma actuală a Ghidului de finanţare a Programului „Rabla”se prevede că orice persoană poate apela la un număr nelimitat de tichete valorice, dar nu mai mult de trei pentru achiziţionarea unei singure maşini.

„Orice persoană fizică poate cumpăra câte maşini doreşte prin Programul Rabla, dar nu poate folosi mai mult de trei tichete valorice pentru o singură maşină. Voucherele vor fi tipărite la Imprimeria Naţională, iar cu acestea se poate merge la oricare dintre producătorii admişi în Program”, a afirmat Laszlo Borbely.

Acesta a adăugat că persoana care cumpără un tichet nu trebuie să-şi înregistreze rabla pe numele său.

Etapele radierii vehiculului scos din uz se derulează ca şi până acum. Trebuie făcută radierea la Poliţie după care posesorul poate merge cu maşina la REMAT.

Întrebat care este ţinta ministerului în privinţa numărului de unităţi scoase din uz în 2010, Laszlo Borbely a menţionat că aceasta rămâne cel puţin la valoarea celei din 2009.

„Ministerul îşi propune să scoată din uz în acest an mai multe maşini decât cele din 2009, când s-au înregistrat peste 32.000 de unităţi”, a spus ministrul Mediului.

Prima de casare destinată autovehiculelor, valabilă în anul 2010 pentru Programul „Rabla”, va fi de 3.800 lei, aceeaşi valoare nominală ca în 2009.

Valoarea nominală a tichetului valoric se scade de către producătorul validat din preţul de comercializare al autovehiculului nou, diferenţa fiind asigurată de proprietarul înscris din surse financiare proprii, inclusiv credite bancare sau prin finanţare, în baza unui contract de leasing financiar.

Perioada de organizare a sesiunii de validare se aprobă prin dispoziţia scrisă a preşedintelui Autorităţii, care se publică pe pagina de internet a instituţiei, cu cel puţin cinci zile înainte de data deschiderii sesiunii propriu-zise.

Potrivit datelor Administraţiei Fondului de Mediu, în 2009, Programul „Rabla” a fost realizat în proporţie de 65%. Astfel, din totalul celor 50.000 autoturisme destinate persoanelor fizice, au fost scoase din uz 32.327 de unităţi.

În total, în intervalul 2004-2009, au fost scoase din uz aproximativ 107.000 maşini vechi.

Sursa: http://www.agerpres.ro