În Monitorul Oficial nr. 575 din 28 iulie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 523/2016 pentru modificarea și completarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivel central, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 775/2005.
Acces non-stop la legislație actualizată
În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii
În extras
Art. I.
Regulamentul privind procedurile de elaborare, monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivel central, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 775/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 685 din 29 iulie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 10.
Activitatea de fundamentare are ca rezultat documentul denumit propunere de politică publică elaborat de către direcțiile de specialitate cu sprijinul unităților de politici publice din cadrul ministerelor și al altor organe de specialitate ale administrației publice centrale.”
2. La articolul 11 alineatul (2), literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:
„a) participă, alături de direcțiile de specialitate, la elaborarea documentelor de politici publice prevăzute la art. 3 alin. (3) din Regulamentul privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009, asigurând respectarea metodologiei de evaluare preliminară a impactului prevăzută de reglementările legale în vigoare;
…………………………………………………………………………………….
c) sunt responsabile cu trimiterea propunerii de politici publice Direcției coordonare politici și priorități din cadrul Cancelariei Prim – Ministrului;”.
3. La articolul 11 alineatul (2), după litera d) se introduc zece noi litere, literele e)-n), cu următorul cuprins:
„e) participă la punerea în aplicare a priorităților guvernamentale la nivelul ministerului, monitorizează și raportează Cancelariei Prim – Ministrului stadiul măsurilor prioritare;
f) sprijină procesul de planificare strategică derulat la nivelul ministerului și integrează planul strategic pe baza propunerilor departamentelor de specialitate, prezentându-l spre aprobare ministrului;
g) participă, alături de direcțiile de specialitate, la elaborarea și evaluarea implementării programelor bugetare ale ministerului, asigurând respectarea metodologiei de planificare strategică prevăzută de reglementările în vigoare, urmărind corelarea între obiective, indicatori de performanță, rezultate și resurse financiare;
h) centralizează propunerile departamentelor de specialitate pentru Planul anual de lucru al Guvernului, asigură conformitatea metodologică a acestora și monitorizează implementarea măsurilor și priorităților rezultate din Planul anual de lucru al Guvernului;
i) emit avize consultative privind instrumentele de prezentare și motivare care însoțesc proiectele de acte normative inițiate la nivelul ministerului, asigurând respectarea prevederilor referitoare la evaluarea preliminară a impactului cuprinse în Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și în Hotărârea Guvernului nr. 1.361/2006 privind conținutul instrumentului de prezentare și motivare a proiectelor de acte normative supuse aprobării Guvernului, cu modificările și completările ulterioare;
j) participă, alături de direcțiile de specialitate, la organizarea și derularea procesului de consultare publică în contextul elaborării documentelor de politici publice și al derulării activităților de evaluare preliminară a impactului prevăzute la art. 7 din Legea nr. 24/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
k) întocmesc un raport anual cu privire la procesul de elaborare, monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivelul ministerului, care se transmite Cancelariei Prim – Ministrului pe baza unui formular elaborat de acesta;
l) utilizează metodologii puse la dispoziție de Cancelaria Prim – Ministrului și elaborează din partea ministerului informări, sinteze, analize solicitate de către Cancelaria Prim – Ministrului cu privire la probleme din sfera lor de activitate;
m) participă la elaborarea și punerea în aplicare a măsurilor de reformă cu privire la îmbunătățirea procesului decizional de la nivelul Guvernului și al instituțiilor administrației publice centrale;
n) implementează proiecte și sprijină Cancelaria Prim – Ministrului în implementarea proiectelor cu finanțare externă în domeniul lor de specialitate.”
4. La articolul 11, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Avizul prevăzut la alin. (2) lit. i) poate fi favorabil, favorabil cu observații și nefavorabil. Nepreluarea observațiilor aferente avizului trebuie motivată. Nu se emite aviz pentru proiectele de acte normative prevăzute la art. 6 alin. (2) din regulamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 561/2009.”
5. Anexele nr. 1 și 2 la regulament se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II.
Instrucțiunile de completare a formularului propunerii de politică publică se adoptă prin decizie a prim-ministrului în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.